Min første HTPC - trenger innspill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min første HTPC - trenger innspill

Hei godtfolk, jeg jobber med handlelista til min første HTPC. Har funnet noe, men trenger hjelp...
    Den skal brukes til filmtitting (720p, 1080p) og eventuelt Blu-Ray ved drev-kjøp senere.

Foreløpig handleliste ligger her
    Jeg har allerede skjermkortet, så det er fast (med mindre det er et idiotisk valg? jeg kan la det fortsette å stå i den stasjonære...)

Åpenbare spørsmål:
    - Holder den 430w PSU-en i Antec-kabinettet til et HD 3870 skjermkort eller må jeg ha en større? Da blir det antagelig Corsair 450w som jeg ser mange anbefaler, men da må det bli et annet kabinett. Hmm...
    - Hvilket hovedkort skal man velge? Ser at folk anbefaler 8400-prosessoren, så den er grei, men på hovedkort er jeg blank.
    - Satser man på hovedkort med integrert lydkort eller bør man kjøpe separat? Jeg kobler digitalt til forsterker, så det må ha SPDIF.

På forhånd takk,
    -- johnarne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Driver selv og skal bestille meg en HTPC, og har researcha litt på området. Man kan bli gal av mindre

Med tanka på strømforsyninga blir nok denne litt i minste laget, eller helt på grensa til kortet ditt, tror de fleste produsentene anbefaler min. 450W strømforsyning til kortene sine..

Hovedkort er en jungel, men du må bare se på hva du trenger. Til lydoverføring tror jeg det er greit å bruke SPDIF. Har aldri prøvd det selv, men skal visst gi den "reneste" lyden. Optisk eller coax er vel en smakssak, men skal du gjennom mye annet ledningskrimskrams(som bak på PCen er optisk tingen, dette blir ikke påvirket av elektromagentisme.

De fleste av Asus sine kort i 1000 kr-klassen har både optisk og coax SPDIF, men har høret at disse går ganske varme, så da er plutselig disse litt uaktuelle, vil jo ha minst mulig viftestøy.. Selv tror jeg at jeg skal gå for et Gigabytekort av denne typen, vet ikke hvordan de er varmemessig, men har bra med tilkioblingsmuligheter. Ellers anbefaler HW.no et Abit-kort for HTPC, men denne er jo markedet godt og vel rensket for etter den anbefalingen

Har lyst på E8400 prosessor jeg også, da det er 45nm teknologi og svært lav varmeutvikling, men her er også ingen og oppdrive, så vurderer å bare kjøpe en E6750 istede.

Selv kommer jeg til å kjøpe et litt labert grafikkort, f.eks. 8500GT, da disse er strømsvake og kanskje jeg da kan klare meg med en 300W vifteløs strømforsyning, hadde vært noe ja

Lykke til!

Tilføyd: Ser at jeg glemte å legge til linken til Gigabyte-kortet.. Så her er den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    vi bestilte kabinettet i USA selges under navnet Cooltek 3000 i Norge
    Vi brukte hoved kort fra ASUS P5E-V HDMI det er ikke så langt fra ditt opsett
    kabinett MC701
    Colorcase.com det er en del å spare på å kjøpe det i USA
    vi har en del bilder hvist du trenger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •