htpc og sony KV32-FQ70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

htpc og sony KV32-FQ70

Har noen en formening om hvordan jeg får best bilde fra htpcen til tven? (har ikke skaffet meg projektor enda)

f.eks s-video fra tv-ut på skjermkortet? Hvilken oppløsning/innstillinger bør jeg kjøre fra htpcen? Har filtre noe å si på kvaliteten ut til tv?

Er det noe vits å kanskje kjøre en MP 1.1 (mike parker) mod på skjermkortet for å få komponent ut, og så ta signalet inn scart/rgb bak på tven?

DrErling

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at det ikke er noe å hente på en vanlig TV i forhold til en standard DVD spiller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Min mening er at det ikke er noe å hente på en vanlig TV i forhold til en standard DVD spiller.
    Det er min mening og erfaring også. Dersom man "på død og liv" vil ha en HTPC koblet opp til TV'en så kan alternativet til s-video være en VGA-konverter. Sjekk Trust sine produkter.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, der hoppet dere begge bukk over problemstillingen.

HTPC`en er der allerede. Den har mange andre egenskaper jeg setter pris på som ikke en standalone dvdspiller har. Det er ikke snakk om htpc på død eller liv.

Jeg vet at sånn som jeg har koblet opp htpcen nå, så oppnår jeg dårligere kvalitet på bildet enn ved en standalone spiller med rgb-scart.
    (har koblet s-video)

Problemet er at nå står nå htpcen der, og jeg vil gjøre det beste ut av det.

Hadde vært snadder om en eller annen med peil kunne opplyse meg om en MP1.1 mod ville hatt noe for seg...

DrErling

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peil, men har faktisk benyttet HTPC på min egen TV. Bildet ble faktisk veldig bra under avspilling av DVD'er (vha. s-video fra TV-out på Radeon-basert skjermkort).

Desktoppen blir "crapy", men at det er underordnet skjønner til og med jeg.

Min tanke var å installere en VGA-modul i min Loewe-TV, men som et alternativ vil jeg følge med på denne tråden og se hva andre foreslår.

Lykke til, Dr. Erling.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noe svar så kan jeg si at jeg ikke ser noe særlig forskjell mellom min DVR5100 som er koblet via S-video og min DV656 som er koblet via RGB.

Jeg har altså FQ70

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan muligens høres litt rart ut, men på min Loewe så er bildet fra PS2 via kompositt faktisk meget bra. Og da tuller jeg ikke. At bildet var langt bedre med Philips DVD963SA er en selvfølge, men min erfaring tilsier at en dårlig DVD-spiller (f. eks. PS2) får fornyet tillit via et TV som holder en viss kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •