Problem med AV signal (S-VIDEO) inn på ACER L3600 media centre PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med AV signal (S-VIDEO) inn på ACER L3600 media centre PC

Hei.

Kan noen hjelpe meg med dette:
    Jeg har kjøpt en ny ACER Aspire L3600 media centre PC (med Vista). For å få TV-signal inn på denne har jeg koblet til Canal Digital (parabol) tuneren min til via en S-Video kabel. Når jeg forsøker å stille inn media centre til å motta dette signalet får jeg problemer.

Jeg velger satelitt og går videre i oppsettet. Etterhvert søker programmet og finner signal på S-Video. Jeg kan da se TV-bildet i et lite vindu ved siden av. Det hele stopper opp når media centre etterlyser en IR kontroll kabel. Jeg har ingen IR kontroll-kabel, og selv om det sikkert hadde vært kjekt å ha så tenker jeg at det må være mulig å få dette til uten at jeg skal kunne styre tuneren min via remote'n til media centre. Som sagt, her stopper alt opp.

Jeg føler egentlig at jeg savner en AV-knapp på fjernkontrollen for media centre slik at jeg kan velge Live TV, og så velge AV for å se det som kommer inn på S-Video som på en vanlig TV.

Når jeg går inn på et oppsett for AV-input vises Video og S-Video som to oppføringer i listen. Når jeg velger S-Video skjer heller ingenting :?: .

Dette er fortvilende. Jeg vet jo at TV signalet kommer inn på maskinen, men jeg får det ikke frem!

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Mvh
    Fortvilet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg har kjøpt samme maskin som deg og erfart de samme problemene. Gikk imidlertid til anskaffelse av ny Microsoft fjernkontroll med IR utsignal for styring av paraboltuner. Da fungerer alt greit.

Opptak via EPG er fullstendig overlegent! Bildekvaliteten er også akseptabel på en 32 tommers LG.

Men innsignal via S-videoinngangen i AV input er fortsatt ubrukelig.

Spar deg selv for mange timers ergrelse og skaff deg fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avklaring

Hei besu, og tusen takk for svar.

Jeg får anskaffe denne fjernkontrollen. Hvor kjøpte du den?

Stusser litt over en ting. Du sier at dette fungerer og at bildekvaliteten er akseptabel. Samtidig sier du at "innsignal via S-videoinngangen i AV input er fortsatt ubrukelig.". Hva mener du med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg var litt uklar i mitt svar.
    Poenget mitt var at når du har den rette fjernkontrollen, så blir Vista Mediasenter langt mer medgjørlig. Du får tilgang til å definere S-video som inngang for Live-TV og styring av paraboltuner fra Mediasenter fjernkontrollen. EPG lister for noen (dessverre i alle) av kanalene lastes ned.

AV-input valget er fremdeles ubrukelig, men du har TV bilde via S-video i Live-TV.

Fjernkontrollen som jeg benytter er denne:
    Komplett.no - Fjernkontroll og IR til MS Media Center

Jeg hadde problemer med bildeformat i Mediasenter. Kun 4:3 format, men fikk løst dette med en Logitech programmerbar fjernkontroll. Jeg fant ingen andre steder å skifte bildeformat i Mediasenter, så hvis du finner ut av det så vil jeg gjerne vite det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklaringen.

Jeg har nå bestilt fjernkontrollen med IR.

Hvordan løste du problemet med kun 4:3 bilde med en Logitech programmerbar fjernkontroll? Brukte du fjernkontrollen mot mediecenteret, TVen eller tuneren?

Jeg får vel ganske snart samme problem selv da... :???:

Edit: Jeg har nå fått fjernkontrollen, og det fungerer utmerket. For å få 16:9 bilde brukte jeg "i" knappen på fjernkontrollen for så å justere dette med zoom funksjonen. Dette ser ut til å fungere greit.

Er ikke helt fornøyd med bildekvaliteten. Bruker S-Video kabel fra Canal Digital tuner til PC (L3600) og VGA kabel mellom PC og TV (Samsung 50Q96). Er veldig interresert i noen tips for å få bedre bildekvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte VGA til DVI kabel mot min 32 " LG TV, men fikk da ikke valgt maksimal oppløsning på på TV'en. (Kun 1280 x 768) Skiftet til DVI - DVI og Acer stilte seg automatisk inn på 1366 x 768 og dette var en betydelig forbedring, spesielt ved fotovisning og HD klipp fra PC'en.

Takk for tipset om formatjusteringen via Microsoft fjernkontrollen. Har ikke forsøkt dette enda, men antar at du får tilgang til samme justeringen som fra min programerbare Logitech.

Du skriver at du justerer med "zoom funksjonen". Det høres ikke bra ut. All form for zoom vil gi dårligere bilde på skjermen. Formatjusteringen jeg bruker via Logitech'en gir et riklig utvalg av formater, og jeg kan velge format som passer perfekt til S-videosignalet fra min Canal Digital HD tuner. Bildet blir selvfølgelig dårligere når det går via S-video til PC, og videre til TV med DVI, men det er akseptabelt nok til å se på TV opptak som jeg ikke fikk tid til å se når det ble sendt.

Jeg er litt usikker på størrelsen på skjermen din (Samsung 50Q96). Men hvis dette er en 50" skjerm, så vil nok bilde fremstå som betydelig skarpere på min 32" enn på større skjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •