VGA in og ut på X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA in og ut på X1

Hei!

Jeg skal koble PC'en min til min X1 gjennom vga kabel. Jeg har bare en monitorutgang på skjermkortet. Men får at vga ut på projektoren skal fungere, må projektoren stå i stand-by modus. (Jeg kan ikke slå den helt av med den svarte powerknappen på projektoren).

Nå er jeg en slik en som sitter framfor pc dag inn og dag ut, døgnet rundt. Gjør det noe om X1 står i stand-by modus hele tiden? (At jeg aldri slår den helt av) Skader det projektoren?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stand-by skal gå bra, men mener å huske noen som hadde den (Hi-Fil?) nevnte at dersom strømmen går, og kommer tilbake, vil projen faktisk slå seg PÅ. Så lenge du er obs på dette og sørger for å slå av skikkelig når du er lenge borte burde vel alt være i orden.

Mulig dette også er fikset i en evt. senere firmwareoppdatering, men det vet sikkert X1-gutta mer om

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg koblet projektoren til PC'n og PC skjermen videre fra projektoren. Men når jeg gjør det får jeg ikke skrudd opp oppløning på pc skjermen på mer en 1024*768. Hvordan skal jeg få koblet pc'en på projektoren samtidig som jeg kan bruke pc skjermen? Switch box? Hvor får jeg kjøpt det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem "switch box" dersom du vil vise på projektor og PC samtidig. Kjøp heller et Radeon-basert skjermkort med dual ut. Tror løsningen da blir bedre med tanke på bildekvalitet og du slipper jo enda en "dings" i oppsettet. Bare et forslag.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tiger

Det skal sies at jeg løy litt på den første posten. Jeg har to utganger på skjermkortet mitt. Men den andre utgangen bruker jeg til monitor nr 2. Der jeg har winamp helle tiden. Den har jeg lyst til å bevare. Utgang nr 1 brukes da til hovedskjermen min. Men jeg tenkte hvis jeg kjøpe en switch så kunne jeg kjøre utgang nr 1 inn i switchen og ut til hovedskjermen og projektoren og utgang nr to til monitor nr to med winamp... blir det så veldig mye kvalitetstap i en slik switch da? Ser det er noen på komplett til 1000 kr

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan stille oppløsningen på hver av utgangene på skjermkortet, men ikke for enheter koblet i kjede ut fra samme utgang. Jeg ville antakelig heller satt de to skjermene på samme uttak, eller på en switch, og ha prosjektoren på en dedikert utgang..

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... men hvis jeg kobler de to skjermen jeg har på switchboxen så får jeg ikke brukt slik "extended desktop" eller utvidet skrivebord på den andre skjermen. Men jeg tenkte hvis jeg kobeler hovedskjermen i utgang nr 1 og projektoren og skjerm nr2 i switchen. Skjerm nr to bruker samme oppløsning som projektoren (1024*768) Kan det gå kanksje?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør vel kunne gå bedre ja. Sjekk bare at skjermkortet klarer å levere sterkt nok signal til både skjerm og prosjektor samtidig? (Kan dette i det hele tatt være et problem?)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne tråden passer bedre hos HI-Fil, har derfor flyttet den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •