VGA switch eller lignende fra HTPC til prosjektor??HJELP!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA switch eller lignende fra HTPC til prosjektor??HJELP!!

Hei.
    Kan denne [/url]http://www.grandtec.com.tw/en/product_form.asp?lwk_inquire=add&lwk_series=45 &lwk_product=vga2tv04&lwk_product_name=Gra nd%20Ultimate%20XP%20Pro&lwk_page=[url] benyttes for å få et best mulig signal fra HTPC og til min Epson TW10 prosjektor?? Benytter i dag s-video men har forstått det slik at VGA singal eller Y,Cb,Cr (hva er dette egentlig-komposit??)
    Hvor får man evt. kjøpt en VGA switch/deler rimelig??
    :roll:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.grandtec.com.tw/en/produc...o&lwk_page

fra HTPC til Projektor? Om det er VGA inngang på projen, er det best å bruke den, og enenkel vga-vga kabel..

Y,Pb,Pr eller Y,Cb,Cr er komponent, langt bedre enn komposite, og bedre enn S-video.

PS: om du mener å switche mellom to VGA kilder, har jeg en slik boks liggende.
    (eksemplevis for å bytte mellom proj og monitor.A-B switch)
    Edit: boksen er solgt.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og siden Burre hoppet over ett av spørsmålene. Kompositt er hele signalet overført på en enkelt leder. Typisk en tynn kabel med en gul phono-plugg i hver ende. Av engelsk composite, som
    betyr noe ala kombinasjon, sammenslåing. Gir som regel det dårligste resultatet av alle relevante alternativer.

OK

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt!!!

Jeg bestilte denne boksen i går og skal teste den ut i løpet av helgen. Så lenge VGA inngangen på projektoren er tatt allerede (overgang fra komponent fra DVD spilleren/reciveren), så må jeg konvertere siganlere fra HTPC om til RGB signaler og føre dem inn på en av komponent (RGB) inngangene på recieveren og derfra benytte samme komponent kabel opp til projektoren som fra DVD - spilleren ((som også da går via reciveren..

Denne skal være så bra at jeg tror det blir liten kvalitetsforingning selv om du konverterer signalene....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •