foobar2000+crystalcontrol2+keyboard shortcut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

foobar2000+crystalcontrol2+keyboard shortcut

Begynner virkelig å nærme meg et oppsett som er brukervennlig med tanke på avspilling av musikkfiler nå. De viktigste funksjonene begynner å komme på plass.
    Programvare: foobar2000 0.9.5, CrystalControl2 (2008v), vista.

Jeg bruker foreløpig numpad-delen av et trådløst tastatur til styring av foobar2000 0.9.5. Jeg har installert et CrystalFontz 634 lcd panel (4x20) for å vise info når ikke plasmaen står på og foobar2000 er i fullskjerm. Skjermen står bak frostet glass i stereobenken og vises utrolig bra gjennom. (Behagelig lettlest, ikke irriterende sterkt). Har laget følgende oppsett på CF skjermen:

Artist
    Album
    sangtittel
    xx(sangnr) xxMxxS(forbrukt tid) xxMxxS(totaltid)

eks:
    Moby
    Animal Rights
    Love Song for my Mom
    12 00:21 03:40

Altså er UT informasjonen akkurat slik jeg vil ha den. Teksten viser hva som spilles og godlyden strømmer ut.

INN valgene (styring) er neste issue.

mappestruktur på rippede .flac filer:

artist1>albumtittel1>x1-sangtittel
    ------------------>x2-sangtittel
    ------>albumtittel2>x1-sangtittel
    ------------------>x2-sangtittel
    artist2>albumtittel1>xx-sangtittel

Jeg ønsker å etterligne squeezebox i brukervennlighet. Altså ønsker jeg å bruke piltastene på NUM-pad'en til å bla meg opp/ned/inn/ut i mappestrukturen på samme måte som squeezebox. Jeg ønsker å bruke ENTER for å spille av den valgte filen.

Det er selvfølgelig viktig at x1-sangtittel fortsetter å spille, mens jeg blar meg videre til neste ønskede sang i mappestrukturen, og at x1-sangtittel fortsetter å spille til jeg har trykket ENTER på den neste sangen jeg vil ha.
    Samtidig vil jeg at x1-sangtittel vises i CF displayet, helt til jeg begynner å bla meg videre til neste sang og at jeg da går over til å se mappestrukturen i displayet. (kan godt være en 10s delay, slik at dersom jeg stopper opp mens jeg blar at displayet igjen hopper tilbake til nåværende sang)

Er det noen som har vært borti problemstillingen?

-----------------------
    neste mål:
    Jeg har en ir-mottaker til htpcen, og jeg har en harmony 895 fjernkontroll. I harmony programmet ligger squeezebox-oppsettet inne fra før. Finnes det en slags squeezebox emulator-mulighet med dette oppsettet?

Jeg har jo alle de nødvendige knappene på fjernkontrollen, jeg har et display som er enda bedre enn squeezebox i lesbarhet og antall punkter, jeg har ir-mottaker som kan ta i mot omtrent hva som helst.

Jeg vet at dette er 100% mulig å gjøre gjennom Girder fra Promixis, men først og fremst ønsker jeg å høre om det er noen som har gått veien før...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du funnet ut av dette?
    Selv om responsen på tråden din har vært fraværende, håper jeg du tar deg tid til å skrive hvordan du evt. løste problemet med en kjapp og enkel kontroll av PCen uten å måtte bruke skjerm og tastatur.
    Selv har jeg også anskaffet meg et Juli@-kort, med tanke på å bruke det i en diskret musikk-PC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •