Xmltv (EPG) og Mediaportal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xmltv (EPG) og Mediaportal

Hei,

Jeg har bygget en HTPC med Mediaportal. Har videre investert i et tv-kort fra Digital Everywhere som heter FloppyDTV-S2. Det betyr HDTV på Media PC'en. Har det abbonementet som heter Family Entertain fra Canal Digital, samt deres HD pakke.

Når det gjelder EPG ser jeg at det er utrolig mange veier til Roma. Når jeg forsøker å laste ned EPG fra DVB strømmen så ser det ut til at dette ikke fungerer.

Jeg bruker TVServer3 fordi jeg skal ta imot HD signaler. Jeg har forsøkt å bruke den plug-in som heter XMLTV. Har laget en "jobb" som laster ned EPG fra internett og mappet denne til kanalene. Jeg får det imidlertid ikke til å fungere! Jeg kan se i TV-server konfigurasjonen at jeg får mappet de riktig. Uten riktig xml-fil så skulle jo ikke dette vært mulig!? Eller tar jeg feil?

Spørsmål nå er: Hva er den beste måte å få inn gode EPG'er på, som er tilpasset Canal Digital?

Går det bra å kombinere XMLTV og DVG strøm, slik at de kanalene som jeg ikke har XML EPG på laster ned EPG fra DVB strømmen?

Bør jeg se på andre løsninger?

Mvh.
    Tom-Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med akkurat det samme på Canal Digital Kabel.

Det er visst mye det samme om det er på kabel eller satelitt. MEGET interessert hvis du finner ut noe. Gir lyd om jeg gjør det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne funker bra ser det ut til:

MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Nordic EPG Service

Laster ned EPG fra WEB og lagrer i format som passer XMLTV.

Testet selv nå og virker. Har ikke sjkket alle kanalene seff

Hvis du finner ut hvordan laste ned fra DVB strøm er jeg interessert fortsatt altså

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Denne funker bra ser det ut til:

MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Nordic EPG Service

Laster ned EPG fra WEB og lagrer i format som passer XMLTV.

Testet selv nå og virker. Har ikke sjkket alle kanalene seff

Hvis du finner ut hvordan laste ned fra DVB strøm er jeg interessert fortsatt altså
    Har akkurat installert den. Den tar ca. 20 kanaler. Får dog ikke med seg kanalene Canal+ og diverse andre kanaler. Synes også at EPG informasjonen er noe tynn. De som kommer med DVB strømmen fra CanalDigital er bedre og mer utfyllende.

Jeg får antakelig i løpet av uken CAM modulen slik at jeg får testet dette bedre. Skal gi en oppdatering på status når jeg har kommet et hakk videre.

Tom-Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r17305 | gemx | 2008-02-05 15:06:37 +0100 (Di, 05 Feb 2008) | 4 lines

- added tourette's cool VideoAudioObserver to speed up channel changes :-)
    - fixed Recording
    - fixed scanning
    - re-enabled the epg grabbers
    Fra Team-Mediaportal snapshot oppdatering.

EPG-Grabber var slått av i tidligere versjoner. Har du prøvd den siste? Noe forbedring? Jeg bruker DVB-EPG nå...tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... ser ut til at jeg er nødt til å laste ned ny SVN. Har en versjon som er 2-3 dager gammel tror jeg. Det betyr nok at DVB-EGP har vært slått av. Det betyr at jeg kan bruke DVB-EPG der dette finnes, og kombinere dette med XMLTV for de kanaler som jeg mangler EPG på.

Dette blir nok bra!

Tom-Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommeltott
    Hmmm.... ser ut til at jeg er nødt til å laste ned ny SVN. Har en versjon som er 2-3 dager gammel tror jeg. Det betyr nok at DVB-EGP har vært slått av. Det betyr at jeg kan bruke DVB-EPG der dette finnes, og kombinere dette med XMLTV for de kanaler som jeg mangler EPG på.

Dette blir nok bra!

Tom-Roger
    Akkurat det lurte jeg på også. Hvordan kombinerer man 2 epg-strømmer? FIkser mediaportal det selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du i TVServer3 velger hvilke kanaler du vil ha DVB-EPG strøm for. De du ser har dårlig DVB-EPG strøm velger du bort i listen.

Videre må du i XMLTV plug-in konfigurere hvilke kanaler du vil ha XML EPG for. De "mapper" du i konfigurasjonen for XMLTV under "plug-ins" i TVServer3.

Tror det vil funke.

Videre når det gjelder å slå sammen 2 EGP strømmer til én, så tror jeg det finnes egne programmer for dette. Bl.a. tror jeg denne Nordic EPG Grabber har en slik funksjonalitet. Det tror jeg du kan lese mer om på forumet til denne programvare. Det finner du på mediaportal sine sider.

Lykke til!

Tom-Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommeltott
    Tror du i TVServer3 velger hvilke kanaler du vil ha DVB-EPG strøm for. De du ser har dårlig DVB-EPG strøm velger du bort i listen.

Videre må du i XMLTV plug-in konfigurere hvilke kanaler du vil ha XML EPG for. De "mapper" du i konfigurasjonen for XMLTV under "plug-ins" i TVServer3.
    Tom-Roger
    Kan ikke se noen "kanal" greier for XMLTV-plugin der...? Bare en import funksjonalitet. Remote og local.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samme oppsett som deg, tommeltott.
    Family hos CD, FireDTV og Mediaportal 1.0

får fint EPG 2 dager frem i tid via transponder 12456V , men savner 1 uke frem i tid og vurderer å gå tilbake til XML løsningen.

Har du fått til mer enn ~2 dager ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt å dele om her?

Hørte snakk om at dersom en kun henter info via dvb-strømmen til kanalen visjon, så vil en få en fullt oppdatert epg for alle kanalene en uke frem i tid. Noe med hvor epg-data sendes ut osv.

Noen som vet noe om dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •