Hvilken lydløsning fra media pc? (stereo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken lydløsning fra media pc? (stereo)

Hei.

Trenger en god stereo lydløsning fra min media pc. Jeg ønsker å kunne gjøre følgende:

- Dele opp lyden mellom fronter, midbass, og sub.
    - Måle frekvensrespons med Radioshack og korigere eq
    - Best mulig lydkort eller DAC(?) for rundt 1500,-

Hva foreslås?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linkene. Skal lese litt rundt dem

Men hvordan skal alt dette gjøres på best mulig måte med tanke på hardware?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukerveiledningen til DRC er veldig god (og grundig) når det gjelder rom/høyttalerkorreksjon. Men fokuset der er å beregne ideelle korreksjonsfiltre for et gitt rom/høyttaler-oppsett. Jeg beklager hvis jeg blander romkorreksjon, høyttalerkorreksjon og delefiltrering, men for meg er det tre sider av samme sak :-)

Mine framstøt på dette feltet har vært mer "garasje-fikling" enn den brukervennlige, kulesikre virkemåten som vi alle egentlig vil ha. Jeg har målt presise impulsresponser, beregnet inverse filtre/delefiltre selv, utført konvolusjonen på fil, og spilt av flere preprosesserte filer synkront til hver side/element i Cool Edit.

Du burde forresten virkelig lese denne:
    Digital Crossover DSP - Hydrogenaudio Forums

Det er en plugin til foobar 2k som gir deg fleksible digitale PC-baserte delefiltre rett i avspillerapplikasjonen.

Til 1500,- får du kanskje ikke velge lydkort på øverste hylle dersom du skal ha 6 analoge kanaler (2 kanaler med 3-veis høyttalere). Kanskje noe ala m-audio revolution 5.1?

M-Audio Revolution 5.1

-k

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Brukerveiledningen til DRC er veldig god (og grundig) når det gjelder rom/høyttalerkorreksjon. Men fokuset der er å beregne ideelle korreksjonsfiltre for et gitt rom/høyttaler-oppsett. Jeg beklager hvis jeg blander romkorreksjon, høyttalerkorreksjon og delefiltrering, men for meg er det tre sider av samme sak :-)

Mine framstøt på dette feltet har vært mer "garasje-fikling" enn den brukervennlige, kulesikre virkemåten som vi alle egentlig vil ha. Jeg har målt presise impulsresponser, beregnet inverse filtre/delefiltre selv, utført konvolusjonen på fil, og spilt av flere preprosesserte filer synkront til hver side/element i Cool Edit.

Du burde forresten virkelig lese denne:
    Digital Crossover DSP - Hydrogenaudio Forums

Det er en plugin til foobar 2k som gir deg fleksible digitale PC-baserte delefiltre rett i avspillerapplikasjonen.

Til 1500,- får du kanskje ikke velge lydkort på øverste hylle dersom du skal ha 6 analoge kanaler (2 kanaler med 3-veis høyttalere). Kanskje noe ala m-audio revolution 5.1?

M-Audio Revolution 5.1

-k
    Så med et slikt 5.1 lydkort så kan jeg definere hver kanal akuratt slik jeg vil? Altså 2x front, 2x midbass og 2x sub, avspilling i stereo?

Har tenkt å bruke mediaportal til å spille av musikk. Kan man konfigurere slik at mediaportal spiller av musikken i foobar 2k? eller hvordan fungerer dette?

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defo
    Så med et slikt 5.1 lydkort så kan jeg definere hver kanal akuratt slik jeg vil? Altså 2x front, 2x midbass og 2x sub, avspilling i stereo?

Har tenkt å bruke mediaportal til å spille av musikk. Kan man konfigurere slik at mediaportal spiller av musikken i foobar 2k? eller hvordan fungerer dette?
    Bump

Skal handle i dag

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg IKKE ønsker aktiv delning; kan jeg da måle, justere eq, og så sende signalet digitalt ut til en ekistern DAC med godt resultat? Men jeg trenger vel et lydkort om jeg skal måle respons med Radioshack?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •