Hvilket tvkort gir best bildekvalitet på analogt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket tvkort gir best bildekvalitet på analogt?

Kjøpte et Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE tvkort til min HTPC for å bruke på analogt kabelsignal fra Smartcall, det ga meget bra kvalitet på en lcd-tv som ble testet. Tv-kortet skuffet imidlertid stort på bildekvaliteten i både media center og wintv. alle tweaks,drivere etc er testet med lite hell. noen som har forslag til andre kort som kan gi bedre bilde på analogt bilde? Vil Hauppauge! WinTV-HVR4000 være bedre, evt andre merker/kort?

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Nå er/skal Hauppauge pvr 500 være et bra tv-kort, så jeg tror ikke du vil oppleve særlig stor forbedring på andre kort. Har selv et pvr-500 kort og selve kortet funker bra men har varierende kvalitet på de analoge signalene så resultatet blir deretter.

Du sier du testet det på en lcd tv som ga bra resultat, men dårlig i wintv/media center. Jeg får ikke helt med meg hva du mener med det, var det på en annen datamaskin/skjerm det gav bra resultat, men dårlig på det du bruker nå?

Hvilken mpeg2 decoder bruker du? Har du nvidia skjermkort kan du feks prøve denne som støtter hardware decoding:
    NVIDIA PureVideo Decoder

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

analogt

Jeg mente at det er ikke noe i veien med signalet da det er testet på en lcd-tv med innebygd tuner. ble bra bilde da så det burde ikke stå på signalkvaliteten. har prøvd decoder fra nvidia, microsoft, intervideo med maskinvareaksellrering aktivitert, men resultatet er like trist...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Molby
    Jeg mente at det er ikke noe i veien med signalet da det er testet på en lcd-tv med innebygd tuner. ble bra bilde da så det burde ikke stå på signalkvaliteten. har prøvd decoder fra nvidia, microsoft, intervideo med maskinvareaksellrering aktivitert, men resultatet er like trist...
    Jeg har alltid fått best resultat på sw baserte analoge kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •