DRM-beskyttet video vil ikke spille i fullskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DRM-beskyttet video vil ikke spille i fullskjerm

Hei!

Jeg har et litt mystisk problem med DRM-beskyttet video (fra sf-anytime.com).
    Jeg kjører videoen i Mediaplayer og når jeg holder den i en viss størrelse (40% ca) så får jeg se videoen, men hvis jeg gjør Media Player større eller prøver å kjøre videoen i fullskjerm, så forsvinner videoen (lyden er der fortsatt)....

Jeg synes dette lukter DRM-problemer. Kjører via en Cinet g965 til plasma via HDMI. TV'en skal såvidt jeg vet støtte HDCP.

Noen som har vært borti dette og vet om en løsning?

For ordens skyld: Alle andre videoer fungerer fint i Media Player, både SD og HD.
    For ordens skyld 2: Dette er legitim direktestream fra sf-anytime, og ikkenoe tull og ulovligheter

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Hei!

Jeg har et litt mystisk problem med DRM-beskyttet video (fra sf-anytime.com).
    Jeg kjører videoen i Mediaplayer og når jeg holder den i en viss størrelse (40% ca) så får jeg se videoen, men hvis jeg gjør Media Player større eller prøver å kjøre videoen i fullskjerm, så forsvinner videoen (lyden er der fortsatt)....

Jeg synes dette lukter DRM-problemer. Kjører via en Cinet g965 til plasma via HDMI. TV'en skal såvidt jeg vet støtte HDCP.

Noen som har vært borti dette og vet om en løsning?

For ordens skyld: Alle andre videoer fungerer fint i Media Player, både SD og HD.
    For ordens skyld 2: Dette er legitim direktestream fra sf-anytime, og ikkenoe tull og ulovligheter
    Skjer det samme når du kjører imot LCD/CRT skjerm ?
    Får du testet det hos en kompis, eller annen maskin.

Du kunne jo flagget det imot support'en til dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å prøve mest mulig annet før jeg begynner å drasse pc'en avgårde.

Forsøkte å koble til via VGA-inngang med samme resultat.

Har samme problem med både NRK NettTV og TV2 Sumo, så det kan virke som at dette er en generell WMP11-greie.

Det som er litt rart er at når jeg kjører videoen opp i fullskjerm, så får jeg glimt av et bilde i ca 1/4 sekund. Det indikerer jo at muligheten for fullskjermsvisning er der, men at Windows Media Player tror det er noe snusk på gang og skrur av bildet?

Jeg har også forsøkt å sette ned oppløsningen til 720, men med samme resultat.

Ingen andre som har vært borti dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det er DRM. Har mer tro på at det er relatert til skalering / skjermkort drivere / DirectX.

Har du forsøkt å oppgradere skjermkort driverne til siste versjon (det er vel et onboard Intel kort i Cinet G965)?

Evt. så kan du forsøke å skru av DirectX VA for WMV i WMP11? Se under Tools -> Options -> Performance.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører kun på en skjerm, sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjbdotnet
    Tror nok ikke det er DRM. Har mer tro på at det er relatert til skalering / skjermkort drivere / DirectX.
    Jepp..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •