Vanskelig og formulere en bra tittel på dette problemet, men jeg gjorde et forsøk i hvertfall.

Har et problem som jeg har hatt lenge, men som jeg ikke har brydd meg så mye om, men nå skaper det store problemer.

Jeg har en HTPC satt opp med Mediaportal og FFDShow med Avisynth, resize, nr og blur. Slik som i guiden som var her for lenge siden blant annet. Virker som et populært oppsett. Dette fungerer jo strålende til DVD titting osv, jeg er veldig fornøyd.

Men problemet kommer hvis jeg prøver og bruke et annet program til og vise video, la oss si at jeg vil se en film som jeg ikke har codec til, da pleier jeg bare og fyre opp VLC for en rask og skitten løsning. Men problemet er at i alle andre programmer enn Mediaportal så blir bildet kuttet. Det vil si at jeg bare ser ca 1/4 av bildet, ser ut som det er den 1/4 delen som skulle vært øverst til høyre.

Jeg driver og forsker litt på avspilling av .mkv filer nå og har testet litt i grapheditor og uansett hvilke filtre jeg legger på for og spille av så kuttes bildet. Jeg fatter ikke hvorfor dette skjer.

Noen som har en god løsning på dette?