Modde en Cinet Mediastation G965?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modde en Cinet Mediastation G965?

Jeg var litt ivrig og bestilte en Cinet Mediastation G965 forleden, blant annet fordi jeg leste at den hadde støtte for Digital Kabel-tv. Leste etterpå med liten skrift at det er et Hauppage win tv PVR 500 MCEvia scart->composite, som sikkert er bra på analoge signaler, men det må jo forringe kvaliteten på HD signalene fra tuneren veldig?

Jeg har en Canal Digital HD dekoder, og skulle svært gjerne hatt det digitale signalet rett inn i mediaboksen, slik at jeg kunne brukt den som mediasenter også for HD -tv kanalene mine.
    Det jeg lurer på nå er å bytte tv kortet med et firedtv kort (evt eksternt firedtv over firewire) - men er usikker på om resten av boksen er bra nok til å takle det.

Er også fullstendig forvirret over Canal Digital sin paring/ikke paring på kabeltv. Fikk mitt kort for HDTV tuner i forrige uke, er det noen som vet om det kan brukes i en firedtv boks via en Conax CA Modul?

Har hørt at det har funket før, men gjør det det fremdeles?

Takk for hjelp!
    (det var min første post, gitt - etter å ha lest noen hundre...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mediastation, Canal Digital osv.

Jeg har tenkt å gjøre akkurat det samme med en Mediastation og FireDTV - jeg fikk bekreftet etter en artikkel i HjemmePC at Canal Digital pairer IKKE på digital kabel TV og ikke har planer for det heller, bare på parabol. Spørsmålet var ifm vanlig dekoder, ikke HD, men det går an å spørre kundeservice direkte om det samme gjelder med den.

Når det gjelder selve Mediastation, som jeg fikk i dag - jeg er imponert over hvor stillegående den er med et stor unntak - DVD drive suser noe jævlig:cry: Opplever du det samme? Jeg lurer på om det er noe feil med min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, skal ringe CD i dag.
    Min mediastation kommer i dag (håper jeg) så jeg skal sjekke ut dvd-drevet. Hadde jo håpet å slippe å ha dvd/cd spiller i tillegg til mediastation...
    Kommer tilbake til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mccann@online.no
    Jeg har tenkt å gjøre akkurat det samme med en Mediastation og FireDTV - jeg fikk bekreftet etter en artikkel i HjemmePC at Canal Digital pairer IKKE på digital kabel TV og ikke har planer for det heller, bare på parabol. Spørsmålet var ifm vanlig dekoder, ikke HD, men det går an å spørre kundeservice direkte om det samme gjelder med den.

Når det gjelder selve Mediastation, som jeg fikk i dag - jeg er imponert over hvor stillegående den er med et stor unntak - DVD drive suser noe jævlig:cry: Opplever du det samme? Jeg lurer på om det er noe feil med min.
    Nei - dvd drevet er faktisk ikke så verst på min. Men jeg har slitt noe jævlig med å få den til å vise bilde på tv. Hvis jeg kobler til med PC vga kabel, så kan jeg velge 1366/768 i oppløsning på pc, og bildet blir knall på TV. Men om jeg kobler til med HDMI kabel, så får jeg bare jalla oppløsninger tilgjengelig på pc.
    TVen er Samsung 32 tommer M86BD, og den har maks oppløsning 1366/768.
    Jeg er veldig usikker på om det er mediasenteret eller TVen som kødder det til.
    Du har ikke problem med dette?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok TV-en. Samsung er ikke akkurat kjent for å være PC-friendly, heller ikke mtp. (1:1) pixelmapping (google ). PowerStrip kan være din redning...

mccann: last ned og prøv Nero DriveSpeed (gratis).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om Nero DriveSpeed.

Jeg har prøvd å få tak i en gratis versjon, men ingen som jeg fant (v3.00?) fungerte, muligens fordi maskinen min er på Vista? Jeg lastet ned en demo versjon av Nero 8 inkludert DriveSpeed (v3.60) og det fungerer bra, men jeg har ikke lyst til å bruke 60 euro på hele pakken.

Setter pris på en lenke hvis det finnes en gratis versjon av DriveSpeed som fungerer på Vista.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering Floppy DTV

Nå har jeg installert en floppy DTV DVB-C tuner i Mediastation - ikke uten utfordringer siden det fantes ingen ledig firewire port eller strøm kontakt, men jeg fikk det til ved å plugge inn i firewire porten bak (kabel går ut gjennom en ledig slot) og ved å splitte strøm fra DVD spilleren.

Tv tuner kort fungerer veldig bra - det fant alle Canal Digital kanaler i abonnementet og etter litt prøving og feiling (og med hjelp fra et innlegg på en annen del av forumet her), fikk jeg programlisting til de fleste kanaler.

Ellers fikk jeg en ny (og mye mer stillegående) DVD spiller fra Cinet så nå er det meste på plass......med et stort unntak.......

PC'en er koblet til en CRT TV via SCART og selv om dette fungerer greit, finner den ikke TVen igjen etter en restart eller hibernate - man ser de første skjermene mens Vista starter opp, men når det kommer til desktopen, er den ikke vist på TV'en. Jeg må inn via en fjernstyingsprogram (LogMeIn) og tvinge PC'en til å sende grafikk til TV'en. Jeg har prøvde å reinstallere grafikkdriveren flere ganger uten hel. Jeg håper nå å få hjelp fra Cinet. Det betyr at jeg nå tør ikke slå den av i det hele tatt!

Det ville vært interessant å høre hvordan det går men din Mediastation, øysteinS .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk såpass trøbbel med min Cinet at jeg benyttet meg av angrefristen.
    Etter at jeg oppdaterte driverne slutta mediasenteret å spille av dvd-video, windows media player spilte fremdeles, men med veldig dårlig bilde.
    I tillegg virka ikke keyboardet (det kunne jeg sikkert ha fått til å fikse på et eller annet vis). Hadde delvis samme problem som deg med at den ikke startet opp etter hibernate, måtte omstarte noen ganger.

Jeg brukte en ekstern FIREDTV - det fungerte rimelig greit, prøvde den sammen med SAGETV, og fikk tatt opp i god kvalitet. Men alt i alt opplevde jeg både software og hardware som ustabilt. Prøvde blant annet å spille av mp3 filer som lå på en nettverksdisk (over trådløskort på mediastasjonen) - det klarte den ikke (ble hakkete, og stoppet til slutt). Har ikke hatt problemer med hjemmenettverket før, så det opplevdes som at det var kortet på cinet'en som var problemet.

Men jeg tror nok det er mulig å få den til å bli bra med litt jobb og konfigurering. Jeg var bare ikke innstilt på å bruke mange dager på det (synes vel egentlig det kunne fungert når jeg pakket den opp...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •