Canal digital på HTPC. FloppyDTV-C, men hvilken CAM? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 107
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    De viser ekte voksenfilm avogtil også...ca 50/50? Var en måte å sjekke det på husker jge...men ikke hvordan...hmmm.
    Jaja, har jo bare alle kanalene 14 dager uansett.
    Og voksenfilm er jo kansje litt off topic her

Men fikk til bilde i natt med DVBviewer Woohoo.

Det går sørpe treigt forsåvidt (CoreAVC), så jeg ser en utfordring med tanke på at jeg har litt lite CPU guffe.
    (AMD 2600)

Jeg klarer forsåvidt å se fint 720P matroska filer ellers..

Burde ikke PureVideo codec og HW acc gjøre susen ?
    Har Nivida 7600 kort..

Regner med at det er config/codec issue som stopper meg så langt i MediaPortal ? (2.2.3, ikke svn/tv server)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på hvilken codec de bruker når det kommer til hvor mye CPU-kraft som trengs. Er det ikke h.264 de bruker? Antar mkv filene dine er i x.264? Har du satt opp at coreAVC skal brukes til h.264?

CoreAVC er jo den kjappeste har jeg hørt, selv om jeg også har hørt at den kutter hjørner og bildet blir ikke like bra som det skulle ha vært.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på hvilken codec de bruker når det kommer til hvor mye CPU-kraft som trengs. Er det ikke h.264 de bruker? Antar mkv filene dine er i x.264? Har du satt opp at coreAVC skal brukes til h.264?

CoreAVC er jo den kjappeste har jeg hørt, selv om jeg også har hørt at den kutter hjørner og bildet blir ikke like bra som det skulle ha vært.
    Lukter litt på ny HTPC...

Sjekket opp lista her:

http://www.nvidia.com/docs/CP/11036/...Comparison.pdf

Det meste er støttet kortet mitt men..

Sliter som sagt med en bug at jeg ikke får byttet H.264 codec i config til Mediaportal. (Valget er grået ut)

Blir mekkekveld i dag også ser det ut som, har litt gamle Nvidia drivere som er beregnet på det gamle 6600 kortet som døde for en tid tilbake..

Kansje mate in siste PureVideo også..

Har vi ingen felles chat ting (Irc/MSN e.l) så vi kunne chatte på kveldene når vi skrur å mekker ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Lukter litt på ny HTPC...

Sjekket opp lista her:

http://www.nvidia.com/docs/CP/11036/...Comparison.pdf

Det meste er støttet kortet mitt men..

Sliter som sagt med en bug at jeg ikke får byttet H.264 codec i config til Mediaportal. (Valget er grået ut)

Blir mekkekveld i dag også ser det ut som, har litt gamle Nvidia drivere som er beregnet på det gamle 6600 kortet som døde for en tid tilbake..

Kansje mate in siste PureVideo også..

Har vi ingen felles chat ting (Irc/MSN e.l) så vi kunne chatte på kveldene når vi skrur å mekker ?
    Kanskje det? Msn er min greie. Nå mekker ikke jeg på en god stund da jobb og unge tar 99% av tiden. I de 5 minuttene av fritid jeg har pleier jeg å kubbe på varmekablene på badet...Sender deg msn på privat jeg,

Ville anbefale å kjøre inn en av de siste SVN av mediaportal. Er dønn stabil her med TV-server. Har heller ingen utgråede H.264 valg her...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det? Msn er min greie. Nå mekker ikke jeg på en god stund da jobb og unge tar 99% av tiden. I de 5 minuttene av fritid jeg har pleier jeg å kubbe på varmekablene på badet...Sender deg msn på privat jeg,

Ville anbefale å kjøre inn en av de siste SVN av mediaportal. Er dønn stabil her med TV-server. Har heller ingen utgråede H.264 valg her...
    Kjører SVN 17500 nå, ser de har fiksa en god del småting nå ja

- EPG (Du kan velge om du vil bruke xmltv eller fra EPG per kanal.. Kooonge!)
    - Snappy GUI.
    - Kanalbyttetid
    - Index av filmer. (Raskere)

Bare jeg hadde fått til softc@m nå så er jeg i boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 DVB kort + 1 CAM:
    Du kan ta opp og se på så mange kodede kanaler samtidig som CAM'en takler (4-5 tror jeg), så lenge alle er på samme transponder.
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Jeg har dette oppsettet, og lurer nå veldig på hvordan jeg skal få dette til i praksis. Er det mulig å ta opp og se live tv samtidig i Vista MCE? Evt. hvordan (den låser jo kortet når man tar opp)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsv
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Jeg har dette oppsettet, og lurer nå veldig på hvordan jeg skal få dette til i praksis. Er det mulig å ta opp og se live tv samtidig i Vista MCE? Evt. hvordan (den låser jo kortet når man tar opp)?
    Vet ikke hvordan Vista MCE gjør det. Det er mulig med Media-portal og andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Nå får jeg kort og cam tilsendt i løpet av uken, men om jeg kjøper ett kort ekstra uten CL og cam, hvilke muligheter gir det meg da?

Kan jeg da ta opp fra en kanal og se på en annen, uavhengig av hvilken transponder kanalene ligger på? Er det eventuelt noe annet som trengs i tillegg?

Ja og nei. Du vil kunne ta opp samtidig som du ser på en annen kanal uavhengig av transponder. Du trenger ikke noe i tillegg. Softwaren tar seg av "magien".
    Tomas78:

Dette er stikk i strid med det som står i installasjonsveiledlingen til FloppyDTV-kortet:

"You can use 1 or 2 FireDTV (or floppyDTV or combination of both) simoultaneously on the same computer within Windows Media Center. This allow to watch one channel and record a second one or to record two channels at the same time. If you want to watch and record at two different channels for which you need a subscription then you need a CAM and a valid smart card for each FireDTV (FloppyDTV)"

Kan du oppklare?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleceiffel
    Tomas78:

Dette er stikk i strid med det som står i installasjonsveiledlingen til FloppyDTV-kortet:

"You can use 1 or 2 FireDTV (or floppyDTV or combination of both) simoultaneously on the same computer within Windows Media Center. This allow to watch one channel and record a second one or to record two channels at the same time. If you want to watch and record at two different channels for which you need a subscription then you need a CAM and a valid smart card for each FireDTV (FloppyDTV)"

Kan du oppklare?
    Uhm. Var litt kjapp der.

Dette er ikke mulig direkte, men hvis du bruker cardsharing software lokalt på maskinen fungerer det fint. Et alternativ er å bruke softcam.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm. Var litt kjapp der.

Dette er ikke mulig direkte, men hvis du bruker cardsharing software lokalt på maskinen fungerer det fint. Et alternativ er å bruke softcam.
    Har jo sånne kortdelere som går over wifi også. (Husker ikke navn)

Et extra DVB-C kort er på todo lista mi

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Har jo sånne kortdelere som går over wifi også. (Husker ikke navn)

Et extra DVB-C kort er på todo lista mi
    Ja stemmer det

Så alt i alt: Er mange muligheter med bare 1 programkort, og flere DVB-kort.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er disse cam-ene noe å satse på? QXL.no - Søk

Det var jo litt rimeligere enn en ny til 995kr.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm. Var litt kjapp der.

Har du et eksempel på et cardsharing-program? Jeg har bestilt samme tvkort som deg, og kommer nok til å kjøpe et til neste måned.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Har du et eksempel på et cardsharing-program? Jeg har bestilt samme tvkort som deg, og kommer nok til å kjøpe et til neste måned.
    Tror ikke jeg har lov til det her på avforum desverre...selv om det er til lovlig bruk. Nå er jeg ikke sikker på om det er lov å cardshare til eget bruk heller faktisk...

[edit] det må da være lovlig....hm. Det er jo ikke akkurat bryting av sikkerhetssystemer dette her... Noen som har peiling?
    [/edit]

Google er din venn.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har en egen del for slike saker @ MSPC. Gi beskjed dersom dere reg. dere til meg (brukernavn: JEG (admin)), så kan dere få tilgang til Gråsonen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [edit] det må da være lovlig....hm. Det er jo ikke akkurat bryting av sikkerhetssystemer dette her... Noen som har peiling?
    [/edit]

Ordlyden er vel noe ala man kun får lov til å bruke avspillerutstyr kjøpt eller godkjent av dem.

I vilken lovtekst/contex man evt skulle bli dømt for i en realistisk Norsk sammenheng er jeg usikker på.

Own (Microsoft) har jo en annen oppfattning av loverket, uten at jeg var med på tankegangen han$ ;D

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ... har savnet de sleivsparkene der, t1ger

På MSPC har vi valgt å "sikre oss". Det de ikke vet vi vet, har de ikke vondt av ... eller noe sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Synes dette er en interessant tråd! Ville bare dele mine erfaringer her

Jeg kjører i dag en HTPC med 2 stk FloppyDTV kort + 2 Conax CAM'er. Splitter antenne signalet utenfor boksen med en vanlig antenne splitter kjøpt på Clas Ohlson.

Jeg kan dermed ta opp 2 kanaler samtidig på ulik transponder eller se på 1 og ta opp 1. Dersom jeg har en Media Center Extender kan jeg eventuelt se på 2 kanaler samtidig på 2 ulike TV'er.

I tillegg har jeg en SmartWi kortsplitter kjøpt fra Sverige. Denne støtter Conax CAM.

Kjører Vista Media Center (VMC) :evil: Dette pga av WAF faktoren som er vesentlig høyere enn det meste annet jeg har prøvd (DVBViewer, MediaPortal etc.) Kona har blitt avhengig av å ta opp serier, og dette funger supert i VMC. Det er sjelden jeg ser sendinger LIVE lenger, for da slipper jeg all reklamen

Dette oppsettet fungerer 95% stabilt. Det vil si at jeg bruker HTPC som primær kilde når jeg ser på TV og en sjelden gang får jeg Missing Signal. Da er det stort sett FloppyDTV CI servicen som må restartes. Dette skjer kun når jeg skal bruke 2 krypterte kanaler samtidig. Jeg mistenker at det kan være et issue mellom FloppyDTV og SmartWi, men har ikke løst dette så langt (har en support ticket på det)

Dere som klager over ustabil Vista Media Center, bør gå gjennom HW'en/driverne deres. Min står på 24/7 og har fortsatt tilgode å få BSoD eller diverse restarts.

Jeg fikk Canal Digital kortet mitt (DVB-C) i slutten av 2007, da de sendte ut erstatningsdekodere. Hadde tidligere et kort fra 2006 som jeg måtte returnere ifb. dekoderbyttet. Begge kortene har fungert og er dermed ikke pairet!

HTPC'en brukes til det meste; Bilder, filmer, spilling, TV, musikk, surfing etc. Har bare den og en forsterker i stua, og blir et ganske clean system. VMC søtter fint å spille av HD Divx/XVID etc, men støtter ikke å vise DVB HD sendinger. Dette kommer i neste versjon (codename Fiji) som forventes i løpet av året. Selv har jeg ikke noe HD abonnement, så savnet er ikke spesielt stort. PC'en har følgende specs; AMD 3500+ (ikke dual core), 2 GB RAM, 1 TB SAMSUNG HDD, Nvidia GT 8600, og ikke en eneste vifte i kabinettet (HFX). Kun disken som bråker litt, men det er til å leve med. Denne spiller helt fint 720p/1080p uten hakking. For noen filmer bruker jeg Media Player Classic.

Synes at det ville vært interessant hvis begge FloppyDTV'ene kunne bruke 1 CAM, da jeg hadde sluppet SmartWi løsningen. Hvis noen har erfaringer med dette, er jeg interessert i å høre om det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hehe ... har savnet de sleivsparkene der, t1ger
    Tja, du kan jo lage en egen subforum for politikk/tanker, så kan jeg jo tømme meg der i stedet.

Synes ellers jeg er ganske flink til å holde kjeft om hva jeg synes om all idioti'n

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Synes at det ville vært interessant hvis begge FloppyDTV'ene kunne bruke 1 CAM, da jeg hadde sluppet SmartWi løsningen. Hvis noen har erfaringer med dette, er jeg interessert i å høre om det
    Lurer veldig på dette selv, ønsker å kjøpe et kort til for å se på to kanaler/ta opp på en og se på en samtidig. Kan ikke skjønne at jeg skulle trenge en ekstra cam og kort for dette.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •