Canal digital på HTPC. FloppyDTV-C, men hvilken CAM? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 107
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har alt en HTPC som står i stuen. Brukes alt til TV, DVD, Musikk, h264 osv. Eneste som faktisk mangler er skikkelig kvalitet på TV sendingene.

Har til hatt ett 150 mce kort, men dette gir rett og slett utrolig dårlige bilder, og i tillegg mangler mange av kanalene. Så dette kortet har ikke hvert i bruk den siste tiden.

Nå får jeg kort og cam tilsendt i løpet av uken, men om jeg kjøper ett kort ekstra uten CL og cam, hvilke muligheter gir det meg da?

Kan jeg da ta opp fra en kanal og se på en annen, uavhengig av hvilken transponder kanalene ligger på? Er det eventuelt noe annet som trengs i tillegg?

Jeg gikk for Terratec kortet med CI modul, så kjøpe jeg cam på qxl. Er den samme de selger på komplett, bare en del billigre.

Får håpe jeg blir positivt overrasket over kvaliteten dette gir meg kontra canal digital sin egen dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg har alt en HTPC som står i stuen. Brukes alt til TV, DVD, Musikk, h264 osv. Eneste som faktisk mangler er skikkelig kvalitet på TV sendingene.
    Kult

Har til hatt ett 150 mce kort, men dette gir rett og slett utrolig dårlige bilder, og i tillegg mangler mange av kanalene. Så dette kortet har ikke hvert i bruk den siste tiden.
    Dette er et analogt kort. Så det er ikke rart at du har fått dårlige bilder.

Nå får jeg kort og cam tilsendt i løpet av uken, men om jeg kjøper ett kort ekstra uten CL og cam, hvilke muligheter gir det meg da?

Kan jeg da ta opp fra en kanal og se på en annen, uavhengig av hvilken transponder kanalene ligger på? Er det eventuelt noe annet som trengs i tillegg?
    Ja og nei. Du vil kunne ta opp samtidig som du ser på en annen kanal uavhengig av transponder. Du trenger ikke noe i tillegg. Softwaren tar seg av "magien".

Jeg gikk for Terratec kortet med CI modul, så kjøpe jeg cam på qxl. Er den samme de selger på komplett, bare en del billigre.

Får håpe jeg blir positivt overrasket over kvaliteten dette gir meg kontra canal digital sin egen dekoder.
    Kvaliteten vil nok være bedre enn din vanlige tuner. Det kommer jo an på hvor bra du har kalibrert PC'en mot TV'en din. Men virkelig kvalitet kan du få med etterprosessering (som upscaling) med ffdshow. Det blir jo en del fikling og slikt da men.

Godt tips: vær tålmodig når du driver med HTPC og TV. Det er ingen lette løsninger i mine øyne... Men mulighetene er enorme.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg ikke bruke samme oppskalering som jeg bruker på DVD delen på TV?

Kommer nok tilbake å spørr etter meg hjelp når kortet er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usikker på dette du. Har ikke brukt ffdShow så mye selv, men tar info fra tråder jeg har lest om det.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er moro hvis du kommer med tilbakemelding på hvordan ting fungerer. Jeg har ikke råd til tvkort denne måneden, men kommer sterkere tilbake neste måned.

Jeg har nettopp bestilt en E8200 og Asus P5E-V hdmi i dag. Gleder meg nå

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Jeg kjeder meg aldri. Har to barn og går på skole. Jeg setter pris på minst mulig knot Neida, jeg liker linux godt, men synes det går mye på brukervennlighet og utseende.
    Tja, nå som Vista er mainframe synes jeg f.eks Ubuntu distorne har mye penere/waf grensesnitt faktiskt.

Ellers kommer det en del forbedringer i neste Gnome, f.eks mythtv støtte i totem, dette er ypperlig grunnlag for å bygge HTPC løsning.

Hva ville du kjøpt i stedet? Jeg ønsker som sagt muligheten til å ta opp fra en kanal og se tv samtidig.
    Jeg har samme behov, og vil nok gå for 2 bokser/kort.

Linux/Mythtv med softcam
    Xp/mediaportal med softcam

Jeg vil da bruke linux boksen til å ta opp via web grensesnittet, og som frontend når dama ser på tv, evt backend imot lappisen.

Conax cam it is.
    En mengde cam's å velge i..

CI CAM Info, Loaders & Upgrades

Jeg har to dekodere fra CD. Den første jeg kjøpte var en 1201CX. Kortet fra denne virker ikke i PVR-dekoderen. En form for parring må det da være. Jeg ble kunde hos dem i 07.
    Argh.. Bestilte jo nytt abbo med HD nettopp :/
    Jaja, får vel levere den tilbake hvis kortet er paret..

Sa self opp det gamle abbo'et..

*sukk*

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Tja, nå som Vista er mainframe synes jeg f.eks Ubuntu distorne har mye penere/waf grensesnitt faktiskt.

Ellers kommer det en del forbedringer i neste Gnome, f.eks mythtv støtte i totem, dette er ypperlig grunnlag for å bygge HTPC løsning.

Jeg har samme behov, og vil nok gå for 2 bokser/kort.

Linux/Mythtv med softcam
    Xp/mediaportal med softcam

Jeg vil da bruke linux boksen til å ta opp via web grensesnittet, og som frontend når dama ser på tv, evt backend imot lappisen.

En mengde cam's å velge i..

CI CAM Info, Loaders & Upgrades

Argh.. Bestilte jo nytt abbo med HD nettopp :/
    Jaja, får vel levere den tilbake hvis kortet er paret..

Sa self opp det gamle abbo'et..

*sukk*
    Vista er veldig tungt å kjøre og mye bugs. MCE slutter å virke ganske ofte og hver gang jeg skal bla i divx og ellers.

Det høres spennende ut. Liker Mythtv pga det er veldig responsivt. Totem sier meg ingenting

Hva er forskjellen på alle de forskjellige cam-ene? Noen grunn til å kjøpe noe annet enn conax?

Du får nok nytt kort til HD-dekoderen... Jeg bestilte PVR-boksen og fikk et nytt kort uten å be om det, og da jeg forsøkte det gamle i PVR-boksen fikk jeg bare "ingen signal". Det er bare boksen som er parret til et kort tror jeg. Kortet kan du nok fint bruke i datan.

Kom med tilbakemelding på hvordan det går.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista er veldig tungt å kjøre
    Amen..

og mye bugs.
    Nesh..
    For å være Microsoft så var det ikke så værst faktiskt...

Jeg har jo vært med win 3/95/me/98 etc etc.., de var supertragiske, så for å være microsoft var den bug messig ikke så håpløst.

Mest overordnet design ting som er borderline broken egentlig..

Sp1 i vista gjør den ifall brukbar til skrivebord ting.

MCE slutter å virke ganske ofte og hver gang jeg skal bla i divx og ellers.
    Testa den en stund selv, og det var en del merkelige ting ting ja.. Virker som en "hack" noen hadde koda i fritiden.

Også ubegripelig hvorfor de ikke har DVB støtte..

Men men, det funker vel greit nok for en del..

Det høres spennende ut. Liker Mythtv pga det er veldig responsivt.
    Har god erfaring, selv i vmware miljø som jeg kjører p.d.d.
    Men en del har nevnt de synes den er litt treig.

Har igjen noe tilpassing før jeg setter en boks i "produksjon" (Ikke waf testa enda ;D)

Totem sier meg ingenting
    Totem

Integrert player for gnome..
    Kommer med mythtv støtte i neste version som sagt.

[Phoronix] Eight Interesting Improvements In GNOME 2.22

Blir veldig "HTPC alt i et", selv om totem kansje er litt "enkel" spiller.. Men gleder meg uansett. Du har jo mplayer, vlc etc etc uansett.

Hva er forskjellen på alle de forskjellige cam-ene? Noen grunn til å kjøpe noe annet enn conax?
    Nesh.. Tøft å ha en programmerbar cam liksom, så du kan bygge ut hvis ting endrer seg. Men i utgangspunktet trenger du bare en vanlig conax cam.

Du får nok nytt kort til HD-dekoderen... Jeg bestilte PVR-boksen og fikk et nytt kort uten å be om det, og da jeg forsøkte det gamle i PVR-boksen fikk jeg bare "ingen signal". Det er bare boksen som er parret til et kort tror jeg. Kortet kan du nok fint bruke i datan.
    Puhh.. Sovet dårlig lenge nå..

Skal bare dobbelt sjekke så skal jeg kjøpe et DVB-C til og bygge litt..
    La til en god del kanaler denne gangen også, så det blir mye mer å se (eller zappe over ;D)

Lurte litt på de voksen kanalene, men det er vel bare sløv soft pr0n ? (Gjeeeesp)

Kom med tilbakemelding på hvordan det går.
    Jupp..

Blir ikke helt klok på om jeg har HD klart eller ikke.
    I følge den "sjekken" når jeg dytter inn adressen får jeg opp HD valget så.... Men kanal søk viser ingen.. ?

Keep you posted.. Vært gøy å fått til HD..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen..

Nesh..
    For å være Microsoft så var det ikke så værst faktiskt...

Jeg har jo vært med win 3/95/me/98 etc etc.., de var supertragiske, så for å være microsoft var den bug messig ikke så håpløst.

Mest overordnet design ting som er borderline broken egentlig..

Sp1 i vista gjør den ifall brukbar til skrivebord ting.
    Jo, jeg har vært gjennom de eldre versjonene og dos. Enig at Vista ikke er så galt, men det har vært litt ustabilt hos meg på en del småting. Litt er det jo i begynnelsen. Jeg installerte XP i går, og det var uvant å måtte laste ned og installere alle drivere selv.

Testa den en stund selv, og det var en del merkelige ting ting ja.. Virker som en "hack" noen hadde koda i fritiden.

Også ubegripelig hvorfor de ikke har DVB støtte..

Men men, det funker vel greit nok for en del..
    Jeg synes det er penere å se på enn Myth tv, men det mangler en del enda. Derfor vil jeg prøve Mediaportal. Det var jo mildt sagt litt knotete å sette opp, men det er vel en engangstilfelle. Må vel ta en backup av windows når alt er oppe og går.

Har god erfaring, selv i vmware miljø som jeg kjører p.d.d.
    Men en del har nevnt de synes den er litt treig.

Har igjen noe tilpassing før jeg setter en boks i "produksjon" (Ikke waf testa enda ;D)

Totem

Integrert player for gnome..
    Kommer med mythtv støtte i neste version som sagt.

[Phoronix] Eight Interesting Improvements In GNOME 2.22

Blir veldig "HTPC alt i et", selv om totem kansje er litt "enkel" spiller.. Men gleder meg uansett. Du har jo mplayer, vlc etc etc uansett.
    Jeg skjønner det er mye jeg ikke vet om linux.

Når det gjelder Totem, så har jeg vært innom den, ja. Jeg har forsøkt noen forskjellige mediasenterløsninger som f.eks elisa, men Myth er best. Fikk riktignok aldri til å se tv uten backend

Nesh.. Tøft å ha en programmerbar cam liksom, så du kan bygge ut hvis ting endrer seg. Men i utgangspunktet trenger du bare en vanlig conax cam.

Puhh.. Sovet dårlig lenge nå..

Skal bare dobbelt sjekke så skal jeg kjøpe et DVB-C til og bygge litt..
    La til en god del kanaler denne gangen også, så det blir mye mer å se (eller zappe over ;D)

Lurte litt på de voksen kanalene, men det er vel bare sløv soft pr0n ? (Gjeeeesp)
    Hva må man ut med for en slik cam? Joda, det er alltid fristende med litt ekstra funksjoner, men må være litt fornuftig i disse studenttider...

Hvilken pakke har du? Jeg kunne tenkt meg å få norgespakken på kabel(forhåpentligvis skjer det) og canal+ i tillegg. Det er jo svin dyrt med filmpakke i tillegg.

Ja, de kanalene kan du trygt styre unna tror jeg. Selv om adultch. følger med i noen kanalpakker tror jeg du må betale for å få full pakke.

Jupp..

Blir ikke helt klok på om jeg har HD klart eller ikke.
    I følge den "sjekken" når jeg dytter inn adressen får jeg opp HD valget så.... Men kanal søk viser ingen.. ?

Keep you posted.. Vært gøy å fått til HD..
    Ja, men er det så mye innhold på HD-kanalene enda at det er verdt pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken pakke har du? Jeg kunne tenkt meg å få norgespakken på kabel(forhåpentligvis skjer det) og canal+ i tillegg. Det er jo svin dyrt med filmpakke i tillegg.
    Ekke det bedre å bare leie film istedenfor de filmpakkene? Er jo nesten bare drit (i mine øyne) og dessuten kan du ikke se filmene når du vil...utenom PVR da...oja...I geddit

Ja, de kanalene kan du trygt styre unna tror jeg. Selv om adultch. følger med i noen kanalpakker tror jeg du må betale for å få full pakke.
    Adultch er ikke spesielt bra...ville gått for google søk : torrent xxx

Jeg ville ikke tro det...de tar GODT betalt for de 3-4 kanalene de har. 100 kr mnd'en pluss 2000 for dekoder (som du MÅ kjøpe...sinnsykt).

Eneste jeg kan tenke meg er interessant er:
    - Hvis du er mega-fotballfan og må se premier league i HD (sikkert kult)

- Vil vise fram utstyret du har (kino utstyret...ikke det andre) med discovery og national geographic dokumentarer...som sikkert er fett også.

Hd-filmene til CD er drit dårlig. Ihvertfall sist jeg sjekket.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er ikke en rimeligere løsning på dette? Benytte tvkort sammen med en software cam eller lignende?
    Ja.
    Det gjorde jeg.

Fant et kort uten CI for 500,- på komplett.

Merk at jeg har ennå ikke fått EMM updates til å funke,
    så du må forsatt ha en STB boks som oppdaterer kortet rundt abbo etc regelmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg har vært gjennom de eldre versjonene og dos. Enig at Vista ikke er så galt, men det har vært litt ustabilt hos meg på en del småting. Litt er det jo i begynnelsen. Jeg installerte XP i går, og det var uvant å måtte laste ned og installere alle drivere selv.
    Synes det er helt greit å legge inn chipset drivere manuelt.

Da har jeg full kontroll og oversikt over hva slags innmat jeg har, samt har siste drivere uansett.

Hater også den rippoff sertifiserings greia som Microsoft har skrudd på for å kontrolere OEM'ene..

Dessuten klikker jeg når jeg ikke selv får bestemme i kernel space.. Det er min plass, og jeg bestemmer her...

DRM'en og EULA er forsåvidt showstoppern for meg..

Jeg synes det er penere å se på enn Myth tv
    Joda.. Men det er jo litt opp til deg selv å pynte å sån..
    Jeg er gammel C64/Amiga man, og liker det litt "clean".

Du har jo sikkert testa Compiz, og det er bare helt konge på storskjerm.

Vista fanboy'n legger seg også som regel flate etterpå ;D

men det mangler en del enda. Derfor vil jeg prøve Mediaportal.
    Det var det jeg endte opp med selv, men labber og diller med noen linux bokser her..

Jeg har en trønderstrippa minimalistisk Xp med MediaPortal . Den funker ypperlig med 512RM og AMD XP2600.

Det var jo mildt sagt litt knotete å sette opp, men det er vel en engangstilfelle. Må vel ta en backup av windows når alt er oppe og går.
    Jepp, det er passe viktig. Ikke lek med svn versioner for mye.. hatt en del krøll før jeg la meg på 2.2.3 stable.

Jeg skjønner det er mye jeg ikke vet om linux.
    Samme her

Jeg har bare en drøm å bli kvitt windows helt og slippe forholde meg til windows tankesettet i det hele tatt..

Når det gjelder Totem, så har jeg vært innom den, ja. Jeg har forsøkt noen forskjellige mediasenterløsninger som f.eks elisa, men Myth er best. Fikk riktignok aldri til å se tv uten backend
    Jeg tror det kommer til å bli meget bra.
    Beta'n blir jo ferdig om noen måneder, og jeg kan vente.

Hva må man ut med for en slik cam?
    Geek respekt ? ;D

Nesh, ikke mye sikkert.. Personlig vil jeg bare lære mer rundt det teknologiske.

Joda, det er alltid fristende med litt ekstra funksjoner, men må være litt fornuftig i disse studenttider...
    Da kan du bare gjøre det motsatte av hva jeg gjorde i student tiden, men da vil du angre deg når du blir gammel som meg ;D

Hvilken pakke har du?
    Bor i borettslag, så jeg fikk "grunnpakken" (31 kanaler)
    + HD pakken
    + Disc Science
    + Disc Travel

Og noen til som jeg ikke husker.. (Dama fikk velge..)

Jeg kunne tenkt meg å få norgespakken på kabel(forhåpentligvis skjer det) og canal+ i tillegg. Det er jo svin dyrt med filmpakke i tillegg.
    Ser ikke noe poeng med Filmkanaler.
    De filmer jeg faktisk ser på går faktiskt på Showtime.

Ellers er kjøper jeg mye DVD'er..

Du kan gjøre kupp på de "rest hyllene" på Siba, Clas Olson, Lefdal etc etc..

Ellers har den lokale Videobula sån utsalg av DVD leie filmer med 10 filmer for 340,-

Jeg har sikkert en 20-30 filmer liggende i plast som jeg ikke har sett enda..

Med riktig oppsett og filter blir DVD nesten HD.

Ok. Regner med det.. Det er vel ikke lov med toget i tunnelen i norge uansett..

Har litt tro på dokumentarer og slikt, ellers er det mest fordi jeg har lyst å få det til å virke..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Ekke det bedre å bare leie film istedenfor de filmpakkene?
    Kjøøøpe
    Det er digg med en massiv DVD samling..

Så får jeg sån jalla god følelse av og ikke ha igjen noe p2p på maskinen, ifall når tøddel får mer oppmerksomhet.

Adultch er ikke spesielt bra...ville gått for google søk : torrent xxx
    Mer Waf kompatibelt med tv kanal da..
    Sån.. Nå var det sent ja.. zap.. Oi, hva har vi der.. Jah.. ;D

Jeg ville ikke tro det...de tar GODT betalt for de 3-4 kanalene de har. 100 kr mnd'en pluss 2000 for dekoder (som du MÅ kjøpe...sinnsykt).
    Bare drikke 2 pils mindre i mnd.. Går fint..
    Jalla STB crap må jeg ha uansett..

Eneste jeg kan tenke meg er interessant er:
    - Hvis du er mega-fotballfan og må se premier league i HD (sikkert kult)
    hater fotball, men bruker det for kalibrering og vurdere deinterlace settings ;D

- Vil vise fram utstyret du har (kino utstyret...ikke det andre) med discovery og national geographic dokumentarer...som sikkert er fett også.
    Er svak for dokumentarer ja..

- Er super geek og bestiller de bare for å analysere codec'en...

Hd-filmene til CD er drit dårlig. Ihvertfall sist jeg sjekket.
    Godt mulig, skal avgi rapport når alt er i boks..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig, skal avgi rapport når alt er i boks..
    Jeg tenkte mest på selve innholdet ikke på kvaliteten av bilde

Men når jeg tenker på det så kan det jo tenkes at de også er komprimert ut av denne verden....uffff

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh

Men når jeg tenker på det så kan det jo tenkes at de også er komprimert ut av denne verden....uffff
    Vi får se

*biip biip* Nå fikk jeg sms..
    Jalla taiwan STB boksen ligger på posten, klar til henting

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips ønskes! Finner ikke HD kanaler under scan..

Det var ikke med noen component ledninger, så jeg kjører scart enda.

Og kvaliteten suger max!

Sliter med å få scanna inn HD kanalene..
    De funker med jalla boksen.

F.eks 490000 skal det ligge noen, men får ingen signal når jeg scanner :/

Stakk innom Clas O og kjøpte en antenne forsterker, og signal styrken er nå oppe i ~166

Men pussig nok, ingen HD kanaler under scan
    Også testa med Mytheatre uten hell..

Hva i svarte ?!

Men for å konkludere rundt boksen så gir den dårligere bilde vs en DVD spiller til 300,- via Scart ifall.

Skal teste med Component å se om det gir normalt bilde, har vel noen Audio RCA kbaler vi kan bruke for testing..

(Har ingen HDMI ingang på plasmaen..)

EPG og GUI er C64 gfx..

Ikke rukket testa kortet med softc@m enda.

--
    Ulf

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med å få scanna inn HD kanalene..
    De funker med jalla boksen.

F.eks 490000 skal det ligge noen, men får ingen signal når jeg scanner :/

Stakk innom Clas O og kjøpte en antenne forsterker, og signal styrken er nå oppe i ~166

Men pussig nok, ingen HD kanaler under scan
    Også testa med Mytheatre uten hell..
    Jeg finner HD kanaler på mine søk. Lister opp frekvenser (64 qam og 6950 SR såklart):
    474 mhz: Canal+ Film HD
    474 mhz: Canal+ Sport HD
    474 mhz: SVT HD
    482 mhz: Discovery HD
    482 mhz: Voom HD
    538 mhz: Silver HD

Canal Digital kabel i BErgen...tror det skal være det samme i resten av landet egentlig...bare forskjellige kanaler...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner HD kanaler på mine søk. Lister opp frekvenser (64 qam og 6950 SR såklart):
    474 mhz: Canal+ Film HD
    474 mhz: Canal+ Sport HD
    474 mhz: SVT HD
    482 mhz: Discovery HD
    482 mhz: Voom HD
    538 mhz: Silver HD

Canal Digital kabel i BErgen...tror det skal være det samme i resten av landet egentlig...bare forskjellige kanaler...?
    Update:

1. Jeg fikk scannet kanalene med DVBviewer.
    Videre la jeg in de manuelt i Mediaportal.

Jeg får ifall lyd nå, men ikke bilde. (Codec issue ?)

Merker meg at H.264 valget i Mediaportal er grått/deaktivert til meg av noen grunn..

2. Så litt soft pr0n på Tv1000 her nå, det er sån "ikke vis snabel" greie, dvs totalt bortkastet tid/penger.

3. Softcam funker

Får forske å knote videre..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da fikk jeg montert hk og cpu. plutselig vil ikke maskinen starte. Jeg har feilsøkt hele maskinen og funnet ut at det er på-knappen som er ødelagt.

Hvor kan jeg evt kjøpe ny? chlas olson, biltema? Jeg må kanskje ta en tur på el-returen på elkjøp med drill og skrujern.

Jeg var redd hovedkortet, minne eller cpu hadde tatt kvelden. Heldigvis virket alt i et annet kabinett.

Når det gjelder p0rn. gå til CA-system-aldersgrense. der kan du velge forskjellige kortnivå. kanskje du kan se toget i tunnelen? Jeg har ingen voksenkanaler så jeg vet ikke om det hjelper...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:
    2. Så litt soft pr0n på Tv1000 her nå, det er sån "ikke vis snabel" greie, dvs totalt bortkastet tid/penger.
    De viser ekte voksenfilm avogtil også...ca 50/50? Var en måte å sjekke det på husker jge...men ikke hvordan...hmmm.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •