Bestilt nye deler til min HTPC, ser det greit ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilt nye deler til min HTPC, ser det greit ut?

I dag har jeg bestilt disse delene for å oppgradere min htpc.. he he bytter ut i grunn det meste.. har lest en del her på forumet og hentet noen ider herfra, så jeg håper jeg har gjort noen bra valg.. uenigheter vil det alltids være, men hva er bra og hva er dårlig med valget jeg har gått for..
    vell her er god bitende:
    342814 Sapphire Radeon HD 3850 512MB GDDR3,

321030 Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI,

321028 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

331906 AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

340678 Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS

HTPC er kopplet opp mot Yamaha rxv3800,og den til infocus prosjektor.. sub drives av 2 stk monotrinn på 450W hver.. se hjemmside, okasin.de
    Når jeg har fått delene og fått slengt dem inn, skal jeg gi tilbakemelding på hvordan det virkelig fungerer.. og skal være konkret og ærlig!
    Skal for det meste se film i hd, men også bruke den til noe bilspill..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke forstå hvorfor du kjøper AMD nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde du ikke hatt et hovedkort med HDMI ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

htpc

Stiller meg bak utsagnet om valget av prosessor type.
    Skjønner heller ikke valget av amd.

Det som er spørsmålet er snarere hva pc'n har for funksjon, skal prøve å være litt konstruktiv.
    Det å overdrive hardware er veldig vanlig når man bygger seg en pc selv.
    Som HTPC er oftes støyen det viktigste.
    Valg av skjermkort og prosessor bør derfor reflektere dette.
    Mine kommentarer er basert på STØY ikke hvordan pc'n vil preforme når man skal bruke den til å spille 3D spill ol.

Bruk av passivt skjermkort kan derfor være en god ide, men igjen bør dette veies opp mot hva pc'n ellers skal brukes til... spill ol.

Prosessoren du har valgt trekker 125W, så dette betyr at den utvikler en god del varme som må transporteres bort. Dette betyr igjen mye viftestøy.. kanskje ikke så mye avhengig av hvordan man velger å kjøle prosessoren.

Valget av harddisk kan med fordel være 2,5" disker da disse produserer noe mindre støy en 3,5" disker.

Når man kjører powersupply på 750W lurer jeg litt på hvor mye du skal putte inn i maskinen din. Du skal ha ganske mye der før man har behov for 750W, men jeg ser jo at du har valgt en prosessor som trekker mye.

Håper du blir veldig fornøyd med pc'n din når den er bygget ferdig.
    Vil tro at den preformer veldig bra :O)

Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med AMD? har aldri hatt noe problemer med AMD, har 10 pc`r i huset... 3 av dem er intel, de andre er amd.. valgte amd fordi det ble billigst for meg nå.. ikke så mye kr igjen etter jula dessutten ser jeg ikke helt den store forskjellen på disse prosessorene.. vet at amd ikke fikser varmegang like elegant som Intel.. men det kan jeg leve med.. har aldri hatt noe problem på det område..

hmm ja dette med støy og varme er et evig problem.. den jeg har nå har jeg fått til å gå meget stille,, Det nye skjermkortet jeg har bestilt krever at du har minimum 600 watts psu, så derfor oppgraderte jeg psu`n.. den støyer veldig lite.. skjermkortet vil sansynligvis støye desverre.. men jeg ville ha et skjermkort som er designet for hd filmer.. dvs full hd 1080p.
    jeg kommer også til å spille bilspill på denne pc så da fant jeg ingen skjermkort med passiv kjøling til dette bruket.. iallefall ikke ennå..

Ja, jeg er klar over at den prosessoren trekker 125w, og vet at det vil bli en del varme som må bort.. så der må jeg finne en god løsning, i dag bruker jeg en 120mm zalman vifte på en stor kjøler.. og den er tilnærmet lydløs.. mulig jeg kan gå for noe slikt her også? en annen mulighet er kanskje å klokke prosessoren ned? går det? slik at den kanskje yter 80%.. da vil den jo trekke mindre strøm vil jeg tro?
    Og til deg T2, hdmi ut på hovedkortet?? det har jeg jo ut på skjermkortet

Men jeg vil gjerne vite hvorfor jeg ikke burde ha kjøpt AMD nå? har jeg misset noe her.. er det noe nytt jeg har gått glipp av ?

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intel Core 2 Duo E4600 (Dual Core) bruker nøyaktig halvparten så mye strøm
    (65w) , ergo halvparten så mye strøm , ergo halvparten så mye varme. Den er i tilegg 100 kroner billigere Kan være den er noe tregere , men vil ikke tro du merker forskjell, iallefall ikke om du skal kjøre XP / Linux.

eWiz.com Intel Core 2 Duo Processor E4500 2.2GHz 800MHz 2MB LGA775 CPU, Retail (første siden jeg fant)

Ang disk så hadde jeg ikke brydd meg om 2.5 vs 3.5" Jeg jobber med disker nesten daglig og må som regel legge øret inntil disken for å høre om den spinner eller ikke. Det er nok mer lyd fra 3,5'en i det den starter , men når den først er oppe å går så er den så å si lydløs, sammenligner du den med vifter så ER den lydløs. De er billigere og stort sett raskere pga alle 3.5 i dag er 7200rpm, noe bare utvalgte 2,5" disker er.

Uansett , så er det bare å trø opp med litt ekstra volum når du ser film eller spiller noe jeg regner med du gjør uansett!

Lykke til med prosjektet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •