Hvilken PDA bør man velge ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken PDA bør man velge ?

Har søkt gjennom forumet etter PDA og finner mye rart på mange forskjellige plasser.

Det finnes jo så mangt. Sikker på at det finnes en PDA som sender deg til månen... neppe billig men....

Ok, når det er fjernbetjening av AV utstyr, netremote og liknende ting som er målet.

Ser at det finnes x antal Ipaq'er, en billig Dell Axim osv.

Hvilken er best egnet ?

Dere som har en slik hjemme kunne kanskje bidra med synspunkter, aktuelle ting er : WLAN, IR støtte (god/dårlig), software som følger med, batterilevetid, skjermkvalitet, pris, internett browser osv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pda

tja har ingen hjemme men på jobb har jeg følgende:
    DELL X3, billig og med Wlan. Fungerer greit og støtte jo all programvare som går på Pocket pc. Har dog ikke alt av tilkoblingsporter og blåtann osv.. da må du gå for den større X5

Ipaq siste modell (husker ikke i farten.. er på farten og ser ikke boksen..)
    Har wlan, og blåtann, bra med tilleggsutstyr.

Qtek 2020, har ALT, GPRS, er mobiltelefon, blåtann, dog mangler den wlan innebygget. Men har kjøpt et lite SDIO wlan kort som er så stort som et frimerke.

Den helt klart tøffeste PDAen er Qtek, men også den dyreste... har sett den til tilbud til 4000, men går vel ofte for 6-7000
    Dell sin X3, vet jeg vi kjøper for 2000

Newcomer LasseS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: pda

Sitat Opprinnelig postet av APP
    tja har ingen hjemme men på jobb har jeg følgende:
    DELL X3, billig og med Wlan. Fungerer greit og støtte jo all programvare som går på Pocket pc. Har dog ikke alt av tilkoblingsporter og blåtann osv.. da må du gå for den større X5
    Fikk mail fra Dell i går - de har nå lansert Axim X3i med både WiFi og Bluetooth.

Angrer LITT på at jeg kjøpte min for en måned siden (uten Bluetooth)... :roll:

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke den som fjernkontroll så er kanskje en modell med CIR (Consumer InfraRed) greit å ha. Tror de fungerer bedre som fjernkontroll enn de som bare har vanlig IrDA. HP iPaq 22xx serien har såvidt jeg vet det.

BB

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en PALM M505 som jeg brukte til fjernkontroll i en uke så havnet den på bunnen i esken sammen med andre fjaskokjøp jeg har gjort her i livet. (den esken begynner å bli stor nå. LOL. Fint det finnes noe så fint som qxl. En manns søppel en annens lykke)
    Uansett da. Syntes det funket dårlig med håndholdt som fjernkontroll.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om teksten jeg startet threaden med:

Ok, når det er fjernbetjening av AV utstyr, netremote og liknende ting som er målet.

Vi snakker her om mere enn en dings med IR på. Har spesiellt netRemote i tankene, men også andre muligheter mhp fjernbetjening av PC/AV utstyr, X10 o.l.

WiFi er i allefall et must.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Minner om teksten jeg startet threaden med:

Vi snakker her om mere enn en dings med IR på. Har spesiellt netRemote i tankene, men også andre muligheter mhp fjernbetjening av PC/AV utstyr, X10 o.l.

WiFi er i allefall et must.
    Jeg har (som nevnt) en Dell Axim X3i.
    Snedig liten sak - tar ikke for stor plass, grei batterikapasitet, rimelig i innkjøp.

Jeg har kjørt Netremote mot J. Rivers med denne, men det programmet ble litt rotete for meg.

Jeg bruker i dag Xlobby som frontend på min HTPC. Xlobby kommer også med et separat program til PDA, som funker knirkefritt.

Axim'en har også IRDA, og jeg har styrt forsterker o.l. på 3-4 meters avstand uten problemer.

X10 og lignende kan man vel styre via WiFi og Girder eller lignende? Her er jeg totalt blank - har ikke fått investert i utstyr ennå... :wink:

Uansett! Dell sin Axim anbefales på det varmeste fra meg!

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skikkelig nyttig... (synes også J.River var noe tungt og rotete program)

Hvor finner jeg xlobby ?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Dette var skikkelig nyttig... (synes også J.River var noe tungt og rotete program)

Hvor finner jeg xlobby ?
    xlobby.com
    (Håper vi ikke er for langt utenfor topic nå...)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    geiri, det er ikke rart. Palm var kult på 90-tallet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg faktisk en fjernkontroll her fra USA som dekker det meste av styring.
    Den har X10 radio innebygget så du kan fjernstyre lys, lerret etc som støtter x10
    Den styrer vanlige IR utstyr og er fullstendig konfigurerbart.
    OG man kan styre pc via X10-usb mottaker som følger med, den har musepad og man kan lage spesialknapper som starter programmer eller annet moro. Du kan da selvsagt velge neste sang i winamp etc...

mere info om den finner du på http://www.hometheatercomputer.net/ , jeg betalte 45$ med frakt etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •