Nettverk over strømnettet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er du for en kar kingu??

Jeg skrev krets istedet for kurs, noe sikkert mange har gjort før meg.
    Synes det er lavmål av deg å skrive ett slikt innlegg der du "disser" meg for å forurense det norske språk..

Tydeligvis har du aldri vært i noe annet forum, fordi dette er rett og slett ikke folkeskikk, man skulle ikke tro at du hadde blitt oppdratt riktig.

Tingen her var(som jeg ikke begriper kan være vanskelig å forstå) at ett nytt strømnett med automatsikringer i forhold til ett gammelt nett ikke takler disse adaptrene.

Jeg bor i en studentleilighet og har ikke tilgang til sikringsskap. Det er låst..
    Kan derfor ikke sjekke om vi har mange KRETSER. Dette sikringsskapet er antageligvis laget for to leiligheter, da naboen over ikke har sikringsskap og det går kanaler opp.

Jeg er ikke elektriker, vet lite om akkurat det. Denne unge mannen på elkjøp startet ikke noen av setningene med øh, øø eller æææh. Han har jeg snakket med før og har aldrig fortalt løgner til meg. Dette virket som en sak han hadde undersøkt selv, og han fortalte meg det. DERFOR REFERERTE JEG HAN SOM EN FORNUFTIG UNG MANN... Kan du forstå det??
    Du er kanskje en av de som feier alle under en kam, alle som jobber på elkjøp er totalt hjerneskadet kanskje??

Hvis du har lest tråden og ikke bare siste innlegg kan du kanskje forstå noe av sammenhengen.

Nå er det kanskje litt dårlig sammensatt dette innlegget, men det er fordi jeg er rimelig provosert av deg kingu..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke flere som har erfaring med Homeplug?, Er ganske interessant dette. Skulle gjerne visst om det er greit å bruke hvis man spiller online spill, eller om det blir like dårlig som trådløst?

Beklager hvis jeg kaprer tråden din Gorg.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kapre tråden du Razortec, tror jeg ikke gidder å besvare noe mer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homeplug har vel fått en ganske lunken mottakelse i markedet, og radioamatører og andre som er opptatt av RF støygulv er vel ikke akkurat overstrømmende fonøyd med disse nettene.

Amerikanerne kaller dette generelt for PLC, og wikipedia har en god artikkel:
    Power line communication - Wikipedia, the free encyclopedia

Some groups oppose the proliferation of this technology, mostly due to its potential to interfere with radio transmissions. As power lines are typically untwisted and unshielded, they are essentially large antennas, and will broadcast large amounts of radio energy (see the American Radio Relay League's article). Because of their lack of shielding, the BPL systems are also at risk of being interfered with by outside radio signals.
    -k

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hva er du for en kar kingu??
    Spiller det noen rolle? Er det rådene mine det er noe galt med så får du stille spørsmålstegn ved dem, jeg er ganske uvesentlig i sådan sammenheng.
    Jeg skrev krets istedet for kurs, noe sikkert mange har gjort før meg.
    Synes det er lavmål av deg å skrive ett slikt innlegg der du "disser" meg for å forurense det norske språk..
    Jeg prøver bare å rette opp etter beste evne, slik at vi begge snakker samme språk. Når jeg skrev "sproooog" så var jeg fullt klar over at det kunne oppfattes som rettskrivningspurisme, så derfor den lett ironiske tonen.

Jeg både stiller spørsmålstegn ved hvordan jeg tror det er. (glemte selve spørssmålstegnet) I tillegg gjør jeg det klart at "Muligheten for at jeg tar feil er tilstedeværende" Særlig mer ydmyk går det ikke ann å være.

I den grad jeg er krass så er det mot elkjøpsansatte, og nivået på service fra butikkansatte generellt.

Hadde jeg gått inn for å disse deg så tror jeg nok at det hadde kommet tydelig fram. Hvorfor skulle jeg disse deg egentlig? Hva er det jeg har imot deg? Jeg trodde jeg prøvde å hjelpe med råd, og at rådene var hjelpsomme. Mine forsøk synes litt snodige i lys av at jeg har intensjoner om å disse deg.

Tydeligvis har du aldri vært i noe annet forum, fordi dette er rett og slett ikke folkeskikk, man skulle ikke tro at du hadde blitt oppdratt riktig.
    Så det er bare her på avforum at folk ikke har folkeskikk? Hvilke dannede forum er det jeg ikke er på? Jeg har nok ikke fått tilstrekkelig folkeskikk gjennom forum (?!) Så det lille jeg utviser har jeg nok tilegnet meg gjennom andre kanaler.
    Tingen her var(som jeg ikke begriper kan være vanskelig å forstå) at ett nytt strømnett med automatsikringer i forhold til ett gammelt nett ikke takler disse adaptrene.
    Bestrider jeg dette? Det skal kanskje mye til å få dem til å snakke over to faser, nytt som gammelt annlegg. Nå har det i den senere tid blitt vanlig med trefase i Norge så det er vel bare enda et argument mot homeplug.
    Jeg bor i en studentleilighet og har ikke tilgang til sikringsskap. Det er låst..
    Kan derfor ikke sjekke om vi har mange KRETSER. Dette sikringsskapet er antageligvis laget for to leiligheter, da naboen over ikke har sikringsskap og det går kanaler opp.
    Jeg ser du på trass bruker KRETSER og kanaler som terminologi. Hvis du vil at jeg skal skjønne tegninga 100% å ikke måtte bruke skjønn så forklar meg hva som er galt med min oppfatning eller bruk den. Hvis ikke så blir det vanskelig, ihvertfall for meg, å hjelpe deg.
    Jeg er ikke elektriker, vet lite om akkurat det. Denne unge mannen på elkjøp startet ikke noen av setningene med øh, øø eller æææh. Han har jeg snakket med før og har aldrig fortalt løgner til meg. Dette virket som en sak han hadde undersøkt selv, og han fortalte meg det. DERFOR REFERERTE JEG HAN SOM EN FORNUFTIG UNG MANN... Kan du forstå det??
    Du er kanskje en av de som feier alle under en kam, alle som jobber på elkjøp er totalt hjerneskadet kanskje??
    Merkelig hvordan folk tar meg seriøst. Selv de latterligste ting..
    Hvis du har lest tråden og ikke bare siste innlegg kan du kanskje forstå noe av sammenhengen.
    Jeg har jo deltatt i hele tråden? Har finlest også for å se om jeg har trampet i klaviaturet.
    Nå er det kanskje litt dårlig sammensatt dette innlegget, men det er fordi jeg er rimelig provosert av deg kingu..
    ...

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Er det ikke flere som har erfaring med Homeplug?, Er ganske interessant dette. Skulle gjerne visst om det er greit å bruke hvis man spiller online spill, eller om det blir like dårlig som trådløst?
    I den grad trådløst er dårlig så kan jeg si meg enig. Dedikert kabelforbindelse er best, både med tanke på båndbredde og forsinkelser. Det er vel gjerne sistnevnte du som spiller er mest opptatt av. Ihvertfall det dreier seg om FPS.

Nå kjenner ikke jeg til ditt oppsett eller dine behov. Jeg kan rangere og ta frem både det ene og andre, men alle teknnologier nevnt bør kunne dekke dine behov. Vel og merke om ikke du er veldig kresen på det, eller har feil i oppsettet.

Det jeg henger meg opp i er alle de bakdelene nettverk over lysnettet medfører. Ikke er det egnet til formålet, og det er for alt annet utstyr å regne som støy. Både luftbåren og på spredningsnettet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •