Kraftig HTPC til Spill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kraftig HTPC til Spill

Har tenkt, eller lyst på, å ha en pc i stua, der jeg kan plugge lyd og bilde til forsterker, som igjen går til TV/ prosjektor. Hvis jeg kommer til å kjøpe, skal jeg ha det beste omtrent. Skal kunne spille spill uten problemer på tv'er/ prosjektorer.. Helst vil jeg at pc skal være så liten som mulig. Hvor finner jeg dette? Kom gjerne med fler forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe forslag?! Eller finnes ikke noe sånt enda?! Har sett endel rundt.. ikke noe optimalt som jeg har kommet over. (veldig kresen)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem dersom du bygger selv. Jeg bygget selv for 2 år siden en pc på athlon x2, 7900gt og 2 gb ram for det samme formålet. Fant ut etter kort tid at det var dritt å spille på 32 tommer, og maskinen bråket for mye til htpc.

Spiller fremdeles på den idag, men da med min 22 tommer samsung med ingen eterslep, og headsett. Bygget meg en ny htpc som nesten ikke støyer, og angrer ikke på det. Passiv kjøling på gpu, stillegående psu og cpu kjøler, med speedstep/ cool`n quiet er for meg et must. Den er på hele døgnet, og musikk streames rundt i huset, ungene ser på film og kjerringen bruker den tilogmed.

Så tenk deg om to ganger før du går for en slik løsning. Hvilke spill er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

tenkte crysis:P men etter å ha sett litt rundt,så tror jeg at jeg venter litt med dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    tenkte crysis:P men etter å ha sett litt rundt,så tror jeg at jeg venter litt med dette..
    Det er jo bare å velge kraftig nok, så går det greit nok det. Legg ned mye penger i støyreduskjon som power med store og stille vifter, kraftig CPU kjøer med stor(e) vifte(r). Stort kabinett med mulighet for flere 120mm vifter (Stillegående). CPU som leverer lite varme. Det er viktig å velge komponenter med så store vifter som mulig, da vil du kunne få ett såpass stille system at når man ikke gjør de aller heftigste ting så er det stille.

PWB

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zalmans sitt gode gamle HD160 kabinett passer bra til spill HTPC.
    God cpu vifte, PWM er et must. Zalman har gode tunnel vifter, og et must...
    En kraftig og stille Psu.
    De Nye 8800 GT kort passe fint i dette kabinettet. og støyen er jo latterlig lav på disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    Nå er det på vei teknologi som gjør det mulig å streame heftige spill til en boks som aldri i verden ville spillt det selv. Men det oppsettet krever to PCer; en som kan støye ut av ville h€%&€ og stå i en bod/serverrom/loftet. Koblet til en "hvilkensomhelst" media PC som da kan være veldig støysvak eller tilogmed bruke kun passiv kjøling.

Var det IT-avisen? Testen jeg så kjørte ihvertfall Crysis på en Pentium 1.7GHz (single core) og tror det var GeForce6000 serie skjermkort.
    StreamMyGame

LinuxMCE kjører forsåvidt tilsvarende teknologi, dvs. at du trenger en heftig maskin som greier å fore de andre maskinene, som da har lave krav, du kobler til.

Cluet er vel også Gbit ethernet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres faktisk helt hjerneskadet kult ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil selv anbefale Antec kabinett, har et NSK 2480 selv som jeg er godt fornøyd med. Det har plass til 2x12cm vifter og generelt bra kjøleløsning (bra design på luftgjennomstrømning). Da får du også med en stillegående PSU, og prisen er veldig hyggelig. Du får også god plass til en bra CPU-kjøler (som f eks Scythe Ninja mini) som kjøler veldig bra passivt.

Ulempen med kabinettet er at det bare er plass til mini-ATX hovedkort samt at det ikke er en luke som skjermer for CD/DVD. Hvis du også går for en 8800 GT /GTS kan du bli nødt til å bytte ut PSU med en som yter litt mer.

Spørsmålet er i hvilken oppløsning og detaljnivå du forventer å spille Crysis... Har du en HD-TV med 1920-oppløsning og ønsker å ha på endel eyecandy, blir det fort dyrt og varmt. Selv kjører jeg spill på 32" med 1360-oppløsning og det går helt fint hvis jeg ikke skrur på for mye effekter.

Resten av min PC består for øvrig av et passivt kjølt skjermkort (7900GS), 2GB RAM, og harddisker. Eneste kjølinga jeg bruker er en 12cm Nexus real silent vifte på absolutt laveste spenning (har viftestyring) samt en 8cm Papst vifte i bakkant som også står på laveste spenning. CPU kjøles passivt (C2D på 2 Ghz).

Anbefaler å lese litt på silentpcreview.com hvis du er opptatt av å minimere støy. Mange bra tester, se spesielt recommended-seksjonen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8800 gt med stock kjøler støyer en god del Moppen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    8800 gt med stock kjøler støyer en god del Moppen
    Hva mener du med "en god del"?
    Vilken skjermkort er det snakk om? Mange typer stock vifter ute nå.
    Xfx har jo hatt store problem med sine vifter. mener du det?
    I vilket miljø er dette?
    Har du en db måling?

40-43db Under max load over LANG tid er ikke støy, på stock vifte og på et slik kraftig kort.

2900xt=60db stock vifte full load etter 20sec...
    8600GTS=58-62 Stock vifte,Full load 1min.
    Det er "en del støy" det :-D

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke dB måler, men kompisen min har et slikt kort, og den standardkjølern som 9 av 10 produsenter sender med støyer brukbart. Hadde ikke valgt et slikt.

8800 GTS kjøleren skal visstnok være bedre.

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører selv to stk 8800GT i SLI i en HTPC løsning med 4GB minne og firekjerners prosessor..støy kommer det alltid til å være, spesielt da denne løsningen krever ventilasjon og for min del står ganske innestengt..Min pc kjører Crysis med alt på very high i 1920x1080 i brukbar fps..Trikset er bare å ha så mye lyd at man ikke hører støyen!

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Jeg kjører selv to stk 8800GT i SLI i en HTPC løsning med 4GB minne og firekjerners prosessor..støy kommer det alltid til å være, spesielt da denne løsningen krever ventilasjon og for min del står ganske innestengt..Min pc kjører Crysis med alt på very high i 1920x1080 i brukbar fps..Trikset er bare å ha så mye lyd at man ikke hører støyen!
    HEHE!! Bare å dytte skumgummiplugger i ørene, så blir det stillt :-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0