Hvilken mediaspiller for lyd anbefaler dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken mediaspiller for lyd anbefaler dere?

Jungelen i mediaspillere for lyd er jo ganske stor etterhvert og jeg ønsker noen inputs på hvem som er best. Det er viktig at den er brukervennlig og bør se litt bra ut. Er ikke tilhenger av spillere som kun baserer seg på tag-info, men ønsker å kunne browse kataloger. Hva med en som har et online kartotek for musikken ala det man finner i My Movies?

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i hvert fall veldig fornøyd med min Squeezebox V3. Vet det er mange med meg. Transporter er jo et bedre alternativ hvis ikke kroner og øre er så viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moray
    Er i hvert fall veldig fornøyd med min Squeezebox V3. Vet det er mange med meg. Transporter er jo et bedre alternativ hvis ikke kroner og øre er så viktig.
    Tenkte vel egentlig på software for PC jeg nå. Har en Soundbridge fra før av som jeg bruker, selv om jeg vet at Squeezebox'en er bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Jungelen i mediaspillere for lyd er jo ganske stor etterhvert og jeg ønsker noen inputs på hvem som er best. Det er viktig at den er brukervennlig og bør se litt bra ut. Er ikke tilhenger av spillere som kun baserer seg på tag-info, men ønsker å kunne browse kataloger. Hva med en som har et online kartotek for musikken ala det man finner i My Movies?
    Hva kjører du av OS ?
    Windows, Linux, Mac ?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardcore gjengen på Hydrogenaudio.com bruker ofte foobar2000. Mange bruker også iTunes.

Emulere Squeezebox på pcen? Go no further.

DrE

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hardcore gjengen på Hydrogenaudio.com bruker ofte foobar2000. Mange bruker også iTunes.

Emulere Squeezebox på pcen? Go no further.

DrE
    Foobar2000 er meget bra ja. Det var en åpenbaring for meg og kunne stille litt selv i spilleren. F.eks den medfølgende 16bånds equalizeren gjorde mirakler for det dårlig dempede rommet mitt og lydbildet generelt! Foobar er med andre ord en annen verden enn f.eks windows media player
    (Selvom media player har en funksjon der kontrollene kan legge seg på verktøylinja, noe jeg savner mye i Foobar. Men jeg har løst det ved å la spilleren være "always on top" og bruke gjennomsiktighetsfunksjonen spilleren tillater)Så det er definitivt den mest vellydende spilleren jeg har testet.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Foobar2000 er meget bra ja. Det var en åpenbaring for meg og kunne stille litt selv i spilleren. F.eks den medfølgende 16bånds equalizeren gjorde mirakler for det dårlig dempede rommet mitt og lydbildet generelt! Foobar er med andre ord en annen verden enn f.eks windows media player
    (Selvom media player har en funksjon der kontrollene kan legge seg på verktøylinja, noe jeg savner mye i Foobar. Men jeg har løst det ved å la spilleren være "always on top" og bruke gjennomsiktighetsfunksjonen spilleren tillater)Så det er definitivt den mest vellydende spilleren jeg har testet.

J River Media center er meget bra. Mye innstillingsmuligheter og nydelig interface i Theater View.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Winamp fungerer meget bra. Har nå fått en funksjon så du kan streame divx of audio fra pc til xbox 360 og slikt. Lyd? Du får vel ikke så mye bedre lyd enn lydkortet er god for? Fungerer fint med mitt Creative Labs X-Fi extreme audio lydkort. Enkelt og greit, funksjonellt design. God funksjonalitet jevnt over. Spiller av Flac og slikt med glans. Har også innebygd støtte for iPod, Creative Zen og slikt. Veldig mye instillingsmuligheter. Soundbuffring og slikt + EQ (10 bånd +- 12db)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Winamp

Bruker denne bare til lyd, video er ikke like bra.
    Bra "media library" og mulighet for å behandle eksterne kilder som mp3 spiller og ekstern hdd.
    Bra funksjonalitet og utseende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •