HP Pavillion, god nok til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HP Pavillion, god nok til HTPC?

Heisann!

Sitter her og leker med idéen om å bygge meg HTPC og tenkte egentlig å selge den stasjonære PC'en min men så slo det meg at kanskje noe av den kan brukes istedet...

Kanskje det er noen ivrige datakyndige mennesker ute der som kan se om denne kan brukes og da fortelle meg hva som må/bør oppgraderes etc.

Maskinen er en HP Pavillion som nevnt innledningsvis og her er en link til produktside: [LINK]

Alternativet er å selge hele maskinen å bygge fra bunn, men hvis jeg kan få til noe ut av det jeg allerede har så er jo det det beste

Takker for alle kommende svar og forslag!

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ut fra spesifikasjonene skal det ikke være noe problem å bruke den som htpc....

jeg kjører selv HD (.mkv) i 720p og 1080p med en AMD Athlon 3500+ uten problemer...den vil være i samme gate som din (din er kanskje noe raskere)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo bra ut! Må bare finne meg ett liggende kabinett som jeg syns ser OK ut. Det er vel da problemene kanskje kommer...?

Jeg regner vel egentlig med at jeg må bytte diverse for å få dette til, har jo f.eks veldig lyst på ett drev som tar både HD-DVD og Blu-Ray. Usikker på hva det krever av maskina. Finnes det et OK drev som spiller dette pluss er relativt god på DVD?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en dual-spiller; LG

Men jeg finner jo ikke noe spec's på den annet enn det som står der... Oppskalerer den DVD? Isåfall hvilken video-prosessor har den? Eller er det skjermkortet mitt som tar seg av den jobben?

edit: Jeg legger opp en liste her over ting jeg vurderer å kjøpe etc.

Her er utganspunktet: [LINK]

Vurderer flere kabinett: Silverstone, 3R Systems

LG's dual spiller: LG GGC-H20L

Kan jeg i det hele tatt bruke noen av disse kabinettene?
    Noen som vet om jeg trenger nytt skjermkort for å bruke Dual-spilleren? Og kanskje vet noe om videoprossesering med tanke på SD materiale?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg ut hva slags hovedkortstandard det er på hovedkortet? (ATX, mini-ITX, microATX etc) edit: Regner med det er ATX....

Dette er vel greit å vite med tanke på hvilket kabinett man kan velge...

Må vel ha ny PSU også regner jeg med, er det en standard på dette så jeg kan kjøpe hva som helst eller må jeg se etter noe spesielt?

Får jeg plass til denne: Seasonic

Jeg ser at på det 3R Systems kabinettet så står det 1x80mm så regner med det funker veldig dårlig, men på Silverstone kabinettet finner jeg ikke noe størrelse på vifte...

Dette er ikke lett:evil:

Ser også for meg å sette inn to gb med RAM ekstra pluss denne kanskje: Zalman

Er dette her i det hele tatt kompatibelt med hverandre?? Hvis så, hvordan ser det ut? Kommer jeg langt med dette oppsettet er eller mangler jeg noe vesentlig?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status:

Da har jeg vært litt frem og tilbake med diverse løsninger og foreløpig så har jeg kommet frem til dette:

Her er utgangspunktet: HP Pavillion

Her er kabinett: Silverstone SST-LC20

Her er PSU: Seasonic S12-II Strømforsyning 430W

Tenkte å putte inn to-tre av disse viftene: Nexus 80mm Real Silent Vifte

Også har jeg sett på ett HD/BD drev fra LG: LG GGW-H20L

Nå tror jeg jeg har det jeg trenger for å få bygd meg en HTPC som holder (en liten stund ihvertfall).

Er veldig usikker på det drevet fra LG med tanke på utviklingen i "formatkrigen". Tror jeg uansett kommer til å vente en liten stund med å kjøpe inn dette. Vurderer ett rent BD-drev, men vi får se.

Hvis det er noen som har noen innspill eller syns jeg bør gå for noe annet så syng ut. Det er ikke noe av dette som jeg gå for, men billigst som mulig skal det være uten at det skal gå ut over kvaliteten selvfølgelig.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det egentlig med BD-drev og de nye profilene 1.1 og 2.0?

Er dette noe som oppgraderes via software eller må man oppgradere drevet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •