Pinnacle TV Center - "ekko" i lyden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pinnacle TV Center - "ekko" i lyden

Kjøpte meg et billig Pinnacle TV-kort (på esken står det 40i, kortet dukker opp som 110i i applikasjoner) for å teste ut mulighetene med tanke på framtidig HTPC-prosjekt.
    Imidlertid har jeg et plagsomt problem som jeg ikke klarer å løse - det er et irriterende "ekko" i lyden, både i TV og radio. Det er akkurat som om lyden kommer dobbelt opp, med en liten tidsforsinkelse.

Da jeg testet ut funksjonaliteten fant jeg ut at det virkelig var to lydstrømmer - for da jeg trykket pauseknappen for å pause tv-sendingen, stoppet den ene lydstrømmen sammen med bildet, mens den andre fortsatte. Da jeg satte igang TV-programmet igjen, kom det igjen to lydstrømmer - men nå var den ene tydelig i synk med det tidsforsinkede TV-programmet, mens den andre var i sanntid.

Noen som har vært borti noe lignende?

Programmet er i siste versjon - Pinnacle TV Center 4.11 og noe.
    Ellers har jeg en AMD 3000+ Barton-prosessor, 1GB minne, ATI 9500 Pro skjermkort og et Turtle Beach Santa Cruz-lydkort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp dette problemet hadde jeg også med et annet TV kort. Det forårsakes av at det går en audio kabel fra TV kortet til Audio inn på lydkortet ditt (eller ned på hovedkortet, dersom du har integrert lydkort) I tillegg til at programmet prøver å behandle lyden i software.
    Plugg ut denne audiokabelen så blir ekkoet borte og lyden kommer i sync med bildet.
    Dette fungerte hvertfall utmerket for meg med XP MCE.

Leif

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •