Se film og jobbe samtidig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se film og jobbe samtidig?

Hei,

Finnes det noen løsning som gjør det mulig å kjøre DVD til projektør, uten at filmen vises på pc-skjermen?

Ville vært fint med denne funksjonaliteten når unger vil se film og far vil jobbe med andre ting. Kan for lite om dette til å se noen enkel løsning. Så langt må far ofre den ene skjermen, til konstant bjeffing når start-meny eller andre ting dekker over deler av filmen;-)

BJ

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Forstå jeg deg rett at du har prosjektor tilkoblet på pcen i tilegg til en dataskjerm? Og du vil jobbe på pc skjermen mens ungene ser på film på prosjektoren?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker projektoren som utvidet skrivebord kan du bare dra vinduet til spilleren over på den andre skjermen å maksimere der.

Jeg har gjort dette selv for en tid siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har to skjermer tilkoblet PC, og splitter signalet fra den ene utgangen på skjermkortet til en skjerm + projektor. Når film kjøres "fullscreen", opptar dette hele pc-skjermen (en av de to). Jeg kjører film fra både dvd-rom og harddisk(avi-filer).

For å beskrive behovet på en annen måte: Jeg vil gjerne kjøre film fra PC til projektor uten at dette begrenser skjerm-areal jeg ønsker å benytte til andre ting. (Far jobber på to skjermer, unger ser på film i andre enden av rommet)

Er klar over at det er en god mulighet for at svaret blir at dette ikke er mulig, men greit å få det bekreftet fra ekspertene. Mulig en rimelig DVD-spiller på siden vil være enkleste løsning.

BJ

Newcomer hi-fi-noob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en pc skjerm og projektor koblet til dataen. og her kjøres filmen på fullskjerm på projektor'n, så kan jeg bare minimere mediaplayer'n på dataen og drive med no annet...

jeg har nvidia kort og det er en hake i kontrollpanel under "endre alternativer for fullskjermsvideo" hake på "vis det i fullskjermmodus også på" også velge projektor'n der. På ati vet jeg ikke hvordan det er

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BillyJoe
    Hei,

Jeg har to skjermer tilkoblet PC, og splitter signalet fra den ene utgangen på skjermkortet til en skjerm + projektor. Når film kjøres "fullscreen", opptar dette hele pc-skjermen (en av de to). Jeg kjører film fra både dvd-rom og harddisk(avi-filer).

For å beskrive behovet på en annen måte: Jeg vil gjerne kjøre film fra PC til projektor uten at dette begrenser skjerm-areal jeg ønsker å benytte til andre ting. (Far jobber på to skjermer, unger ser på film i andre enden av rommet)

Er klar over at det er en god mulighet for at svaret blir at dette ikke er mulig, men greit å få det bekreftet fra ekspertene. Mulig en rimelig DVD-spiller på siden vil være enkleste løsning.

BJ
    Kort sagt. Du skal bruke 3 "skjermer" samtidig på en PC. 2 til arbeid og 1 til film. Dette er bare mulig om du har 3 aktive utganger på PC'en. Det finnes kort /løsninger som takler dette. Tror det kan bli litt "bal" uansett, med mindre du har en ekspert som kan hjelpe.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette skal da gå uten de helt store problemene, du må bare skaffe deg 2stk skjermkort. det ene skjermkortet til de 2 skjermene du vil arbeide med, så kan du bruke det andre skjermkortet mot prosjektor. da skal du kunne velge å kjøre film i fullskjerm modus på feks skjerm 3 hvis det er prosjektor og du kan jobbe med andre ting på de 2 andre skjermene. ihvertfall hvis du har nvidia skjermkort så har de et veldig greit kontroll panel for å sette opp slike alternativer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er nytt for meg.. trodde det var så mye tull med slike flerskjerm-løsninger på windows

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.

Jeg har nVidia nå, med 2x dvi utganger.

goldeneagle, vil et hvilket som helst skjermkort gjøre jobben? må være nvidia?

bj

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BillyJoe
    Takk for svarene.

Jeg har nVidia nå, med 2x dvi utganger.

goldeneagle, vil et hvilket som helst skjermkort gjøre jobben? må være nvidia?

bj
    må sikkert ikke være nvidia, men det er de eneste kortene jeg har prøvd så kan ikke svare for andre merker. må du ha 2stk skjermer når du jobber? du kan jo bare teste først med å koble prosjektor til utgang nr 2 først, sette i gang film på den og se hvordan det funker med å tuste med andre ting på den andre skjermen. vil tro prinsippet er det samme om du bruker 2, 3 eller 4 skjermer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •