Mister videosignal ved reboot og avslått TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mister videosignal ved reboot og avslått TV

Jeg har et problem med at skjermutgangen på hovedkortet mitt ikke ser ut til å aktiveres dersom PCen booter uten at TVen er skrudd på. Et eksempel kan f.eks. være om det kjøres en reboot om natten etter installering av MS Update. Den eneste måten å da få liv i skjermbildet er å restarte PCen, noe jeg må gjøre ved å trykke på Power-knappen for å få en kontrollert avslutning av Windows, og deretter trykke Power igjen for å starte maskinen. Etter denne prosedyren er det alltid bilde.

Bildet kjører over HDMI fra et Gigabyte GA-73PVM-S2H hovedkort (anbefalt i hw.no sin "Stuegris"-guide). OS er Vista Home Premium.

Er det noen som har ideer om det finnes innstillinger for å unngå dette, evt hva problemet bunner i?

Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når pc'n booter å den ikke får noe svar fra tv'n, antar den derfor at den ikke er tilkoblet
    trur nok dette er et nokså normalt problem (hdmi kilder "snakker" med verandre under oppstart)
    har det på samme viset her når receiveren er avslått
    forskellen er at jeg bruker pc skjerm i tillegg, så er litt letter for meg å fixe d uten en reboot.

men du kan jo prøve å lage en profil i ccc(ati) eller nvidia config(kjenner ikke til nvidia) å lage en hotkey til profilen å slik skulle du klare å ungå en reboot, å få bilde tilbake med bare et taste trykk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Vil det være en løsning og bruke DVI-adapter i TV-enden av HDMI-kabelen, slik at jeg tar livet av all kommunikasjon? Har ingen behov for å overføre lyd via HDMI, men pga liten plass bakom HTPCen så bruker jeg HDMI-kabel med 90 graders vinkel.

Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du klarer nok ikke å bryte komenikasjon med en overgang nei, bruker selv en overgang å her er det både lyd å hele pakka. dessuten hadde du klart å bryte kumenikasjon trur jeg ikke du hadde fått noe mere bilde.

men du kan jo prøve en slik adapter uansett da fra dvi på pc'n til hdmi kabel
    da den utgangen kansje har første prioritert fra pc'ns side (vill spekulasjon)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •