Hauppauge WinTV HVR4000 og betaltv...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge WinTV HVR4000 og betaltv...

Har lenge hatt lyst på dette kortet som ingen egentlig vet hvordan uttales :-)

Så nå er det bestillt... Med USB løsning for CAM og Viaccsess CAM for Viasat kanalene. Men der stopper mine kjennekspaer til dette. Har noen her inne noen erfaringer rundt dette kortet og hardwaren? Funker det greit? Vil hovedsaklig bruke parabolsignalene, men kansje bakkenettet også kunne være av interesse...? Må man ha et programkort til bakkenettet? Eventuelt hvilke kanaler er gratis?

Alle erfaringer rundt dette settes pris på. Gleder meg til å få også dette via HTPCn min :-)

Roy C

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Har lenge hatt lyst på dette kortet som ingen egentlig vet hvordan uttales :-)

Så nå er det bestillt... Med USB løsning for CAM og Viaccsess CAM for Viasat kanalene. Men der stopper mine kjennekspaer til dette. Har noen her inne noen erfaringer rundt dette kortet og hardwaren? Funker det greit? Vil hovedsaklig bruke parabolsignalene, men kansje bakkenettet også kunne være av interesse...? Må man ha et programkort til bakkenettet? Eventuelt hvilke kanaler er gratis?

Alle erfaringer rundt dette settes pris på. Gleder meg til å få også dette via HTPCn min :-)

Roy C
    Viaccess cammen fungerer dessverre ikke... Du må ha T-rex eller Dragon cam for NDS/Viasat...

Utfra det jeg har lest på forum.hauppauge.se så har den løsningen du har kjøpt klare begrensninger dessverre...

Min magefølelse og erfaring tilsier at digital everywheres FloppyDTV-S2 er en rimeligere og mer solid løsning...

En av de STORE ulempene med Hauppauge sin CI løsning er at den ikke kan decode mer enn 1 kanal om gangen... Det er en fryktelig dårlig løsning... Særlig med tanke på at du har løsninger som Mediaportal med sin tvserver, som gir deg muligheter å se flere kanaler samtidig, såfremt de er på samme frekvens... (dette fungerer utmerket)

Såvidt jeg har forstått fra forumet til hauppauge så kan du kun ha 1 ci modul pr. kort i tillegg...

Kanalene som er gratis/ukryptert finner du på rikstv.no eller.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Viaccess cammen fungerer dessverre ikke... Du må ha T-rex eller Dragon cam for NDS/Viasat...

Utfra det jeg har lest på forum.hauppauge.se så har den løsningen du har kjøpt klare begrensninger dessverre...

Min magefølelse og erfaring tilsier at digital everywheres FloppyDTV-S2 er en rimeligere og mer solid løsning...

En av de STORE ulempene med Hauppauge sin CI løsning er at den ikke kan decode mer enn 1 kanal om gangen... Det er en fryktelig dårlig løsning... Særlig med tanke på at du har løsninger som Mediaportal med sin tvserver, som gir deg muligheter å se flere kanaler samtidig, såfremt de er på samme frekvens... (dette fungerer utmerket)

Såvidt jeg har forstått fra forumet til hauppauge så kan du kun ha 1 ci modul pr. kort i tillegg...

Kanalene som er gratis/ukryptert finner du på rikstv.no eller.no
    Så det du sier er at dette skulle jeg ikke har gjort... :-)

Vel da jeg ringte Komplett og spurte hva som var nødvendig for å kunne se betaltv via parabol på min HTPC ga de meg tre verenummer som skulle løse det hele...? og så stemmer altså ikke dette?

Nå er ikke jeg inni disse betegnelsene, men har ikke nevnte kort to tunere? Skal man ikke da kunne se ihvertfall to kanaler sammtidig (Hva nå det skal være vitsen i). De reklamerer jo for to tunere der man kan gjøre opptak med en og se med den andre på en annen kanal? CI? Er det den USB saken som tar cammen?

Er ikke Viacsess for Viasat og CONAX for Canal Digital? Ha jeg missforstått dette? Hva er... "T-rex eller Dragon cam for NDS/Viasat... "? Som dere ser er jeg fersk på dette :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at dette skulle jeg ikke har gjort... :-)

Vel da jeg ringte Komplett og spurte hva som var nødvendig for å kunne se betaltv via parabol på min HTPC ga de meg tre verenummer som skulle løse det hele...? og så stemmer altså ikke dette?

Nå er ikke jeg inni disse betegnelsene, men har ikke nevnte kort to tunere? Skal man ikke da kunne se ihvertfall to kanaler sammtidig (Hva nå det skal være vitsen i). De reklamerer jo for to tunere der man kan gjøre opptak med en og se med den andre på en annen kanal? CI? Er det den USB saken som tar cammen?

Er ikke Viacsess for Viasat og CONAX for Canal Digital? Ha jeg missforstått dette? Hva er... "T-rex eller Dragon cam for NDS/Viasat... "? Som dere ser er jeg fersk på dette :-)
    Hvis jeg ikke tar feil, så har du fått varenummeret til HVR4000, CI Modulen og Viacess cam?

Jeg personlig mener at du har blitt grundig lurt av komplett, mye pga. du har fått den dyreste løsningen, og en cam som ikke kan brukes til nds krypteringen.

Det finnes 2 løsninger som er vesentlig billigere enn Hauppauge, og det er Digital Everywhere FloppyDTV S2 (ca. 1500kr) og Terratec Cinergy S2 (ca 1100kr) Da slipper du å kjøpe ekstra CI modul.

Hauppauge er ett "Quad-mode" kort, som kan ta DVB-C,T,S og S2, men det står ikke noe om at du kan ta opp fra flere kilder på en gang, noe som ville vært ett vesentlig viktig salgsargument...

Conax kan brukes til Canal Digital, men jeg anbefaler deg at du får minst 4.0e versjonen, for da kan du ta inn S2/h.264 sendinger...

Viacess er helt fantastisk at de har forsøkt å pakke på deg, da komplett er fullstendig klarover at dette er ett produkt som ikke kan brukes til viasat...
    Viacess gikk Viasat bort fra for ca. 7-10 år siden... Såfremt du ikke har sagt at du skal ha en viacess cam, så ville jeg ha insistert på at Komplett tar retur kostnader... Såvidt jeg vet, så er det kun boxer i Sverige som bruker Viacess... (Og hauppauge CI er "godkjent" for Canal+ og Boxer)

T-rex og Dragon cam er uoffisielle camer... Disse fungerer.. Men det anbefales at du kjøper en cas3 programmerer... (loader kort fungerer, men cas3 er å foretrekke) Såvidt jeg vet finnes det ikke butikk til disse i Norge.

Det er ikke alle camer som kan decode mer enn 1 kanal omgangen... Den som heter "ConaxCam" kan ikke det... Alphacrypt kan...

Årsaken at man vil se på 2 kanaler samtidig, er ofte det at enkelte serier har en tendens til å overlappe hverandre... Da kan det være greitt å kunne ta opp favoritt seriene... Personlig har jeg 2 flopptdtv-s2, en til Viasat og en til Canal+, med alphacrypt cam kan jeg se på flere Canal+ kanaler på samme frekvens... Og her kommer problemet med Hauppauge sin USB CI inn, på hauppauge.se/forum leste jeg engang noe om at den kun støtter decoding av 1 kanal samtidig... (Eller så var det på forumet til mediaportal)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser hva du skriver tenker jeg at dette blir bare masse pes...bare for å se tv. Jeg skal nå ringe komplett. Heldig vis står bestillingen i vente på at de skal få inn guitar hero til Xbox, så den er ikke sendt enda. Får vel avbestille TV kort delen.... Kansje jeg heller skal gå for en Dreambox.

Takker for svarene. Kommer komplett med noe fornuftig her skal jeg oppdatere tråden med svaret

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser hva du skriver tenker jeg at dette blir bare masse pes...bare for å se tv. Jeg skal nå ringe komplett. Heldig vis står bestillingen i vente på at de skal få inn guitar hero til Xbox, så den er ikke sendt enda. Får vel avbestille TV kort delen.... Kansje jeg heller skal gå for en Dreambox.

Takker for svarene. Kommer komplett med noe fornuftig her skal jeg oppdatere tråden med svaret
    Dreambox..... *SUKK*

Windows XP med Mediaportal er sinnsykt mye bedre enn dreambox....

Det er en grunn til at jeg kjører en hjemmebygget htpc, fremfor en DM...

Dreambox har ikke støtte for hd kanaler...
    Når dreambox får støtte for hd kanaler, så vil du få ett NDS problem, som innebærer at du må swappe tvkortene dine til den store gullmedaljen... Såpass ofte og mye at de faktisk får slitasjeskader...

Dreambox er helt ok, skal du bare se på tv, ta opp noen filmer av og til... Men skal du begynne med avanserte funksjoner som timeshift og lignende, så er min erfaring at dm blir ustabil.

En DM8000 som støtter mpeg4, S2 og slikt er heller ingen løsning... Av den enkle og greie grunn at DM8000 har samme tunere osv. som DM7025, noe som har vist seg å være ett lite sant *******...

Det er litt stress med å få rette ting i hus, du må vite hva du skal lete etter (og det har jeg fortalt deg) og det er litt stress å få ting til å virke i starten.

MEN når alt fungerer 100% så er det utrolig tilfredsstillende å vite at krasher ting, så er det bare en liten reboot så funker alt igjen...

Med dreambox, så var en reboot alltid like spennende... Kom maskinen opp etter 15 minutter, så var man sinnsykt heldig... Ett par timer var normalt når ting ikke fungerte tilfredsstillende... Og når jeg gav opp DM, så var Viasat ute av drift i minst 1 uke... Kjøpte floppydtv-s2 og conaxcam og alt fungerte 100% fra første minutt... Kjøpte ny floppydtv-s2 og en T-rex cam og alt fungerte 100% også fra første minutt...

Nå har jeg brukt denne løsningen i ca. 2-3 mnd og har ikke hatt noen problemer annet enn problemer jeg selv har laget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser Digital Everywhere finnes i to varianter? En Floppy og en ekstern boks? Har disse de samme funksjonene bare forskjellige tilkoblingsmåter? Har ikke floppyslot på mitt Zalman kabinett så da er vel dette løsningen for meg:Komplett.no - Digital Everywhere FireDTV-S2, External, Firewire, DVB-S and DVB-S2 receiver

Beklager, men jeg er helt grønn på dette... :-).

Hvem solgte denne t-rex cammen? Finnes der en cam som kan brukes til både Canal Digital og Viasat? Eventuelt en boks med plass til to cammer? Husker i parabolens begynnelse kunne vi ha i to kort i tunerne vi kjøpte....

Finnes der noen bra side hvor jeg kan lese litt om dette og litt om løsninger osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket zalman kabinett har du? De fleste zalman kabinett har plass til det du vil ha...

Den eksterne boksen trenger du ikke tenke på... Komplett.no - Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready) passer til internt...
    De har samme funksjonalitet...

Husker ikke hvilket selskap som solgte cam til meg, for det ble kjøpt via min samboers firma.. :O Men søke på t-rex og cam så bør du finne det...

Har ingen gode tips til sider for deg å lese, har lest mye på forum osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kabinettet med 7" touch. Kjøpte dette brukt for noen mnd siden. Kanonbra kabinett. Har god plass bak. Men jeg bare trodde det var ment for floppy plasseringen siden det hette floppy i navnet. Men ser der er føtter for pci slot også....

Takker for svarene. Nå er jeg litt klokere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital Everywhere FloppyDTV-S2

Hei!

Slenger meg på her jeg også.

Går å lurer på et
    Digital Everywhere FloppyDTV-S2, Internal, Firewire, DVB-S2 (HD-ready) med
    CA Modul CONAX

noen som kan bekrefte et dette vil fungere med Canal digiatal (parabol) i norge?

Lurer på å bruke Sage Tv som mediaprogram, men er ikke låst fast der

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan. Har selv et FloppyDTV-S2 som ligger å venter på meg i posten hjemme.
    Såvidt jeg har klart å lese meg fram til så støtter korte norsk canal digital ja.
    Hvertfall over softcam.
    Til deg som ikke hadde fått til dreamboxen. dm7025 kan nok være litt vanskelig å få til. Men har selv en dm7000 som har gått knirkefritt i flere år uten noen av de problemene du nevner. Hvilken som helst av de andre modellene fungerer knirkefritt. Om man bare skal ha en god tuner og skal se parabol og ikke har behov hd tv så kan jeg trygt anbefale det.
    Desuten vil feks. en dm7020 være mye lettere å sette opp til å fungere tilfredstillende enn en htpc. I tillegg vil den nok være litt mere fruevennlig enn en htpc, noe som er viktig for mange.
    Samtidig er den fin om man vil bytte ut cd samlinga med en hendig liten alt i ett boks.
    Har ikke hatt en cd i stuen de 5 siste årene etter at jeg fikk min db.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hør av deg :)

Fint om du slenger inn one ord om hvordan det har gått når du har fått testet kortet.

Anders

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersgh
    Fint om du slenger inn one ord om hvordan det har gått når du har fått testet kortet.

Anders
    Utstyret ditt vil fungere utmerket. Ikke noe å bekymre seg over.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette en gammel tråd og jeg gikk aldrig til innkjøp av noen tv tuner til HTPCn. Men dette er fortsatt en aktuell invisering som jeg rett og slett har latt komme i annen prioritet da jeg har hatt andre prosjekter som tar tid og penger (Les bilprosjekt og mc bygging...)

Hva er nytt på denne fronten? Har der kommet nye løsninger for å se tv på pcn eller er det fortsatt litt begrensiniger ute å går? Har kun abenomang på Viasat nå som holder i hauger og lass for meg... Men siden jeg nå har ok hastighet på internett (4000/1000) så finnes der vel utallige gratiskanaler på nett som kan benyttes i tilleg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •