ytelse på pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: ytelse på pc

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ytelse på pc

nå er kansje dette ikke riktig forum og plass og spørre på meg jeg trives så godt her inne at jeg spør her allikavell og håper noen kan svare meg.

jeg har en ganske kraftig pc, 2.7 duel core prosessor, 4gb ram, geforce 8800 GTS skjermkort. så er problemet mitt da at på feks crysis så greier jeg ikke mere en middels grafikk instillinger før det begynner å lagge med anti alliasing på avslått. så har jeg snakket med en som har ca like god pc som meg (samme grafikk kort) og han kjører dette spillet med alle grafikk instillinger på maks og da lagger det litt i de heftigste kampene.
    så noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få pcen bedre?? (har vista 64bit, og har installert alle driverene i 64bit modus)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crysis er vel native 32-bit, så du må vel kjøre dual boot og Vista-32 da...

Ingen god grunn til å bruke 64-bit på hjemme PC på GOD stund enda, så skjønner ikke hvorfor folk gidd å styre med det.

Hvis han andre karen har 64-bit Vista og, kan det være individuelle observasjoner...noen syns 30 fps er flott, mens andre kan ikke spille med fps under 60.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm det er ikke dette som er problemet. hadde 32 bit versjon før og da var det like ille bortsett fra at cpuen jobbet jevnt på 90-95% mot 40-45% nå. tviler sterkt på at det har noe med at jeg bruker vista 64bit

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hm det er ikke dette som er problemet. hadde 32 bit versjon før og da var det like ille bortsett fra at cpuen jobbet jevnt på 90-95% mot 40-45% nå. tviler sterkt på at det har noe med at jeg bruker vista 64bit
    Det var ihvertfal ett stort problem ved overgangen fra 16 til 32 bits i sin tid. At problemet ikke eksisterer nå lengre tror jeg ikke på før jeg ser det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville klokka skjermkorte litt.. bruk riva turner til det..
    crysis tar veldig mye av skjermkorte..
    fetter`n minb har en intel qaud 2.4 og 8800 gts 320mb og 2 gb ram greier ikke drar crysis på mere enn middels grafik..

på min dritt pc hakka det på low så jeg klokka 7600gt korte mitt litt greide bare rammen på skjermkorte siden jeg har dell pc men nå hakker det ikke lenger så det funker mye bedre..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik845
    jeg ville klokka skjermkorte litt.. bruk riva turner til det..
    crysis tar veldig mye av skjermkorte..
    fetter`n minb har en intel qaud 2.4 og 8800 gts 320mb og 2 gb ram greier ikke drar crysis på mere enn middels grafik..

på min dritt pc hakka det på low så jeg klokka 7600gt korte mitt litt greide bare rammen på skjermkorte siden jeg har dell pc men nå hakker det ikke lenger så det funker mye bedre..
    det er rammen som er flaskehalsen da. før hadde jeg bare 2g ram og da jobbet rammen min på 100% hele tiden. så satte jeg inn 2gb ram til så jeg fikk totalt 4gb ram. nå funker spiller en god del bedre og rammen jobber nå på 70-75% dvs du bør ihvertfall ha 3gb ram for å få dette spillet til å funke greit.

men har tenkt å prøve å sette i et grafikk kort til, og kjøre sli. da trur jeg grafikken vil funke mye bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •