Engels Vista ultimate - MSDN versjon - MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Engels Vista ultimate - MSDN versjon - MCE

Hei

Mulig jeg er på bærtur her, men jeg må spørre noen før jeg blir "PC-sint" for alvor, og da ryker det fort et tastatur :P (Savner gode gamle 19" CRT, de tåler litt juling )

Krangler med Vista Ultimate og MCE. Jeg har googlet meg ihjel uten å finne vettuge svar...

1:

Hvor er "More Programs" ? Kan jeg adde ting der enkelt, evt hva? Fins den på Vista?

2:

Hvordan får jeg NRK og TV2 osv i Online media?

3:

Hvorfor vil ikke 360'n vise divx via MCE når den nå har native støtte for det? Tester med film som funker fint, direkte via minnepenn, eller via Tversity.

4:

Hvordan installere addons som ikke kommer med egen installer?

5:

Hvordan komme meg over på extended skjerm fra MCE? Har dual screen oppsettt, MCE låser musa fast på den ene skjermen...

Takker og bukker for all hjelp!

M-sport

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: More programs ligger ved siden av det som før var online spotlight. Mener det heter explore i VMC? Hos meg ligger disse programmene: system monitor, en del Nero ting, My movies, my web media, mira world, gameEx

2: Viss du bare får online spotlight fra usa/england selv om du ha alle innstillinger satt til norge, må du avinstallere en oppdatering. Husker ikke vilken, men jeg har skrevet det i ein annen tråd her.

ps: viss du har engelsk vista ulimate, kan du laste ned norsk språkpakke via windows update -> ultimate extras

edit: denne oppdatering må avinstalleres for å få norsk innhold: KB939653

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av M-sport
    Hei
    3: Hvorfor vil ikke 360'n vise divx via MCE når den nå har native støtte for det? Tester med film som funker fint, direkte via minnepenn, eller via Tversity.
    360 har ikke native støtte for DivX eller Xvid, den oppdateringen gjaldt for 'media extenders' minus X-BoX 360.
    Det er mulig det vil tvinge seg frem etterhvert, men foreløpig er nå altså 360 den eneste Windows 'media center extender' som ikke kan vise DivX.
    Det er noe som heter 'transcode 360' som gjør at du kan se divX på 360, det den gjør er å narre 360 til å tro at DivX er wmv, problemet er at programmet koder om innholdet fra DivX til wmv i realtime, og det kan kreve litt ressurser.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    360 har ikke native støtte for DivX eller Xvid, den oppdateringen gjaldt for 'media extenders' minus X-BoX 360.
    Det er mulig det vil tvinge seg frem etterhvert, men foreløpig er nå altså 360 den eneste Windows 'media center extender' som ikke kan vise DivX.
    Det er noe som heter 'transcode 360' som gjør at du kan se divX på 360, det den gjør er å narre 360 til å tro at DivX er wmv, problemet er at programmet koder om innholdet fra DivX til wmv i realtime, og det kan kreve litt ressurser.
    Dette stemmer ikke. Med den nye høstoppdateringen til Xbox 360 så har den fått native støtte for divx og xvid. Jeg har selv testet det og vet det funker. Jeg har imidlertid kun testet det med windows media player 11 og Tversity, jeg vet ikke hvordan du får det til med windows media center.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hey

Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Dette stemmer ikke. Med den nye høstoppdateringen til Xbox 360 så har den fått native støtte for divx og xvid. Jeg har selv testet det og vet det funker. Jeg har imidlertid kun testet det med windows media player 11 og Tversity, jeg vet ikke hvordan du får det til med windows media center.
    hmmm, jeg har og testet det med WMP11 etter høstoppdateringen og har ikke fått det til å virke. Det står også på xbox.com at det ikke virker. Jeg håper selvfølgelig jeg tar feil.

Hvordan gjorde du det? noe spesielt?
    Jeg har en helt ny install av XP-pro på filserveren med Wmp11, og alle divx ligger i en folder på en ekstern disk som vises i 'biblioteket' lokalt på maskinen (alle maskiner med WMP11). Og all musikken spiller helt fint på 360, og alle wmv som ligger der.
    Kan du korrigere meg og hjelpe meg? det var derfor jeg kjøpte 360, som mediasenter...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •