Hjelp til valg av hardware i HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av hardware i HTPC

Hei,

Jeg er ikke ny i dette, men lenge siden jeg har satt sammen hardware nå, trenger derfor noen råd til valg av HW i min HTPC.

Frem til sommeren kommer maskinen til å bli brukt i et prosjekt rundt hjemautomasjon før den vil bli satt til sin jobb som HTPC. Jeg vil da gå til innkjøp av TV-kort og kanske et bedre skjermkort (hvis nødevendig).

Min HTPC kan ses her:
    Hardware.no - Prisguide

Utvalgt HW er foreløpig:

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec Fusion 430 Har lest flere tester av dette på nett og alle er positive. Jeg liker at det er stille, kaldt og at det er 2 stk 12cm vifter. Det følger også med en 430W PSU. Prisen er også fin

Alternativ 1 hovedkort Hardware.no - Prisguide - Hovedkort - Asus P5E-VM HDMI Dette hovedkortet er jeg litt usikker på. Har bra brikkesett og HDMI, men bare en PCI kortplass. Det er mulig det kommer TV-kort med PCIx1 før sommeren. Jeg har lyst til å ha mulighet til å se på en kanal samtidig som jeg tar opp fra en annen og må dermed ha dobbel tuner eller 2 TV-kort. Kan derfor bli problem med et PCI spor. (Jeg skal ikke ha dekoder eller annet som det trengs "dekoderkort" til, bare vanlig TV som man har i et borettslag)

Alternativ 2 hovedkort Hardware.no - Prisguide - Hovedkort - Gigabyte GA-G33M-S2H Har 2 PCI spor, men eldre brikkesett. Vet ikke helt om hvilken betydning det har for ytelsen. Har skjønt at G35 er bedre i vista enn G33 pga. DX10 støtte.

Hardware.no - Prisguide - Minne/RAM - Corsair TWIN2X DDR2-800 4096MB KIT Fordi 4 GB var 300kr dyrere enn 2 GB, greit å fylle opp først som sist.

Hardware.no - Prisguide - CPU/prosessor - Intel Core 2 Duo E6850 Denne er vel det man kan kalle en ordentlig kraftpakke, vil sikker holde seg i noen år fremover. Prisen er ikke så gal heller.

Hardware.no - Prisguide - Harddisk - Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA Stillle og rask harddisk, fikk bra omtale hos AnandTech: Samsung SpinPoint T166 500GB: Cool, Quiet, and Quick Prisen er også riktig. Kan heller utvide senere, noe det sikkert blir behov for.

Hardware.no - Prisguide - CPU-/prosessorkjølere - Zalman CNPS7700-Cu Denne vifta skal vell greie å kjøle ned en C2D på 3 Ghz?

Hva tror dere? Jeg har ingen planer om å oppskalere bilde eller annet som krever alt formye, men har lyst på en maskin med nok kraft. Den skal bare kjøre Vista MCE og ikke noe annet.
    En annen maskin skal ta seg av automasjonsbiten og andre gjøremål når den tid kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett på samme hovedkort som deg....og tenker mye likt. Men jeg har gjort noen justeringer fra ditt oppsett...som feks å gå for en helt ny type HD som ikke så mange er kjent med enda. Samsung har godt rykte og manges første valg. Men jeg tror jeg har valgt noe veldig spennende.

Ta en titt: http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...hdmi-1-3a.html

AKIRA

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •