hd dvd og blueray fra pc til tv..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hd dvd og blueray fra pc til tv..

Hei, lurer på å sette opp en "htpc" ved plasma tvn min.
    Vil ha den til å spille av både hd dvd og blueray. hd lyd vil jeg også ha.
    Har en pc jeg bygde for 3 år siden, med amd 3700+, 939 socket..
    Kan jeg bruke denne og bygge på..? Har et Lian Li kabinett også.
    Hva trenger man..? tenker på lyd og skjermkort..
    Får ikke lyd og bilde i HDMI 1.3 fra pc..? Hvoran koble opp..?
    har en xbox hd dvd spiller forresten..

HJELP..?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en pc med 939 plattformen, har 4000+ som kjører på 3,2ghz .Uten hw aksellerasjon aktivert stutter denne også .Det vil antagelig din og gjøre i 1080p .kjøper du et radeon skjermkort (2400eller2600)så kan bruke hw akselerasjon untatt på mkv filer da dette ikke støttes

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du pci express?
    da trenger du bare Radeon HD 2600, 3850 eller 3870
    anbefaler 3870 har den selv og funker perfekt
    gikk fra 100% cpu til 3-26% på 1080p h264/vc-1 hd dvd

hvorfor jeg ikke anbefaler 2400 er fordi den har dårligere dekoding en 2600, alså for lite kraft til å få god score i HQV Benchmark

å så anbefaler jeg ikke hdmi 1.3, hvorfor? bare bortkasta penger, når 99% av alle HDTVer (plasma og LCD) ikke støtter den uansett, i tilegg får man jo LPCM 7.1 på alle hdmi versjoner, og de farge greiene som er i 1.3 ser man ikke en gang aka øyene dine tar ikke inn mere :P

ati har for dagen de beste HTPC korta, rå bra hardware dekoding, rå bra bilde, og lyd via hdmi!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    har du pci express?
    da trenger du bare Radeon HD 2600, 3850 eller 3870
    anbefaler 3870 har den selv og funker perfekt
    gikk fra 100% cpu til 3-26% på 1080p h264/vc-1 hd dvd

hvorfor jeg ikke anbefaler 2400 er fordi den har dårligere dekoding en 2600, alså for lite kraft til å få god score i HQV Benchmark

å så anbefaler jeg ikke hdmi 1.3, hvorfor? bare bortkasta penger, når 99% av alle HDTVer (plasma og LCD) ikke støtter den uansett, i tilegg får man jo LPCM 7.1 på alle hdmi versjoner, og de farge greiene som er i 1.3 ser man ikke en gang aka øyene dine tar ikke inn mere :P

ati har for dagen de beste HTPC korta, rå bra hardware dekoding, rå bra bilde, og lyd via hdmi!

Har PCI express ja. Hvordan er støyen på viften i 3870...? Det er viktig for meg, i og med at jeg har 8 av de dyreste zalman viftene (kabinett, cpu og gpu) for å holde turtall og støy nede.
    Takker for svar, grunden til å kjøre hdmi 1.3 må jo være å få lyd og bilde i en kabel fra pc til forsterker, at tv ikke støtter bilde delen er ikke SÅ nøye. Er lyden jeg først og fremst vil ha.
    Lenge siden jeg har bygget pc, og aldri en htpc, hva er LPCM..?
    Sender den ut HD-lyd..?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette oppsettet som en begynnelse..?

Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no.

Tar gjerne imot forslag på en annen rask liten HD som er stillegående..
    Lydkort med optisk er vel en mulighet, får HD lyd ut av det..? Forslag..?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjermkort

Fikk beskjed fra komplett at 3870 kortet bråker ganske bra, anbefalte meg dette isteden, noen erfaringer.?

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336043

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har skjønt så er ATI endel bedre på bilde, så for eksempel detta kortet hadde vel funka: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336747. Er usikker på om man får LPCM via skjermkortet enda, er det noen som kan bekrefte det? Ellers er det vel et lydkort underveis som støtter dette.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Etter hva jeg har skjønt så er ATI endel bedre på bilde, så for eksempel detta kortet hadde vel funka: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336747. Er usikker på om man får LPCM via skjermkortet enda, er det noen som kan bekrefte det? Ellers er det vel et lydkort underveis som støtter dette.

Tror jeg går for 3870 jeg, må da gå an å få bytta vifta på det. Greit å kjøpe et ordentlig kort når jeg først er i gang liksom..

Enda ikke skjønt hva LPCM er jeg men, hehe.
    Må lydkortet ha det for å støtte HD lyd.
    Har skjønt at HDMI 1.3a ikke er noe must, kan kjøre det ut gjennom optisk digital... Men hva er beste løsning da..? Vil ikke at pcn skal være flaskehalsen når resten av hjemmekinoen begynner å bli "rimelig" kostbar..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig et kort som heter HIS Radeon 2600XT. Er kjempefornøyd med det. Har gode ytelser og leverer et knallbra bilde. I tillegg er dette kortet vifteløst og derfor helt støyfritt :-)

Link til komplett.no: Komplett.no - HIS Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, HDMI, iSilence III, PCI-Express, DVI/HDCP

Som avspiller benytter jeg Mediaportal og Cyberlink PowerDVD. Mediaportal har jeg satt opp til å benytte Cyberlink sin HD Codec ved avspilling av HD filmer. Fungerer meget bra.

Mvh.
    Tom-Roger

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommeltott
    Kjøpte nylig et kort som heter HIS Radeon 2600XT. Er kjempefornøyd med det. Har gode ytelser og leverer et knallbra bilde. I tillegg er dette kortet vifteløst og derfor helt støyfritt :-)

Link til komplett.no: Komplett.no - HIS Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, HDMI, iSilence III, PCI-Express, DVI/HDCP

Som avspiller benytter jeg Mediaportal og Cyberlink PowerDVD. Mediaportal har jeg satt opp til å benytte Cyberlink sin HD Codec ved avspilling av HD filmer. Fungerer meget bra.

Mvh.
    Tom-Roger
    Hvordan har du gjort det med lyden?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det 2600 kortet medfølger det en adapter, DVI til HDMI som gjør at du kan kjøre spdif ut fra selve skjermkortet. DD og DTS fungerer fint, men ikke de nye HD formatene.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    På det 2600 kortet medfølger det en adapter, DVI til HDMI som gjør at du kan kjøre spdif ut fra selve skjermkortet. DD og DTS fungerer fint, men ikke de nye HD formatene.
    Det er det viktigste spør du meg, og få HD lyden.
    Men dette kan gjøres ved å koble optisk fra lydkort til reciever..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Achillle
    Fikk beskjed fra komplett at 3870 kortet bråker ganske bra, anbefalte meg dette isteden, noen erfaringer.?

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336043
    jeg anbefaler heller en 3870 med zalman VF900-Cu eller 3850 før en 8600 hvorfor?, 3850 yter nesten 50% bedre en 8600GTS og GTs og 2600

her er en 2600 XT med heatpipe
    Komplett.no - Sapphire Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Ultimate Edition, Passive

også finnes 3850 med 512MB minne i heatpipe versjon
    Hardware.no - Prisguide - Skjermkort

i tilegg finnes det en 3850 med HDMI utgang + DVI utgang i steden for hdmi til dvi adapter
    Fudzilla - PowerColor HD 3850 Xtreme PCS

du kan stille inn vifta, så den bråker ikke så mye, alle kort bråker, på 100% høres alle skjermkort som turbojeter
    hd lyd har ingenting å si på ati eller nvidia, spdif støtter ikke TrueHD eller DTS-HD anyway, vis du skal ha HD surround lyd må du bruke egen HDMI ut, (via hdmi kontroller kort eller analog utgang på pcen)

2.0 Kanal PCM funker fint så langt

å ja du får bytta 3870 vifta, så bare kjøp deg den billigste 3870 du finner jeg har Club3D's
    så monterte jeg Zalman VF900-Cu og alt ble lydløst ^^

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg anbefaler heller en 3870 med zalman VF900-Cu eller 3850 før en 8600 hvorfor?, 3850 yter nesten 50% bedre en 8600GTS og GTs og 2600
    ATI 3870/3850 er vel litt overkill hvis HTPCen bare skal brukes til avspilling av filmer? Et 2600 pro gjør vel samme jobben.

hd lyd har ingenting å si på ati eller nvidia, spdif støtter ikke TrueHD eller DTS-HD anyway, vis du skal ha HD surround lyd må du bruke egen HDMI ut, (via hdmi kontroller kort eller analog utgang på pcen)
    Er det noen lydkort du kan anbefale hvis man skal koble til analogt og få full støtte for de nye hd-formatene?

Ellers veit jeg at Auzentech har noe på gang med både bilde og hd-lyd over hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI 3870/3850 er vel litt overkill hvis HTPCen bare skal brukes til avspilling av filmer? Et 2600 pro gjør vel samme jobben.

Er det noen lydkort du kan anbefale hvis man skal koble til analogt og få full støtte for de nye hd-formatene?

Ellers veit jeg at Auzentech har noe på gang med både bilde og hd-lyd over hdmi.
    2600xt eller pro med heatpipe burde holde fint til hd dvd/ blu-ray

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe et kort som er dobbelt så dyrt når 2600 er godt nok? 2600 PRO koster Kr 7-800 og leverer et fantastisk bilde. Jeg spiller 1080i filmer med 20-30% CPU belastning. Vil ikke ha problemer med å spille Full HD heller. Dersom kortet skal brukes til spill er jeg enig i at 3870 vil være et bedre valg. Dersom du skal se på film er 2600 mer enn godt nok.

Selv kjører jeg S/PDIF ut fra lydkortet i PC'en og inne på en Surround receiver. Det funker meget bra.

Mvh.
    Tom-Roger

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

her er en 2600 XT med heatpipe
    Komplett.no - Sapphire Radeon HD 2600 XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Ultimate Edition, Passive

også finnes 3850 med 512MB minne i heatpipe versjon
    Hardware.no - Prisguide - Skjermkort

i tilegg finnes det en 3850 med HDMI utgang + DVI utgang i steden for hdmi til dvi adapter
    Fudzilla - PowerColor HD 3850 Xtreme PCS

du kan stille inn vifta, så den bråker ikke så mye, alle kort bråker, på 100% høres alle skjermkort som turbojeter

2.0 Kanal PCM funker fint så langt

å ja du får bytta 3870 vifta, så bare kjøp deg den billigste 3870 du finner jeg har Club3D's
    så monterte jeg Zalman VF900-Cu og alt ble lydløst ^^
    Da høres det ut som vi er ganske enige, har zalman vifta på mitt nåværende skjermkort, så da er det bare å flytte over
    blir nok en 3870 på meg da

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommeltott
    Hvorfor kjøpe et kort som er dobbelt så dyrt når 2600 er godt nok? 2600 PRO koster Kr 7-800 og leverer et fantastisk bilde. Jeg spiller 1080i filmer med 20-30% CPU belastning. Vil ikke ha problemer med å spille Full HD heller. Dersom kortet skal brukes til spill er jeg enig i at 3870 vil være et bedre valg. Dersom du skal se på film er 2600 mer enn godt nok.

Selv kjører jeg S/PDIF ut fra lydkortet i PC'en og inne på en Surround receiver. Det funker meget bra.

Mvh.
    Tom-Roger
    Grunden min er at jeg har en liten prosessor (amd 3700+) og etter det jeg har skjønt er det da en fordel med ett skjermkort som da kan hjelpe til litt ekstra..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Achillle
    Grunden min er at jeg har en liten prosessor (amd 3700+) og etter det jeg har skjønt er det da en fordel med ett skjermkort som da kan hjelpe til litt ekstra..
    Hvis du bare skal spille av hd-materiale så er det vel helt lik støtte for det i 2600pro, 3870 og 3850, så tror du kan spare de pengene.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare skal spille av hd-materiale så er det vel helt lik støtte for det i 2600pro, 3870 og 3850, så tror du kan spare de pengene.

mener jeg leste ett sted at 3870 hjalp prosessoren mye mer en 2600 gjør jeg men..
    Ikke sjekket noe mer en det.. Men gidder ikke la det stå på noen hundre lapper når jeg først skal kjøpe nytt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •