Mediaportal og nesten i mål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal og nesten i mål

Har nå fått satt opp Mediaportal med FloppyDTV og Canal Digital, men litt småtteri og noe småtull gjenstår.

Bruker NVidia PureVideo sin Codec, men denne har dårlig bilde og henger av og til Mediaportal, Har fått penest bilde med DScaler, men det blir litt hakkete på raske bevegelser. Hvilken MPEG-2 Codec er best? Trenger ikke å støtte Hardware decoding da CPUen er rask nok på vanlig tv og film, det blir lite HD filmer.

Får ikke norsk lyd på kanaler med flere lydkanaler, kan som regel velge mellom engelsk&dansk eller svensk&norsk, men aldri norsk alene og når jeg velger svensk&norsk så er det svensk lydspor, Hvordan kan dette løses?

Lagre EPG informasjonen slik at denne ikke trenger å lastet på nytt hver gang, er det mulig?

Helt til slutt, hva er dette med CD og parring av kort og tuner? har jo kort kjøpt i pakke fra i år og det fungerer jo helt ypperlig, er det ikke satt i gang enda eller er det slik at det er tuneren som ikke kan brukes med annet kort?

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pwb
    Har nå fått satt opp Mediaportal med FloppyDTV og Canal Digital, men litt småtteri og noe småtull gjenstår.

Bruker NVidia PureVideo sin Codec, men denne har dårlig bilde og henger av og til Mediaportal, Har fått penest bilde med DScaler, men det blir litt hakkete på raske bevegelser. Hvilken MPEG-2 Codec er best? Trenger ikke å støtte Hardware decoding da CPUen er rask nok på vanlig tv og film, det blir lite HD filmer.
    Jeg liker veldig godt Atis Avivo og/eller Cyberlink PowerDVD 7.3

Får ikke norsk lyd på kanaler med flere lydkanaler, kan som regel velge mellom engelsk&dansk eller svensk&norsk, men aldri norsk alene og når jeg velger svensk&norsk så er det svensk lydspor, Hvordan kan dette løses?
    Innstillinger i tvplugin, i nye svn versjonen skal alt av dette stå under TV biten i mediaportal config. (Helt nederst på tv seksjonen)

Lagre EPG informasjonen slik at denne ikke trenger å lastet på nytt hver gang, er det mulig?
    ja, det heter xmltv eller noe med xml, plugins i tv-server og laste ned xml-etteller annet, lage ett enkelt scrip som kjører dette hver dag også har du meget gode epg-info. som gjerne strekker seg over 1-2 uker... (ikke de 2 neste programmene)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også satt opp floppydtv med mce i helgen...
    Har motsatt erfaring, dscaler 5008 ga et veldig matt og kjedelig bilde..

Kjører nå nvidia pure video, veldig sterke og klare farger, lite støy i bildet.
    Har problemmer med bildet forandrer seg melleom 16:9 og 4:3 hele tiden..
    Når en sending går på tv2 vises alt riktig - når reklamen kommer skifter bildet over til 4:3, dette skjer ved skift av forskjellige kanaler også, veldig plagsomt å motte bruke zoom funsjonen på fjernkontrollen hele tiden... Hvordan fikses dette???

Nvidia pure video gir langt fra et perfekt bilde- leter fortsatt etter noe bedre..
    F.eks når tv2 viser programoversikt over kvelden (stillbilde) smøres farger sammen. Bildet kan også virke litt uklart på ting i bevegelse..

Har noen en "perfekt" mpeg2 kodek - gjerne sammen med en liten forklaring hvordan den best settes opp..

Ellers har jeg veldig tro på dette satelitt kortet - etter noen få timer med knoting har jeg allerede minst like klart bildet som tuneren fra cd....

Når jeg bruker dscaler 5008 har jeg en linje helt nederst på bildet som er helt feil... Kan virke som topplinjen av bildet kommer på bunnen - er det noen inntillinger som er feil??

liten ting til - kan jeg sette opp dscaler sammen med ffdshow + klare å etterprosere bildet og kjøre dette i mce?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Floppy/FireDTV bytter vel format etter strømmen?
    Jeg har samme oppførsel her og mener jeg har sett det samme på min TV (med dekoder). TV2 sender vel reklamen i 4:3 - enda en grunn til å hente mer kaffe i reklamepausen

Jeg har også nvidia dekoderen og synes den er grei. Klare farger, men kanskje litt vel lyse? Jeg savner solbrillene når det er nesten hvit skjerm.. Har ikke tunet alt for mye på skjermen enda - er sikkert mye å hente.

Ellers fungerer Microsoft sin egen codec bra her. Mainconcept er jeg ikke imponert over.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper om man oppgir system. F.eks. har jeg slitt med PureVideo og DXVA m/6200 og 1250. Skrur man det av blir det bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg setter opp ffdshow + dscaler med etterprosering av tv-bildet, kan jeg spille dette av i mce da og få bedre bilde??

Er det andre løsninger på dette, f.eks mediaportal eller lingnende??

Sliter med at nederste linje på skjermen er helt feil med dscaler5008 instalert, har ikke denne feilen med andre mpeg2 kodeker- noen som har en løsning..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Det hjelper om man oppgir system. F.eks. har jeg slitt med PureVideo og DXVA m/6200 og 1250. Skrur man det av blir det bra.
    Sinsykt fornøyd med PureVideo og DXVA på 6600GT kortet mitt. Ser kun deinterlace prosesen ved fotball som blir litt oval, ellers ser jeg ikke forskjell på HD og DVB-C kilden.

PureVideo og DXVA er den eneste grunnen til at jeg kjører windows siden jeg har lite CPU kraft.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kennyen
    Dersom jeg setter opp ffdshow + dscaler med etterprosering av tv-bildet, kan jeg spille dette av i mce da og få bedre bilde??

Er det andre løsninger på dette, f.eks mediaportal eller lingnende??

Sliter med at nederste linje på skjermen er helt feil med dscaler5008 instalert, har ikke denne feilen med andre mpeg2 kodeker- noen som har en løsning..
    PVR program er egentlig ett fett, da det er codec og/eller Purevideo/Avio/sw som håndterer streamen etterpå.

Et argument kan være at Mediaportal gir det raskt og oversiktlig bilde der du kan justere og teste codec og innstillinger. Jeg har ikke funnet noen fornuftig plass i MCE hvor dette kan justeres. Er også usikker hvor MCE logger ting, slik at du evt kan feilsøke ting/innstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av etoel
    Floppy/FireDTV bytter vel format etter strømmen?
    Jeg har samme oppførsel her og mener jeg har sett det samme på min TV (med dekoder). TV2 sender vel reklamen i 4:3 - enda en grunn til å hente mer kaffe i reklamepausen

Jeg har også nvidia dekoderen og synes den er grei. Klare farger, men kanskje litt vel lyse? Jeg savner solbrillene når det er nesten hvit skjerm.. Har ikke tunet alt for mye på skjermen enda - er sikkert mye å hente.

Ellers fungerer Microsoft sin egen codec bra her. Mainconcept er jeg ikke imponert over.
    Jeg har ingen utfordringer med 4:3 og 16:9 foruten den der femi kanalen 5 (?) som jeg misstenker har feil i utstyret på sin side.

Ellers måtte jeg kalibrere fargene noe med purevideo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •