Canal digital på HTPC. FloppyDTV-C, men hvilken CAM? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 107
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andhul
    Lurer veldig på dette selv, ønsker å kjøpe et kort til for å se på to kanaler/ta opp på en og se på en samtidig. Kan ikke skjønne at jeg skulle trenge en ekstra cam og kort for dette.
    Cardsharing skal det gå med. Søk litt etter det på nett.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Cardsharing skal det gå med. Søk litt etter det på nett.
    Jeg har fått tvkortet til å virke i mediaportal. Det er kjempe bilde, men noen forstyrrelser som sikkert er relatert til codec. Jeg har ikke hatt så mye tid til å fikle med det. Kanalskifte går veldig tregt, ca. 3 sekunder. Jeg får heller ikke til xmltv og epg siden det trådløse kortet nekter å installeres. Har planer om å legge inn nyeste SVN av tvserver og mediaportal, da det kanskje hjelper på noen av problemene.

Ellers skal jeg kjøpe et nytt kort og forsøke med et kortdelingsprogram.

Jeg fikk en brosjyre fra CD om at de skal legge til HDkanaler i den digitale grunnpakka. Det skal visst skje fra september. Har ikke link da jeg skriver på mobilen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Ellers skal jeg kjøpe et nytt kort og forsøke med et kortdelingsprogram.
    Kanalbyttetid med kortdeling:

Ligger på rett under 1 sek med GB-PVR (Føles nesten sanntid)
    Ligger på ~1.5 sek med Mediaportal

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Kanalbyttetid med kortdeling:

Ligger på rett under 1 sek med GB-PVR (Føles nesten sanntid)
    Ligger på ~1.5 sek med Mediaportal
    Jøss, det er kjapt. Jeg skal prøve GB-PVR og Myth-tv når jeg får litt tid. Er det andre løsninger som er spennende? Jeg har forsøkt Elisa til linux, men det var ikke så voldsomt spennende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Jøss, det er kjapt. Jeg skal prøve GB-PVR og Myth-tv når jeg får litt tid. Er det andre løsninger som er spennende? Jeg har forsøkt Elisa til linux, men det var ikke så voldsomt spennende.
    Tja, smak og behag..

Mythtv synes jeg dekker det meste..
    Du har også VDR, den har jeg ikke fått testet ennå.

Newcomer IamChrister sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi en oppskrift tenker da på handleliste for å få CD på HTPC. Type kort/kortleser og cam

Hvor finner en de billigste cam'ene? trenger kun en som tar CD, og er billig:-D

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IamChrister
    Noen som kan gi en oppskrift tenker da på handleliste for å få CD på HTPC. Type kort/kortleser og cam

Hvor finner en de billigste cam'ene? trenger kun en som tar CD, og er billig:-D
    Kort for kabel.

Kort for satelitt.

Conax cam

Med et av disse kortene og en conax cam skulle du være i boks.

Edit: fant en post som linket til en cam som koster 550 inkl frakt. Cam fra Turbosat

Link til selve tråden.

Newcomer IamChrister sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker :-D

Fant at billigste plass for kortet.
    Er det ingen problemer med bestilling av cam fra utlandet? Hva må en passe på......

EDIT: fant denne på engelsk e-bay Et godt alternativ??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IamChrister
    Takker :-D

Fant at billigste plass for kortet.
    Er det ingen problemer med bestilling av cam fra utlandet? Hva må en passe på......

EDIT: fant denne på engelsk e-bay Et godt alternativ??
    Står ikke vilken CAS det er, men tipper den funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygger en HTPC med FloppyDTV-S2 Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready), CA Modul CONAX (passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM iflg Komplett) og Vista Premium Home.

I tillegg så er jeg en gammel Canal Digital abonnement (Family) som fornyet abonnementet for 1,5 år siden, ifm med overgang til PVR-tuner (Digitality).

Fikk nettopp FloppyDTV-S2 og CAM fra Komplett, men opplever at jeg kun får 54 kanaler i Media Center uansett om jeg har CAM i tuner-kortet eller ikke. CD-kortet har jeg dermed ikke fått sjekket i denne omgang.

De 54 kanalene er da sikkert helt åpne og jeg må ha en CAM som fungerer for å se kanalene som er CONAX-kodet i listen over kanaler (Media Center) og Canal Digital-kortet for se programmene på listen.

Er dette riktig konklusjon?

CAM-kortet ble foreslått av Komplett automatisk når jeg bestilte FloppyDTV-S2. Kan jeg da anta at CAM-kortet er av riktig type men har en fabrikasjonsfeil, eller at Komplett sender ut forskjellige typer CAM(/CONAX-kort i hytt og vær ?

Kan det være problemer med årgangen på mitt Canal Digital-kort ?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    54 åpne kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men stort sett bare radio kanaler bl.a. NRKs mange radiokanaler, og en og annen religiøs TV-kanal som jeg ser greit (uten Conax CAM).

Har sjekket Thor 2/3/5 & Intelsat 10-02 at 0.8°W - LyngSat og det passer godt med mine tilgjengelige/utilgjengelige kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kennet-a
    Bygger en HTPC med FloppyDTV-S2 Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready), CA Modul CONAX (passer til alle typer tunere som har en åpen slot CI for CAM iflg Komplett) og Vista Premium Home.

I tillegg så er jeg en gammel Canal Digital abonnement (Family) som fornyet abonnementet for 1,5 år siden, ifm med overgang til PVR-tuner (Digitality).

Fikk nettopp FloppyDTV-S2 og CAM fra Komplett, men opplever at jeg kun får 54 kanaler i Media Center uansett om jeg har CAM i tuner-kortet eller ikke. CD-kortet har jeg dermed ikke fått sjekket i denne omgang.

De 54 kanalene er da sikkert helt åpne og jeg må ha en CAM som fungerer for å se kanalene som er CONAX-kodet i listen over kanaler (Media Center) og Canal Digital-kortet for se programmene på listen.

Er dette riktig konklusjon?

CAM-kortet ble foreslått av Komplett automatisk når jeg bestilte FloppyDTV-S2. Kan jeg da anta at CAM-kortet er av riktig type men har en fabrikasjonsfeil, eller at Komplett sender ut forskjellige typer CAM(/CONAX-kort i hytt og vær ?

Får du frem kodede kanaler med den programvaren som er med FloppyDTV ?

Får du frem kodede kanaler med smartkortet i STB/PVR boksen din ?

Test med noen annen DVB applikasjon ? (ProgDVB, Mediaportal, GB-PVR etc..)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppklare litt:
    .. er et generelt spørsmål. Det er ikke knyttet til problemet mitt akkurat nå siden de kanalene som jeg får inn er uavhenging CONAX CAM'en. Dermed får jeg ikke testet om det er noe feil her.

Får du frem kodede kanaler med den programvaren som er med FloppyDTV ?
    Det er jeg ikke prøvd på - føler meg ikke helt kompetent å sette opp satelitt frekvensene osv selv. I tilfelle må jeg bruke en del tid på det.

Får du frem kodede kanaler med smartkortet i STB/PVR boksen din ?
    Ja selvsagt, etter at Riksnett kom så er det eneste måten jeg kan se TV :-D

Test med noen annen DVB applikasjon ? (ProgDVB, Mediaportal, GB-PVR etc..)
    Nei!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppklare litt:

.. er et generelt spørsmål. Det er ikke knyttet til problemet mitt akkurat nå siden de kanalene som jeg får inn er uavhenging CONAX CAM'en. Dermed får jeg ikke testet om det er noe feil her.

Det er jeg ikke prøvd på - føler meg ikke helt kompetent å sette opp satelitt frekvensene osv selv. I tilfelle må jeg bruke en del tid på det.

Ja selvsagt, etter at Riksnett kom så er det eneste måten jeg kan se TV :-D

Nei!
    Så helt utelukket å bruke mediaportal ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foreløpig ikke tro på at det har noe med Media Center å gjøre. Har sendt Conax kortet tilbake til Komplett og venter på et nytt.

Hvis det ikke fungerer med en gang så tror jeg at jeg først tester ut på programvaren fulgte med FloppyDTV, FireDTV Viewer. Som sagt så vet jeg ikke helt hvordan jeg setter dette opp mot Thor-satelitten, men hvis det er noen som bruker FireDTV Viewer og kan ta en printscreen og sende meg filen så hadde det vært supert.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet oppsettet mitt en stund. JEg har fått maskinen så stillegående som mulig uten at den koker. Jeg kjører prosessoren E8200 2,6 @ 3 gHz på laveste volt. Det hjalp litt på varmen. Ellers tror jeg at en bedre kjølepasta vil hjelpe litt. I følge Coretemp ligger cpu på 49 grader idle og 60 grader med prime95s torture test på begge kjerner.

Når det gjerlder tv-delen er jeg veldig fornøyd med opptaksmulighetene(Jeg får tatt opp et helt program nå!). Mediaportal var ikke så skremmende som det så ut til. Det er veldig enkelt å sette opp bare man leser og følger guidene nøye. EPG virker veldig bra og det er info til de fleste kanalene i 14 dager. Muligheten til å ta opp serier er storartet. Kvaliteten på bildet er godt, men ikke fullt så skarpt som CD-boksen. Tror dette har noe med Digital optimizerfunksjonen til Panasonic PX70. Tv-en har den funksjonen på scart1 inngangen.
    Kanalbytte går veldig seint. Er det noe jeg kan gjøre med hastigheten?
    Jeg kommer til å kjøpe et tv-kort til for å få en fullverdig PVRfunksjon.

Ellers er jeg lite fornøyd med hovedkortets grafikkbrikke. Jeg får ikke under noen omstendigheter sett de blu-ray filmene jeg har kjøpt. JEg vet ikke om det er Cyberlink eller Intel som har skyld i problemet, men Cyberlinks advisor sier jeg ikke har kompatible drivere. Løsningen blir å kjøpe et billig ATI skjermkort i nærmeste fremtid. Ellers har den integrerte dritten en tendens til å glemme oppløsningen. Hvis tv-en har vært av kan oppløsningen være 800x600 eller 640x480 når den skrus på.

Når det gjelder fininnstillinger av bildet, har jeg ikke forsøkt noe særlig enda. Bildet på Tv og DVD er egentlig godt nok. Det væt moro å bygge en ny maskin og lære noe nytt. Det er bare så synd at fruen er så lite teknisk og lite interessert i hele greia, men det kommer seg vel etterhvert som hun lærer å bruke det.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet oppsettet mitt en stund. JEg har fått maskinen så stillegående som mulig uten at den koker. Jeg kjører prosessoren E8200 2,6 @ 3 gHz på laveste volt. Det hjalp litt på varmen. Ellers tror jeg at en bedre kjølepasta vil hjelpe litt. I følge Coretemp ligger cpu på 49 grader idle og 60 grader med prime95s torture test på begge kjerner. Harddiskene avgir selvsagt også en del varme. For å få en "god" flyt i kabinettet blåser to vifter luft inn over cpu og PSU er snudd slik at den drar luften ut.

Når det gjerlder tv-delen er jeg veldig fornøyd med opptaksmulighetene(Jeg får tatt opp et helt program nå!). Mediaportal var ikke så skremmende som det så ut til. Det er veldig enkelt å sette opp bare man leser og følger guidene nøye. EPG virker veldig bra og det er info til de fleste kanalene i 14 dager. Muligheten til å ta opp serier er storartet. Kvaliteten på bildet er godt, men ikke fullt så skarpt som CD-boksen. Tror dette har noe med Digital optimizerfunksjonen til Panasonic PX70. Tv-en har den funksjonen kun på scart1 inngangen.

Når det gjelder fininnstillinger av bildet, har jeg ikke forsøkt noe særlig enda. Bildet på Tv og DVD er egentlig godt nok. Det væt moro å bygge en ny maskin og lære noe nytt. Det er bare så synd at fruen er så lite teknisk og lite interessert i hele greia, men det kommer seg vel etterhvert som hun lærer å bruke det.

Har bare møtt på noen få problemer underveis.
    1. Kanalbytte går veldig seint. Er det noe jeg kan gjøre med hastigheten?
    Jeg kommer til å kjøpe et tv-kort til for å få en fullverdig PVRfunksjon.

2. Ellers er jeg lite fornøyd med hovedkortets grafikkbrikke. Jeg får ikke under noen omstendigheter sett de blu-ray filmene jeg har kjøpt. JEg vet ikke om det er Cyberlink eller Intel som har skyld i problemet, men Cyberlinks advisor sier jeg ikke har kompatible drivere. Løsningen blir å kjøpe et billig ATI skjermkort i nærmeste fremtid. Ellers har den integrerte dritten en tendens til å glemme oppløsningen. Hvis tv-en har vært av kan oppløsningen være 800x600 eller 640x480 når den skrus på.

3. Jeg får ikke det trådløse nettverkskortet til å virke med dette hovedkortet. Det lyser bare i en rød LED. Jeg får ikke installert driveren i windows. Kortet virker fint i den andre maskinen i stua. BIOS-oppdatering hjalp ikke.

4. Maskinen nektet å starte med alle skruene til hovedkortet. Løsningen ble å feste det med en skrue. Kabinettet er et Silverstone SST-LC17. Om det er hovedkort eller kabinett som er problemet har jeg ikke orket å finne ut av. Det viktigste er at det fungerer nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man få en slik C/S løsning med Terratec/FireDTV og Conax til å fungere sømløst i Vista MCE nå uten altfor mye knot? Tenker på drivere og codecs og slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Kan man få en slik C/S løsning med Terratec/FireDTV og Conax til å fungere sømløst i Vista MCE nå uten altfor mye knot? Tenker på drivere og codecs og slikt.
    Viser til mine innlegg over. Det fungerer uten tekniske utfordringer med satelitt-antenne og Canal Digital. Mine problemer var knyttet til konfigurasjon av Media Center. Etter scanning etter kanaler kom det opp at jeg kun hadde 54 kanaler. Det jeg ikke hadde fått med meg i bruksanvisningen for Terratec kortet var at de andre vises på Media Center sidene hvor man bl.a. endrer kanal-rekkefølgen. Akkurat det var lite logisk

Det eneste problemet jeg har nå er svensk lyd på en barnekanal.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •