Skjermkort agp8x i en 4x port?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjermkort agp8x i en 4x port?

Hei!

Vurderer å handle en LG 50" 50PT85, budsjettet mitt er 13 k, men jeg får denne for 14... Vet det er "lite", men det er _alt_ jeg har til Tv... Litt offtopic, men er denne grei?

Så til hovedspm:

Har en 2,4ghz p4 i kjellern, som akkurat nå står som en linux server nummer 2. Den er bare satt opp slik for at den skal få lov å være i drift på et vis :P

Det er et abit BH7 hovedkort, og kan glatt klokke cpu til 3000mhz++
    512 i ram, jeg smikker inn 1024 til.
    6kanals ac97 med optisk ut / inn
    Setter inn en Toshiba HD-DVD leser, til 750,- ca

Antar jeg bruker MCE (XP) om ikke annet er bedre. Formålet er HD film/Xvid/osv.

Men, jeg finner ingen skjermkort til agp 4x med hdmi, vurderer et HD 2600 kort, AGP 8x, men hva er konsekvensen av å bruke dette? Fins det andre lure løsninger?

MAterialet jeg vil kjøre er i hovedsak 720p, siden tv'n uansett skalerer ned 1080p til dette, men tilfelle rottefelle, så gjør det ingenting om den takler 1080p.

Vil oppsettet mitt funke sånn generelt sett? (Gitt at skjermkortet ikke ødelegger alt for meg...)

Takker og bukker!

--

Kim

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Agp 8x-kort virker i 4x porter, men dette reduserer båndbredden til 4x nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Agp 8x-kort virker i 4x porter, men dette reduserer båndbredden til 4x nivå.
    Det visste jeg vel egentlig, når jeg tenker meg om, men vil jeg få mindre ut av kortet? Eller vil det holde til HD materiale?

--

Kim

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil merke minimal forskjell med 4x istedet for 8x, men om kortet holder til HD avspilling skal jeg ikke uttale meg om.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller kjøpt meg et hovedkort med HDMI OUT så slipper du det problemet.

f.eks Komplett.no - ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16
    ville funka helt utmerket ! , trenger ikke eget skjermkort engang

men har du ikke lest at hd dvd er dø? Heller sats på blu ray

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    Jeg ville heller kjøpt meg et hovedkort med HDMI OUT så slipper du det problemet.

f.eks Komplett.no - ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16
    ville funka helt utmerket ! , trenger ikke eget skjermkort engang

men har du ikke lest at hd dvd er dø? Heller sats på blu ray
    Vil helst ikke handle mer enn jeg trenger, har jo et "bra" hk og ellers komplett pc som ikke har noen vettuge arbeidsoppgaver.

HD-DVD død? Er det en Blu-ray fan sin mening eller et faktum? :P Leste akkurat en god del om begge på hjemmekino.no og jeg fant ut at HD-DVD passer meg best, mtp pris på avspiller, og flere specs i standarden.

--

Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M-sport
    HD-DVD død? Er det en Blu-ray fan sin mening eller et faktum?
    Da kan det hende at Dagbladet og VGs artikkler om emnet vil opplyse deg litt om bakgrunnen for den kommentaren.
    Død... nei, kanskje ikke, men de har mistet det meste av støtten fra filmbransjen som nå stort sett har valgt BD (Warner besluttet denne helgen å gå for BD).
    At Microsoft som er en av de store pådriverne for HD DVD har en egen HD WMV standard for nedlastning hjelper muligens ikke (MS satser da diskutabelt på to hester). Så da står man igjen med bare en seriøs stor hardware aktør og ett par filmselskaper.

Jeg hadde vel egentlig vurdert HD DVD som det beste for meg også, men det er Amerikanske forbrukere som styrer showet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig er dette noe sony sin skyld, med PS3 og Blu Ray spillere, gratis filmer osv...

Men, inntil videre koster en hd-dvd spiller 700 til pc, og en Blu Ray 2-3 k, så jeg kjører hd-dvd til blu ray er overkommelig vil jeg tro... :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •