ASUS P5E-V HDMI og LPCM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ASUS P5E-V HDMI og LPCM

Heisann.

Lurer litt på dette, om det i dag enda er mulig å kjøre ut "ren" LPCM fra blu-ray / HD. Har lest mye om emnet, men det er visst endel forvirring.

Jeg har nå et ASUS P5E-V HDMI hovedkort, som visstnok skal klare dette. Men jeg lurer litt på hva jeg skal velge av innstillinger... Forstår det slik at jeg ikke kan velge SPIDF (eller hva det heter), siden det ikke støter mer en "vanlig" DD / DTS.

I PowerDVD har jeg skjønt det slik at lyden uansett blit nedskalert pr. dags dato, man får ikke kjørt mer enn 16bit osv.... ?

Men så tester jeg også litt med Trialen av Arcsoft Digital Theatre og Nero Showtime. I f.eks Nero ShowTime har jeg et alternativ som heter "passthrough", og det høres jo greit ut. Men når jeg velger dette, så er det windows innstillingene mine som slår inn... Er jo ingen innstilling i windows for å la lyden flyte rett igjenom, kan bare velge antall høyttalere, og bit / hz.

Er det mulig å klare å få LPCM rett ut til forsterker uten at maskinen bøller med lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så en blu-ray film her om dagen, den nyeste Resident Evil. Satte da windows innstillingene til 7.1 24bit og 96hz (tror jeg), men da fikk jeg en skurre / sprake lyd nå og da ved ganske høy lyd. Satte om innstillinger til 16bit og 48hz, og da ble det bedre med den ulyden, merket ikke noe mer av den i løpet av filmen. Lyden ellers var jeg fornøyd med.

Antar at den ulyden kommer av at maskinen prøver å skalere lyden? Og at det da blir bedre om jeg setter tilsvarende innstilling i windows som kilden jeg spiller av er?

Men er det bare jeg som opplever denne skurringen ved PCM? Merker absolutt ingenting av dette når jeg spiller av vanlig DD eller DTS, sikkert siden jeg da får sendt lyden direkte ut til forsterkern...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •