Jitter på HD kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jitter på HD kanaler

Hei,

Fikk i går bygget ferdig min HTPC som består av bl.a. følgende:

Core 2 Duo E6750
    Sapphire Ati Radeon 2600 XT
    FloppyDTV-C
    Windows Vista Ultimate x64

Dette skulle være mer enn nok til å spille av h.264 materiale, både HD-DVD rips og TV via FloppyDTV'en. Har installert FFDSHOW, COREAVC og CyberLink PowerDVD 7.3 codecene og prøvd litt forskjellig. Spilling av f.eks. h.264 MKV filer går helt glatt med alle codecene, litt forskjellig bildekvalitet men ser helt greit ut. Problemet er når jeg skal se på HD kanaler. Jeg bruker FireDTVViewer og når jeg trykker på Filter->VMR9 kan jeg se at jeg har ca 5-15 ms jitter og framerate ligger på 15-20. Dette gjør at bildet er veldig hakkete. På SD kanaler ligger framerate på 49-50 og null jitter. (Jeg kjører 1280x720 @ 50Hz hvis det skulle ha noe å si)

Jeg har prøvd å stille litt på alt jeg kan stille på (uten helt å vite hva jeg gjør), forskjellig interlace metoder, skifte fra VMR9 til DirectX renderer, etc. men til lite hell.

En annen ting er at MediaPortal nekter å spille av HD kanaler! Selv om jeg har prøvd å manuelt stille inn h.264 codec til de forskjellige jeg har installert, kun svart skjerm. Vanlige kanaler går helt fint.

Noen som har tips her?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier lite om hvilken software som brukes....

Uansett: Prøv med EVR om programmet støtter det (al.t til VMR9).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte at jeg bruker FireDTVViewer som software for å se TV. TV delen i MediaPortal har jeg gitt opp, først fant jeg ut at H.264 dekoding ikke er støttet (grået ut) og at jeg må bruke TVServer, og når jeg endelig fikk opp det var til og med vanlige kanaler ute av sync og kanal-switching tok 3-5 sekunder. Virker som det fortsatt er en lang vei til MediaPortal kan brukes til noe annet enn en videoavspiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •