Mitt HTPC - Oppsett - Noen spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt HTPC - Oppsett - Noen spørsmål

Har prøvd å sette opp et mulig oppsett for min nye HTPC, jeg vet at dette oppsettet vil koste endel penger, men det er helt ok.
    Maskinen vil i utgangspunktet bli brukt til å spille stereo musikk og se på film/TV.

Ettersom maskinen skal stå i stua, er det viktig at den er stillegående.

Kabinett: Silverstone SST-LC20M HTPC, sølv, VFD og fjernkontroll (Uten PSU) Link hos Komplett.no
    --> Valgte dette kabinettet da det er har mange utbygningsmuligheter god plass og mulighet for flere vifter

Hovedkort: GIGABYTE GA-P35-DS4 Rev. 2.0 LGA 775 Intel P35 ATX Intel Motherboard Link hos Komplett.no

CPU: INTEL Core 2 Duo E4500 2.2GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte (BX80557E4500) Link hos Komplett.no

CPU Kjøler: ZEROtherm BTF90 Link hos Hardware.no
    eller
    Nexus PHT-7750 CPU Cooler Socket 775, 95mm, 17-28dB(A), 800-2600RPM Link hos Komplett.no

Strømforsyning: MIST, 500W, ATX.2.2, avtagbare kabler, Rev.3 Link hos Netshop.no

Skjermkort: MSI GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, HDCP, Heatpipe Link hos Komplett.no

Lydkort: AuzenTechHDA Digital X-Fi Prelude 7.1, Creative X Link hos shg.no as

Ca/cam: Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready) Link hos Komplett.no
    Ca/cam: CA Modul CONAX Link hos Komplett.no

Harddisk: 2 x Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA Link hos Komplett.no

Opriskdrev: Samsung DVD brenner SH-S203B Link hos Netshop.no

Ram: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 Link hos Komplett.no

Keyboard: Logitech diNovo Edge 2-Tone Bluetooth Wireless Mini Keyboard Link hos MPX.no

Vifter: 3 x Nexus 80mm Real Silent Vifte, Sort, 17,6 dB(A), 20,2 CFM, 3 Ledninger, 1500 RPM Link hos Komplett.no
    2 x Nexus 92mm Real Silent Vifte, Sort, 19,2 dB(A), 27 CFM, 3 Ledninger, 1500 RPM Link hos Komplett.no

Operativsystem/programvare Microsoft Windows Vista Home Premium Nor OEM DVD 32bitLink hos Komplett.no
    Avspillings program vil være XXHighEnd (Link hos XXHighEnd) (Elendig brukergrensesnitt, men er har god stereolyd)

Så til spørsmålene
    1. Hvor har jeg gått i baret? Er det noen feil som jeg vil angre på senere
    2. Jeg er usikker på om skjermkortet er godt nok til å vise full HD. Andre forslag mottas med takk
    3. Jeg vurderer å kjøpe en USB-DAC, men jeg sliter med å få oversikt over dac jungelen. Jeg har en forforsterker (Primare PRE30) så en USB-DAC med ballansert ut ville vært bra. Prisen bør ikke være over 5000.-)
    4. Bør jeg anskaffe en spesialisert viftekontroller til alle viftene?
    5. Finnes det noen annen løsning enn å bruke valgte CA/Cam for bruk mot Canal digital kabel?
    6. Andre optiske drev som anbefales (Jeg har Ps3 for å vise BD filmer, i allefall intill prisene går ned)

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av percu
    Har prøvd å sette opp et mulig oppsett for min nye HTPC, jeg vet at dette oppsettet vil koste endel penger, men det er helt ok.
    Maskinen vil i utgangspunktet bli brukt til å spille stereo musikk og se på film/TV.

Ettersom maskinen skal stå i stua, er det viktig at den er stillegående.

Kabinett: Silverstone SST-LC20M HTPC, sølv, VFD og fjernkontroll (Uten PSU) Link hos Komplett.no
    --> Valgte dette kabinettet da det er har mange utbygningsmuligheter god plass og mulighet for flere vifter

Hovedkort: GIGABYTE GA-P35-DS4 Rev. 2.0 LGA 775 Intel P35 ATX Intel Motherboard Link hos Komplett.no

CPU: INTEL Core 2 Duo E4500 2.2GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte (BX80557E4500) Link hos Komplett.no

CPU Kjøler: ZEROtherm BTF90 Link hos Hardware.no
    eller
    Nexus PHT-7750 CPU Cooler Socket 775, 95mm, 17-28dB(A), 800-2600RPM Link hos Komplett.no

Strømforsyning: MIST, 500W, ATX.2.2, avtagbare kabler, Rev.3 Link hos Netshop.no

Skjermkort: MSI GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, HDCP, Heatpipe Link hos Komplett.no

Lydkort: AuzenTechHDA Digital X-Fi Prelude 7.1, Creative X Link hos shg.no as

Ca/cam: Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready) Link hos Komplett.no
    Ca/cam: CA Modul CONAX Link hos Komplett.no

Harddisk: 2 x Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA Link hos Komplett.no

Opriskdrev: Samsung DVD brenner SH-S203B Link hos Netshop.no

Ram: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 Link hos Komplett.no

Keyboard: Logitech diNovo Edge 2-Tone Bluetooth Wireless Mini Keyboard Link hos MPX.no

Vifter: 3 x Nexus 80mm Real Silent Vifte, Sort, 17,6 dB(A), 20,2 CFM, 3 Ledninger, 1500 RPM Link hos Komplett.no
    2 x Nexus 92mm Real Silent Vifte, Sort, 19,2 dB(A), 27 CFM, 3 Ledninger, 1500 RPM Link hos Komplett.no

Operativsystem/programvare Microsoft Windows Vista Home Premium Nor OEM DVD 32bitLink hos Komplett.no
    Avspillings program vil være XXHighEnd (Link hos XXHighEnd) (Elendig brukergrensesnitt, men er har god stereolyd)

Så til spørsmålene
    1. Hvor har jeg gått i baret? Er det noen feil som jeg vil angre på senere
    2. Jeg er usikker på om skjermkortet er godt nok til å vise full HD. Andre forslag mottas med takk
    3. Jeg vurderer å kjøpe en USB-DAC, men jeg sliter med å få oversikt over dac jungelen. Jeg har en forforsterker (Primare PRE30) så en USB-DAC med ballansert ut ville vært bra. Prisen bør ikke være over 5000.-)
    4. Bør jeg anskaffe en spesialisert viftekontroller til alle viftene?
    5. Finnes det noen annen løsning enn å bruke valgte CA/Cam for bruk mot Canal digital kabel?
    6. Andre optiske drev som anbefales (Jeg har Ps3 for å vise BD filmer, i allefall intill prisene går ned)
    Jeg syns htpcen din ser fornuftig ut, men jeg har ett par forslag til forbedringer:
    Om du er på budsjett kan du kanskje bytte ut den ene harddisken ?
    Jeg ville spyttet inn et par hundrelapper ekstra og kjøpt Q6600 CPU Komplett.no - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte(forskjellen mellom den og den du har valgt er relativt stor)

Jeg ville også spyttet inn litt ekstra kroner til ett 8800GT skjermkort. Komplett.no - Asus GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP, 600MHz(forskjellen på dette og det du har valgt nå er rett å slett latterlig, 8800gt er blandt de beste kortene man får for penger akkurat nå for en latterlig pris)

Jeg har selv to av dette skjermkortet i SLI (så pcen bruker begge kortene for økt ytelse)Jeg kan lett ha tre filmer i 1080P på samtidig mens jeg også zipper tre forskjellige store filer i bakgrunnen (meningsløst, men man skal da teste ytelsen? . I tillegg til dette kan jeg med stor letthet surfe på nettet o.l mens de programmene kjører i bakgrunnen.

Jeg bruker selv ett HTPC kabinett fra Silverstone og jeg er strålende fornøyd med design,størrelse,støynivå og temperatur. Jeg har også tenkt til å kjøpe en god DAC med balanserte utganger snart da jeg vil kjøre HTPCen på mine komponenter fra Electrocompaniet. (Sjekk ut citypulse DACen på dyikits.hk, den vil passe oppsettet ditt perfekt til en latterlig pris av ca 400$ (Denne skal jeg ha selv! ))

Hovedkortet burde du bytte ut med dette Komplett.no - Asus P5N32-E SLI PLUS, nForce-650i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16
    da du bruker optisk TOS-link ut fra hovedkortet og rett i DACen (Da slipper du å kjøpe lydkortet også da hovedkortet bare gir signalet og ikke farger lyden på noen måte). Dette vil i tillegg til å være en meget god musikk og filmformidler, bli en meget oppegående gamer-pc om det skulle være behov for det.

For å oppsummere er det nok prosessor og skjermkort som krever mest til ditt bruk (1080P film) og her vil nok i alle fall skjermkortet falle helt igjennom. Kortet jeg har linket opp til har også Nvidia PureVideo HD i tillegg.
    Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med min pc må jeg si og jeg kan lett spille den nye ytelsesparasitten Crysis i 1920x1080 med alt på very high uten problem.
    Lykke til

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unødvendig post, men:
    Hvorfor må "alle" på AVForum plent quote enhver post???

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Unødvendig post, men:
    Hvorfor må "alle" på AVForum plent quote enhver post???
    Sånn er det og sånn blir det, først klør det så svir det :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •