Backup av DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Backup av DVD?

Flytter i en liten enebolig, og tenkte og få alle filmene mine over på pc. Må spare plass..
    Men er livredd for at det blir dårligere kvalitet..

-Er det et program som lager backup med LIKE god kvalitet og samme menyoppsett som DVDen?

Meget takknemlig for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Nero så ripper du bare inn filmen på pc en. Filformatet vil da være det samme som på DVD, nemlig VOB. For å se på filmene i dette formatet tror jeg du kan bruke Nero Mediaplayer. Når du åpner filmen vil menyer være som normalt.

Det er fullt lovlig å rippe egne filmer inn på egen pc, men pga kopisperren må du laste ned DVD43. Det er et lite program som fjerner kopisperren. Regner med det er greit av meg å nevne dette programmet på forumet siden bruken er lovlig.

Newcomer SubSonic sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD ripping

Sjekk ut DVD Decrypter og AutoGK, har brukt dette mye til ripping og fungerer strålende. Da har du mulighet til å enten lagre filmene som 1:1 kopi eller komprimere/konvertere til andre formater med valgfri kvalitet og lyd. Da slipper du å bruke et bestemt avspillingsprogram også.

Hvis du er opptatt av å perfekte kopier så er det ganske ryddig å rippe til .vob filer og så pakke disse til .img el .iso. Disse kan mountes i daemon tools eller lignende og spilles av fra maskinen akkurat som om du skulle satt i en dvd i spilleren.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvdshrink funker også helt fint til backup. Veldig lett å ta vekk menyer, bonusmateriell og andre ting for å spare plass, uten å komprimere filmen. Da sitter du igjen med en ukomprimert film og de lydsporene du evt valgte å ta med. DVDshrink er forøvrig helt gratis

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDRebuilder er best hvis du skal få den inn på DVD5, hvis du skal ha DVD9 er det bare å kopiere platen og den blir helt lik

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Lmce

Den mest elegante måten å gjøre dette rakst på er med LinuxMCE og en Sony DVD skifter. Da kan du ta backup av 200 DVDer av gangen. Filene blir lagret som .dvd, men en kan renames til .iso om ønskelig da det er det samme formatet.
    (LMCe spiller begge)

Så kjenner du noen som lukter på LMCE så er det nok det aller enkleste, men husk at en DVD er 5-6GB i snitt så det kreves litt lagringsplass. ca 80 DVD filmer ukomprimert på 500GB.

DivX codec er vel også blitt ganske bra så det kan være noe å hente på komprimering, men jeg er litt i samme båten som deg, jeg ønsker at filmen skal beholde all opprinnelig kvalitet. Og ettersom prisen på lagring går i kjelleren er det kanskje like greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •