Canal digital på HTPC. FloppyDTV-C, men hvilken CAM? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kennet-a
    Viser til mine innlegg over. Det fungerer uten tekniske utfordringer med satelitt-antenne og Canal Digital. Mine problemer var knyttet til konfigurasjon av Media Center. Etter scanning etter kanaler kom det opp at jeg kun hadde 54 kanaler. Det jeg ikke hadde fått med meg i bruksanvisningen for Terratec kortet var at de andre vises på Media Center sidene hvor man bl.a. endrer kanal-rekkefølgen. Akkurat det var lite logisk

Det eneste problemet jeg har nå er svensk lyd på en barnekanal.
    Svensk lyd ordnes ved å bruke en annen lyd codec tenker jeg. Prøv feks nvidia sin. Jeg hadde samme problem tidligere på kabel, men etter bytte ordnet det seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Svensk lyd ordnes ved å bruke en annen lyd codec tenker jeg. Prøv feks nvidia sin. Jeg hadde samme problem tidligere på kabel, men etter bytte ordnet det seg.
    Jeg er ikke så mye peiling på hvordan codec er integrert med operativsystem/Media Center osv. Microsoft har selv en patch til Vista Media Center, men når jeg prøvde å installere den så kjente den ikke mitt "system". Sikkert fordi at patchen er fra 2007 og jeg har nettopp oppgradert til Service Pack 1.

Har ikke så lyst å gjøre noen endringer før jeg er noenlunde sikker på følgende:
    • Er det NVIDIA PureVideo Decoder Platinum jeg bør installere ?
    • .. eller bør jeg velge HD utgaven ? (har ikke Blu-ray eller abonnerer på HD kanaler -foreløpig).
    • Fungerer codec i Vista Home Premium med Service Pack 1 ?
    • Må man fremdeles installere en patch i etterkant for å få 5.1 lyd ?
    • Hvordan er det å rulle tilbake til default oppsett ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

se på flere kanaler samtidig

Ser her at det nevnes flere steder at man kan ha flere DVB kort men faktisk bare ha CAM og kort i en og da kunne se på forskjellige kodede kanaler samtidig. Er det noen som har prøvd dette? har nå en FireDTV-S2 med Conax CAM og en FloppyDTV-S2 uten CAM og kort (begge er tilkoblet hver sitt hode). Får ikke sett på to koda kanaler samtidig, men kan se på koda og ukoda kanaler samtidig. Bruker nyeste MediaPortal og TV-Server.

/PWB

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan forbarme seg over en nybegynner på området. Får snart en HTPC i hus. Har i dag CD sin HD dekoder. Har lenge tenkt jeg skulle skifte dekoderen ut med en bedre dekoder. Men kanskje like greit å gå for et TV kort til HTPCen?

Har i den forbindelse følgende spørsmål:
    1. Hvordan er stabiliteten? Fungerer dette like bra som en dekoder? Har ikke veldig lyst til å stadig måtte endre på noe for å få det til virke knirkefritt.
    2. Bildekvaliteten bedre enn en dekoder?
    3. Hvilke TV kort og Cam anbefales? Hadde vært ok med opptaksmulighet. Regner med man da trenger to tunere.
    4. Hva trengs hvis man skal også ha mulighet til Viasat og RiksTV?
    5. Trengs det noe spesielt får å få lyden via et lydkort og ut i anlegget?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Håper noen kan forbarme seg over en nybegynner på området. Får snart en HTPC i hus. Har i dag CD sin HD dekoder. Har lenge tenkt jeg skulle skifte dekoderen ut med en bedre dekoder. Men kanskje like greit å gå for et TV kort til HTPCen?
    Det er det greieste.
    En HTPC løsning gir mye mer funksjonalitet, og dagens skjermkort har betydelig bedre kvalitet en i en STB.

1. Hvordan er stabiliteten? Fungerer dette like bra som en dekoder?
    Tja.. Stabilt i forhold til hva ?

Spørs jo også litt på hva du velger av OS/komponenter og HTPC programvare.

I utgangspunktet er det stabilt og funker som en STB.

Har ikke veldig lyst til å stadig måtte endre på noe for å få det til virke knirkefritt.
    Tja, når du har fått satt det opp så skal det jo virke uten endringer.

- Du må evt scanne kanaler på nytt når leverandøren endrer disse.
    - Du kan bli rammet av feil i OS/oppdateringer av disse (Windows update f.eks)
    - Du må evt oppgradere HTPC programvaren, og i visse OS kan dette være knotete.
    - Underliggende tjenester kan dø pga av lite diskplass etc
    (sql)

Ja.

3. Hvilke TV kort og Cam anbefales? Hadde vært ok med opptaksmulighet. Regner med man da trenger to tunere.
    Hvis du er windows bruker kan du gå for disse FloppyDTV kortene.

Canal Digital trenger en CAS4 eller nyere CAM.

Du må ha en Viasat cam (Noe som støtter NDS)
    Du må ha en "CAS7 paring cam" for rikstv, dette selges til en del TV'er meg kjent. (Du må også ha en DVB-T kort for å motta RIKSTV)

Nix. Det er bare å bruke den digitale utgangen på lydkortet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Hvordan er stabiliteten? Fungerer dette like bra som en dekoder? Har ikke veldig lyst til å stadig måtte endre på noe for å få det til virke knirkefritt.
    1. NEI, kan ikke sammenlignes med en dekoder, en dekoder bare virker og er lett å bruke. En HTPC er nok mer en lidenskap.
    2. Ja, stor sett

PWB

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Motstridende svar her ser jeg. Takk til begge.
    Jeg bruker forresten Windows XP. Oppgraderer kun til Vista dersom jeg må.

Jeg håper grafikken på hovedkortet mitt er kraftig nok. Har ikke dedikert skjermkort. Har et Gigabyte GA-MA78G-DS3H 780G kort. Det skal i alle fall takle Blu-Ray i 1080p uten problemer med min AMD Athlon 64 X2 4850E. Har 4 GB RAM.
    GIGABYTE - Product - Motherboard - Overview - GA-MA78G-DS3H (rev. 1.0)
    Hardware.no - Prisguide - AMD Athlon 64 X2 4850E

Kan tenke meg dette er litt knotede å få til ja. Men fordelen slik jeg ser det er foruten bedre bildekvalitet at det blir enklere å få med romkorreksjon på PC. Kommer ikke til å bruke receiver i mitt oppsett, men kun lydkort direkte i effektrinn. Bruker da programvare (DRC lignende) til lydkorreksjon. Jeg er ikke sikker på om det mulig å få det til å fungere ved ekstern dekoder boks.

Noen som vet om lydkort kan ta imot 5.1 surround fra ekstern kilde koblet med S/P-dif eller Toslink?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 DVB kort + 1 CAM:
    Du kan ta opp og se på så mange kodede kanaler samtidig som CAM'en takler (4-5 tror jeg), så lenge alle er på samme transponder.

2 DVB kort + 1 CAM:
    Du kan ta opp og se på så mange kodede kanaler CAM'en takler, MEN du kan se og ta opp på 2 kanaler uansett hva transponder kanalene er på.

2 DVB-kort + 2 CAM:
    Som over, men da kan du se ENDA flere kanaler samtidig. Nøyaktig dobbelt så mange, men bare fra 2 forskjellige transpondere samtidig naturligvis.

CD har ca 20-30 transpondere (usikker) på Kabel-TV. Skulle hatt en oversikt over hva kanaler som er på hva transponder egentlig...
    Hvilke justeringer er gjort i dette utsagnet (til Thomas78 ) slik at dette er gykduge regler (uten bruk av s0ftcam/cardsharing etc)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere kanaler samtidig

Sitat Opprinnelig postet av pwb
    Ser her at det nevnes flere steder at man kan ha flere DVB kort men faktisk bare ha CAM og kort i en og da kunne se på forskjellige kodede kanaler samtidig. Er det noen som har prøvd dette? har nå en FireDTV-S2 med Conax CAM og en FloppyDTV-S2 uten CAM og kort (begge er tilkoblet hver sitt hode). Får ikke sett på to koda kanaler samtidig, men kan se på koda og ukoda kanaler samtidig. Bruker nyeste MediaPortal og TV-Server.

/PWB
    Om du får sette kodede kanaler fra kortet uten cam skal ikke jeg svare på men kortet med cam skal klare dette. I media portal må man sette opp hvor mange samtidige kanaler camen skal takle. Default 1 tror jeg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare fortelle at jeg har 3 forskjellige cam'er til canal digital kabel. Den som er desidert rasket til å skifte og mest stabil er den som er godkjent av rikstv.

mvh

Morten

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Vil bare fortelle at jeg har 3 forskjellige cam'er til canal digital kabel. Den som er desidert rasket til å skifte og mest stabil er den som er godkjent av rikstv.

mvh

Morten
    Hvilke merker er de forskjellige? Hva slags program bruker du?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den ene er en gammel orginal canal+ cam, nr 2 er Dual Ca og den 3 er en
    Technisat crypto works (godkjent av rikstv)

Siba - Produkt - Riks-TV CAM - 12 mnd Rikspakken

Jeg bruker mediaportal med parabol og for øyblikket tester jeg ut windows 7 beta som har støtte for dvb-s2.

Grunnen til at jeg valgte mediaportal er fordi den kan vise HD kanaler fra parabol.

mvh

Morten

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den ene er en gammel orginal canal+ cam, nr 2 er Dual Ca og den 3 er en
    Technisat crypto works (godkjent av rikstv)

Siba - Produkt - Riks-TV CAM - 12 mnd Rikspakken

Jeg bruker mediaportal med parabol og for øyblikket tester jeg ut windows 7 beta som har støtte for dvb-s2.

Grunnen til at jeg valgte mediaportal er fordi den kan vise HD kanaler fra parabol.

mvh

Morten
    Hvor lang tid bruker du på kanalbytte med rikstv cam? Har tvkortet ditt noe å si?

Jeg har en conax cam fra komplett og terratec cinergy c. Bruker ca. 5 sek på kanalbytte i MP.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med bytte av cam reduserte jeg tiden fra ca 4 til 2 sek. i MP. Og på vista MCE er nå kanal skifte 0.5 sek.
    Tror ikke kortet har noe og si, har både terratec sitt og Digital everywhere og digital everywhere er ørlite raskere. Du kan jo bestille cam'en på nettet og teste den selv, fungerer det ikke bedre for deg så har man jo full retur rett i 14 dager. lenge leve angrefristen

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken CAM bytte du til? Var det annet merke som var raskere eller var de begge fra samme produsent?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    byttet fra dialog til den rikstv har godkjent.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med bytte av cam reduserte jeg tiden fra ca 4 til 2 sek. i MP. Og på vista MCE er nå kanal skifte 0.5 sek.
    Tror ikke kortet har noe og si, har både terratec sitt og Digital everywhere og digital everywhere er ørlite raskere. Du kan jo bestille cam'en på nettet og teste den selv, fungerer det ikke bedre for deg så har man jo full retur rett i 14 dager. lenge leve angrefristen

Morten
    Tusen takk. Det er noe jeg har lurt på lenge. Jeg kommer til å investere i en slik i nærmeste fremtid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Conax - Canal Digital Sat

Gammel tråd, men lurer på akkurat det samme.
    Håper noen har peiling på akkurat dette før jeg evt. går til innkjøp.

Kjøpte nylig et FloppyDTV S2 for å bruke i en HTPC jeg har hatt stående en stund (uten TV-signal vel og merke), og lurer i den forbindelse på hvilken CAM som funker for tiden (Canal Digital satelitt).

Prøvde å kontakte Canal Digitals "brukersupport," men der var det ikke mye hjelp å få, med mindre det var en TV (IDTV) jeg hadde kjøpt. :-(

Jeg har lest både det ene og det andre på diverse forum om at Conax ikke lenger funker pga. pairing mellom kort og CAM. Stemmer dette?

Hvis Conax ikke lenger er et alternativ, kan jeg da omgå dette ved å stikke ned på elektrobutikken og si at jeg har kjøpt meg en TV (sett inn villkårlig modell med innebygd dekoder her) som jeg trenger CAM til, og så bruke denne i FloppyDTV?

Ville sette veldig pris på om noen med litt peiling kan klarne opp litt i dette. :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en conax cam jeg kjøpte på komplett for noen år siden, samt en jeg kjøpte på finn.no på ca samme tid.

Jeg har mottatt to nye programkort fra CD i år, ett i mars og ett i begynnelsen av mai. Begge disse kortene fungerer utmerket mot de CAM jeg har fra før, så at noe er paret her har jeg ingen tro på. I tillegg så virker begge programkortene om en annen i begge dekoderne vi har, samt jeg kan bruke de i dekoderen til min mor å de uten problem.

Jeg ville ihvertfall testet med en conax cam først, virker ikke det så benytt deg av angrefristen.

Dette er på kabel, men gir vel kanskje en pekepinn på hvordan det ligger an.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •