ulyder fra lydkort v/shutdown & v/hibernate/sleep

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ulyder fra lydkort v/shutdown & v/hibernate/sleep

1. Har et ESI Juli@ lydkort koblet til en Classè preamp via XLR. Når jeg enten slår av pcen, eller kjører den i sleep modus kommer det støy fra høyttalerne. Hvordan kan jeg unngå disse ekstremt irriterende lydene?

Noen måte å kjøre en slags "shutdown" på selve lydkortet før resten av pcen går i sleep-mode eller helt av?

Tenkte å teste litt med Shutdown Manager, men må bare høre om det er noen som har vært borti problemet før?

2. Enda værre, hvis foobar2000 er åpen når jeg slår av pcen så kommer det en konstant støylyd med høy styrke fra windows starter shutdown helt til pcen er avslått. Ikke særlig koselig!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det avhengig av at volum er skrudd opp?

Altså, vil det hjelpe å skru ned/av lyden på "ut-linjen" ved shut-down?I så fall hadde det vært lett å lage en liten app som gjorde dette automatisk. Mulig det er en slik app som gjør dette (seff ikke som eneste formål).

Ville uansett skrevet til customer service og fått det fikset i driveren...lol!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et USB relè tilknyttet htpc som styrer en kontaktor som bryter strømforsyningen til sluttrinnet. Jeg har disablet shutdown og restart fra menyen i XP og laget en funksjon i Girder som ved signal fra fjernkontroll eller tastaturknapp slår først av forsterker før den setter igang shutdown eller restart prosedyre for pc.

Jeg kan sende deg girder oppsettet mitt så du kan se hvordan det er gjort.

USB relè : Phidgets Inc. - 0/0/4 relay

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •