Får ikke 5.1 lyd, bare stereo, noen tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke 5.1 lyd, bare stereo, noen tips?

Jeg har nå droppet både vista og MCE, og nå lagt inn windows xp og skal kjøre det sammen med mediaportal.

Problemet mitt nå er at jeg ikke får 5.1 lyd ut fra pc og til reciver, kun 2 kanals lyd.

Jeg bruker spidifer på pcen for å behandle ac3, dts osv, men når det sendes til reciver er det kun 2 kanals lyd.

Det som er merkelig er at ved bruk av windows mediaplayer eller mediaportal får jeg lyden slik den skal være, men ved bruk av mediaplayer classic som jeg ønsker å bruke blir lyden 2 kanals.

Noen som har noen tips om hvilke innstillinger jeg kan ha gjort feil?

Kan nevne at jeg sender lyden via coax kabel fra pc og til reciver.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer sikkert an på filteret du bruker...

Er det ffdShow installert? Media Player Classic tar i bruk ffdSHow automatisk, mens Media Player og MediaPortal må settes opp for å bruke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan nå prøve...

Jeg hadde et tilsvarende problem, men jeg fikk kun 2-kanals lyd uansett hvilke spillere jeg brukte så da løste jeg saken med å gå inn i oppsettet på lydkortet. Har du gjort det?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hvert i innstillingene på lydkortet, men finner ikke noe om digital lydutgang der.

Jeg bruker ac3 filter, og har satt det opp til å ta seg av de forskjellige formatene. Men her får jeg bare opp out of sync, ingen informasjon om lyden som spilles av.

JEg skal prøve med zoomplayer også nå, se om det virker som det skal da. Er alt bra da vet jeg hvertfall at det er mediaplayer classic som er problemet hos meg.

Har forresten prøvd å få mediaplayer til å bruke på ffdshow og ac3 filter for å få ut lyden, men med samme resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme problemet uansett hvilken player som benyttes. Får aldri reciever til å svitche til Digital flerkanalslyd. Har et onboard lydkort type Realtek alc 888 med optisk spdif i bruk. Har valgt digitalutgangen i driveren. Kjører XP. Bruker stort sett PowerDVD for avspilling av film.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Jeg har det samme problemet uansett hvilken player som benyttes. Får aldri reciever til å svitche til Digital flerkanalslyd. Har et onboard lydkort type Realtek alc 888 med optisk spdif i bruk. Har valgt digitalutgangen i driveren. Kjører XP. Bruker stort sett PowerDVD for avspilling av film.

I PowerDVD fikk jeg kun muligheten til å velge spdif ut når jeg startet Powerdvd uten å ha en dvd i pcen, først da fikk jeg receiveren til å dekode flerkanals.

Har ellers samme onboard som deg, kjører Vista, fungerer bra.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    I PowerDVD fikk jeg kun muligheten til å velge spdif ut når jeg startet Powerdvd uten å ha en dvd i pcen, først da fikk jeg receiveren til å dekode flerkanals.

Har ellers samme onboard som deg, kjører Vista, fungerer bra.
    SPDIF valget i PowerDVD ble borte når jeg byttet fra Vista til XP, noen som aner hvorfor?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke slik tegn i Power DVD
    Configurasjon ---> audio

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til, plutselig var valget der igjen. Vet ikke hvorfor, men nå funker all lyd som den skal og reviever får digitalt signal som den skal Tror kanskje jeg endret på noe på driveren (satte den til 96khz i stedet for 48 eller 44).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •