Mediaportal + FloppyDTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaportal + FloppyDTV

Hei, har satt opp Mediaportal med floppyDTV. FloppyDTV kortet fungerer og er satt opp med riktig driver mot Mediaportal, får inn kanaler på kortet mot den TV programvaren som følger med FloppyDTV kortet, men får det ikke til å fungre i Mediaportal. Starter setup inne fra Mediaportal og velger språk og land, kommer så til siden hvor det sier at det er funnet ett kort, men neste knappen slutter da å fungere. HJELP :-(

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hopp over installasjon av TV-kort i wizarden, og sett det opp i "MediaPortal Configuration" etterpå. (Television, Capture cards, add, edit, scan)

________
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeonGjerland
    Hopp over installasjon av TV-kort i wizarden, og sett det opp i "MediaPortal Configuration" etterpå. (Television, Capture cards, add, edit, scan)

________
    Leon

Skal prøve det, men mener å huske at det ikke var noen "scan" mulighet inne der, men skal sjekke igjen.

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare "unable to load graph" når jeg prøver å gå inn på kortet. Boksen med feilmelding kommer opp 2 ganger, så kommer jeg inn, men det er ikke noen scan der. Og ja, har stoppet alt av Mediacenter servicer osv.

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du Vista? Da må du slå av UAC. (Eller hva det nå heter, User Access Control) Jeg hadde noe av det samme problemet, og det gjorde susen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pwb
    Hei, har satt opp Mediaportal med floppyDTV. FloppyDTV kortet fungerer og er satt opp med riktig driver mot Mediaportal, får inn kanaler på kortet mot den TV programvaren som følger med FloppyDTV kortet, men får det ikke til å fungre i Mediaportal. Starter setup inne fra Mediaportal og velger språk og land, kommer så til siden hvor det sier at det er funnet ett kort, men neste knappen slutter da å fungere. HJELP :-(

/pwb
    Høres ut som om du har FloppyDTV S2... Essensielt...

Hvis du har det, så må du installere tv-serveren til Mediaportal...

FloppyDTV S2 kort er kun støttet i TVEngineV3, i tidligere versjoner er ikke dette kortet støttet...

Gjerne ikke den mest logiske måten å gjøre ting på, men så ufattelig bra... Trenger ikke ha mediaportal kjørende mens du ser på tv fra andre pcer, eller tar opp...

Har du S2 versjonen av kortet, så kan du se bort i fra alle andre poster i denne tråden.

ps. du får ikke installert TVserver og plugin uten at uac er slått av i vista...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Høres ut som om du har FloppyDTV S2... Essensielt...

Hvis du har det, så må du installere tv-serveren til Mediaportal...

FloppyDTV S2 kort er kun støttet i TVEngineV3, i tidligere versjoner er ikke dette kortet støttet...

Gjerne ikke den mest logiske måten å gjøre ting på, men så ufattelig bra... Trenger ikke ha mediaportal kjørende mens du ser på tv fra andre pcer, eller tar opp...

Har du S2 versjonen av kortet, så kan du se bort i fra alle andre poster i denne tråden.

ps. du får ikke installert TVserver og plugin uten at uac er slått av i vista...
    Aha, da prøver vi det.

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, da prøver vi det.

/pwb
    Si i fra om det funker.. Selv med mine 2*FloppyDTV S2 så har jeg aldri erfart noe tilsvarende... Men så har jeg alltid brukt tve3...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si i fra om det funker.. Selv med mine 2*FloppyDTV S2 så har jeg aldri erfart noe tilsvarende... Men så har jeg alltid brukt tve3...
    Tja, funker og funker. Fikk inn kanalene og kan se på preview på kanalene i TV-Server oppsettet. Har kjørt MP Plugin setupen og ser at det har dukket opp ett valg om TV-serveren i MP konfiguratoren. Men får ikke kanalene til å fungere, de dukker tydligvis opp, men får beskjed om at timeshift ikke fungerer og at det ikke finnes noe lyd/bilde, skal sjekke feilmeldingene litt bedre i morgen og gi en mer korrekt beskrivelse.

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, funker og funker. Fikk inn kanalene og kan se på preview på kanalene i TV-Server oppsettet. Har kjørt MP Plugin setupen og ser at det har dukket opp ett valg om TV-serveren i MP konfiguratoren. Men får ikke kanalene til å fungere, de dukker tydligvis opp, men får beskjed om at timeshift ikke fungerer og at det ikke finnes noe lyd/bilde, skal sjekke feilmeldingene litt bedre i morgen og gi en mer korrekt beskrivelse.

/pwb
    hvilke codec bruker du? og har du stilt inn tv-plugin til å peke på ipadressen til lokale maskinen?

Standard codec i Mediaportal synest jeg suger ganske hardt, foretrekker cyberlink/powerdvd sine codec, de virker utmerket for min del...

Har installert følgende programmer og codec:
    Cyberlink Powerdvd 7.3 (siste build)
    CCCP (siste build)
    Avivo programvaren fra ATI.. (siste build)
    Med denne kombinasjonen får jeg sett mer eller mindre alt av filmer, lyd, etc... med hardware aksllerasjon... (cpu ligger på max 25-30 på 720p, og 6%+/- 4 på hd kanaler..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke codec bruker du? og har du stilt inn tv-plugin til å peke på ipadressen til lokale maskinen?

Standard codec i Mediaportal synest jeg suger ganske hardt, foretrekker cyberlink/powerdvd sine codec, de virker utmerket for min del...

Har installert følgende programmer og codec:
    Cyberlink Powerdvd 7.3 (siste build)
    CCCP (siste build)
    Avivo programvaren fra ATI.. (siste build)
    Med denne kombinasjonen får jeg sett mer eller mindre alt av filmer, lyd, etc... med hardware aksllerasjon... (cpu ligger på max 25-30 på 720p, og 6%+/- 4 på hd kanaler..
    Se der ja, nå begynner det å ligne på noe, hadde muligens en for gammel ffdshow codec. Det som nå gjenstår er følgende.

Hastighet mellom å bytte kanaler tar lang tid

Tar laaaaaaaang tid før gruppene kommer inn i kanallisten ved oppstart. Må få satt opp slik at det er lett å velge de kanalene man er vant til å bruke

Dårlig bilde i forhold til Grundig 6450, hvordan kan dette settes opp best mulig, hvilken codec og hvilken innstillinger?

Få norsk lyd på f.eks cartoon, man kan jo velge swenor, men hvordan bare få norsk lyd ut og ikke norsk/svensk sammtidig?

Få 5.1 lyd ut av SPDIF, dette velges vel på codecen?

Få programert/satt opp fjernkontrollen (iMon) slik at man kan bruke tallene for å velge kanaler.

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, nå begynner det å ligne på noe, hadde muligens en for gammel ffdshow codec. Det som nå gjenstår er følgende.

Hastighet mellom å bytte kanaler tar lang tid
    Tar ofte oppimot 3 sekunder, men dette jobbes med å få raskere... Noe mer enn 3 sekunder er ikke akseptabelt...

Tar laaaaaaaang tid før gruppene kommer inn i kanallisten ved oppstart. Må få satt opp slik at det er lett å velge de kanalene man er vant til å bruke
    Dette fikses i TVserver.... Enkelt, tungvindt.. engangsjobb...

Dårlig bilde i forhold til Grundig 6450, hvordan kan dette settes opp best mulig, hvilken codec og hvilken innstillinger?
    Hvordan er bildet dårlig?

Få norsk lyd på f.eks cartoon, man kan jo velge swenor, men hvordan bare få norsk lyd ut og ikke norsk/svensk sammtidig?
    TV Plugin mener jeg... Skal være valg for det ett sted, foretrunke språk.

Få 5.1 lyd ut av SPDIF, dette velges vel på codecen?
    codec og winwhatever...

Få programert/satt opp fjernkontrollen (iMon) slik at man kan bruke tallene for å velge kanaler.
    /pwb
    Imon fjernkontrollen suger, Mickeysoft sin fjernkontroll er bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ofte oppimot 3 sekunder, men dette jobbes med å få raskere... Noe mer enn 3 sekunder er ikke akseptabelt...

Dette fikses i TVserver.... Enkelt, tungvindt.. engangsjobb...

OK, kanalbytte tar vel 2-4 sekunder. Men fra oppstart så tar det 1-2 minutter før kanalgruppene er på plass, men dette løses sikkert da ved at man rydder opp i kanalene på TV-servere.

Hvordan er bildet dårlig?

Bilde er "kornete/uklart" Det virker også som det er bedre "hold" i fargene på Grundig boksen, at de ikke sklir like mye ut.

TV Plugin mener jeg... Skal være valg for det ett sted, foretrunke språk.

codec og winwhatever...

Imon fjernkontrollen suger, Mickeysoft sin fjernkontroll er bedre...
    Da er det vel bare å bytte til MS sin fjernkontroll.

/pwb

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, kanalbytte tar vel 2-4 sekunder. Men fra oppstart så tar det 1-2 minutter før kanalgruppene er på plass, men dette løses sikkert da ved at man rydder opp i kanalene på TV-servere.

Bilde er "kornete/uklart" Det virker også som det er bedre "hold" i fargene på Grundig boksen, at de ikke sklir like mye ut.

Da er det vel bare å bytte til MS sin fjernkontroll.

/pwb
    Har du problemer med lang tid før kanalene vises i gruppene, så har du ett problem ett eller annet sted... Enkelt og greitt... Hos meg så kommer slikt frem umiddelbart.. Har aldri erfart noe annet heller... Så der må du nesten søke på forumet til mediaportal.

Kornetet og uklart bilde, den var mer tricky... Hvilke codec er det du bruker? Hvordan er ting innstilt? Skjermkort?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du problemer med lang tid før kanalene vises i gruppene, så har du ett problem ett eller annet sted... Enkelt og greitt... Hos meg så kommer slikt frem umiddelbart.. Har aldri erfart noe annet heller... Så der må du nesten søke på forumet til mediaportal.

Kornetet og uklart bilde, den var mer tricky... Hvilke codec er det du bruker? Hvordan er ting innstilt? Skjermkort?
    Lastet ned Purevideo softwaren fra NVidia og bruker den Codecen og da gikk ting litt bedre med hensyn til bildekvaliteten, men MediaPortal sluttet å fungere etter cs 15 min, sikkert noe driver problemer. Kanalene gikk raskere å bytte på når jeg ryddet opp og bare hadde en gruppe. Men fortsatt problemer med lyd på f.eks Cartoon, det er valgt norsk i både oppsettet og under TVPlugin, men både norsk og svensk kommer ut samtidig.

Har du (eller noen andre) noen tips til følgende.
    1. Hvilke skjermkort som fungerer best mot MediaPortal
    2. CAM som kan dekode flere kanaler på FloppyDTV og FireDTV
    3. Er fjernkontrollen til FireDTV ok å bruke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •