Hei, alle sammen!

Etter å ha mottatt årets gladmelding med godkjenning av TV'n som jeg har siklet på (46" X3500) siden september i fjor, så dukker det opp endel spørsmål...

Håper dere kan hjelpe meg.

Jeg har RiksTV og ønsker fortsette med det. Her jeg bor får jeg inn alle de ukodende svenske MPEG-4 kanalene i tillegg til det norske tilbudet fra RiksTV.

Jeg har en Windows Home Server i kjelleren med ulike filmer, musikk og diverse. Innholdet der ønsker jeg å gjøre tilgjengelig på den nye TV'n min i stua (og gjerne andre steder også). Jeg har kablet 100 Mbit nettverk rundt til ulike steder i huset.

Jeg ønsker å ha PVR-funksjonalitet i stua (opptak via EPG og pause live sendinger).

Jeg ønsker også å kunne surfe på nettet med den nye TV'n som skjerm. Dette gir meg mulighet til å se streamet innhold fra en rekke leverandører på nettet, YouTube, Flickr, NRK, TV2 etc. Her ser jeg for meg at jeg må ha et tastatur for å skrive URL'er og slikt.

Det er også ønskelig å ha færrest mulig med fjernkontroller. Helst kun en

Hvordan kan jeg sette sammen dette for å oppnå ønsket funksjonalitet?

Jeg har tenkt i retning av en Media Center Extener, eks Linksys DMA 2200. Jeg er ikke for meg å ha X-Box i denne stua.

Når det gjelder opptak av sendinger, er det jo en utfordring med at PVR-enheten må støtte RiksTV for å kunne ta opp sendinger. Jeg sjekket med Sony kundesenter, og de kunne forklare at Alle SmartLink-kompatible opptakere gjør det mulig å ta opp sendinger (eller pause disse) med signaler sendt direkte fra TV'n. Riktignok analogt, men at signalene hentes fra tuneren i TV'n. Demed kan jeg få noe av den ønskede funksjonaliteten, men ikke i digital kvalitet, og garantert ikke det mest optimale.

Alle forslag, ideer og betraktninger mottas med STOR takk!!