Er det mulig ? HTPC til under 3.000,- ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -feil-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har ikke noe å linke til nå, men du kan jo søke litt selv på nett og lese tester av feks intels prosessorer. Den nye pentium serien er en litt begrenset utgave av core2duo, men er bygget på samme core, så er både effektig og kjølig. Samt så er overklokkings potensialtet større hos intel enn amd. Tror ikke du får bedre cpu til den prisen.

Ser du har satt opp nytt forslag med sempron, nå vet jeg ikke hvor mye du sparer på det, men tipper den lille prisen opp på en intel plattform er verdt hver eneste krone.

I prinsipp ville jeg holdt meg til feks intel g33 plattform med pentium cpu som utganskpunkt for en effektiv, kjølig og rask pc. Nå liker jeg å oveklokke litt, men du trenger ikke det med dette om du skal spille av nedlastet mkv i 720p og 1080p som er komprimert.
    Jeg vil bare kommentere at husk hva som er MIN bruk av denne htpc: Den skal kobles til tv, brukes til å lagre film og se disse via hdmi til tv'en, surfe litt og jobbe litt......That's it. Og om det skulle komme et Labbe Langøre spill inn der så er vel det toppen rent grafikkmessig.....

Jeg kan heller ikke se at det finnes hovedkort basert på 775 socket som har REN hdmi kontakt til en rimelig pris, kun via s/pdif og da blir det et ekstra kort i kabinettet som sannsynligvis blir for høyt for Antec'en....correct me if I'm wrong.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antec-en tar fullhøyde ekspansjonskort (PCI/PCIe/AGP/brackets), bare så det er sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Antec-en tar fullhøyde ekspansjonskort (PCI/PCIe/AGP/brackets), bare så det er sagt.
    Men blir det mindre "kluss" dersom jeg velger et kort med en ren hdmi utgang ? Noen som har peil ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det finnes kort som gir deg både lyd og bilde i HDMI kontakten på hovedkortet så er jo dette en veldig bra løsning. Dette er vel et krav om man vil ha DD+ og TruHD fra BR/HDDVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Hvis det finnes kort som gir deg både lyd og bilde i HDMI kontakten på hovedkortet så er jo dette en veldig bra løsning. Dette er vel et krav om man vil ha DD+ og TruHD fra BR/HDDVD?
    HDMI overfører BEGGE deler (lyd og bilde) !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=54290

Abit AN-M2HD 619,-
    AMD Athlon 64 X2 BE-2350 641,-
    Antec NSK2480 716,-
    Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB (2x1024) 304,-
    Nec AD-7170S [279,-
    Samsung SpinPoint T166 320GB 576,-
    TOTALT 3135,-

Her er eit alternativ til. abit kortet skal være greit til ditt bruk etter det jeg har hørt. Det har optisk SP/DIF utgang bakpå også, noe som er kjekt å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det perfekte hovedkort

Hei. Jeg er også på utkikk etter komponenter til en HTPC og kom over denne artikkelen på Toms Hardware. AMD's New 780G Chipset Has Powerful GPU | Tom's Hardware

Med dette kortet slipper man å kjøpe dedikert skjermkort og er i tillegg veldig rimelig. Legg også merke til kabinettet på side 17, utrolig sexy kabinett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Ser spennende ut. Får ikke håpe de har samme bugsene som plager 690G brikesettet ved bruk i MediaPortal.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •