Hvordan får jeg best bilde? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Tenkte jeg kunne fortsette litt her siden jeg fant ut at du kanskje har svar på en del av oppkoblingsproblemene mine. Du kjører altså komponent fra Xbox til AVR og videre til X1?

Hvilke kabler er det du bruker her (merke/modell), hvor lange strekk, og ikke minst; er du fornøyd med kvaliteten? Moddet Xbox regner jeg med for komponent'ens skyld?

Jeg vurderer faktisk å benytte meg av den litt mer tungvinte 'ta ut og inn kabel-' metoden hvis komponent blir såpass mye bedre enn s-video (snakker 10 meter), men da må jeg jo også ha komponent ut fra xbox (og mod), ps2 og ikke minst den kommende satelittdekoderen. :-(
    Jeg bruker S-Video fra Xbox til AV og så S-video derfra og til X1. Jeg bruker en 8m Proson S-Video kabel. Synes S-Vido blir bra nok i massevis for Xbox spilling. Ihvertfall for Halo og PGR2 :-)

Moddingen av Xboxen har ingenting med komponent å gjøre (forstod jeg spm. ditt ??) bruker bare moddingen for å kunne ha bedre tilgang på spill :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Sitat Opprinnelig postet av Balder
    Hei

Jeg tror denne blir aktuell å kjøpe: http://www.letsshop.no/varer.asp?ART...p;x=20&y=8

Denne konverterer VGA signalene over til RGB før de kobles til AVR. Jeg kjører komponent fra DVD spilleren via AVR-en og inn på projektoren og jeg kan ikke merke noe kvalitetstap av dette. Tror derfor det vil bli bra med denne konverteren via AVR-en.
    Nå har jeg ikke prøvd akkurat denne modellen du snakker om her, men jeg har prøvd en annen modell i samme prisklassen. Må innrømme at det ikke tok mange sekundene før jeg bestemte meg for at dette ikke var løsningen. Kvaliteten jeg fikk med koverter fra VGA til RGB var mye dårligere enn det jeg fikk med S-Video ut fra Radeon 9600 kortet mitt. Kona kunne ikke skjønne hvorfor jeg ikke kunne la oppsettet for maskinen med Showshifter være i fred. Hvorfor i all verden var det nødvendig å rote med noe nytt når resultaten ble så dårlig. Kunne ikke annet enn å si meg enig og pakke hele konverteren sammen og returnere den ops:

Håper du har mer flaks enn jeg hadde, men sørg for å handle et sted du har mulighet til å levere tilbake dersom du ikke er fornøyd med resultatet. Jeg kjøpte min på nett nettopp for å kunne levere tilbake dersom jeg ikke var fornøyd (og godt var det).

Gøran

Takk for innspill. Jeg bestilte den også på web. Nettopp av den grunn. Jeg skal poste svaret etter at jeg har testet dette nærmere......

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var vel at ved bruk av komponent så har jeg hørt at man bør modde xbox'en for å få noe ut av det! :-)

Ellers takk for svar! Lurer fortsatt litt på om jeg skal kjøpe Proson eller Monster s-video... :?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson eller Monster s-video... :?
    Prosn - mest for pengene. Jeg er ihvertfall meget fornøyd med dem...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var vel at ved bruk av komponent så har jeg hørt at man bør modde xbox'en for å få noe ut av det! :-)

Ellers takk for svar! Lurer fortsatt litt på om jeg skal kjøpe Proson eller Monster s-video... :?
    Har du noe info, evt en link om denne moddingen?

DrErling

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="DrErling"]

DrErling
    Her finner du mye nyttig....

http://www.qxl.no/search/SearchElse....&Region=18

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

DrErling
    Her finner du mye nyttig....

http://www.qxl.no/search/SearchElse....&Region=18
    hmmm, ok, slik modding er jo greit nok. Trodde det var noe med utgangssignalene som hadde blitt forandret!

Jeg har jo selvfølgelig moddet og puttet en 120Gb samsung i Xboxen. Skulle da bare mangle

DrErling

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det som ER modding... :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Ja det er det som ER modding... :-)
    [vanskeligmodus]
    Tja... Trodde modding var å gjøre noe mere uvanlig med en ting for å få den til å skille seg ut...

Å hive en modchip og en harddisk i xboxen er jo å regne som ren rutine nå om dagen. Noe helt annet hadde vært modding av videosignalet fra xboxen...

[/vanskeligmodus]

DrErling :lol:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •