grønt/lilla skinn i bildet. zoom player + ffdshow resize

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

grønt/lilla skinn i bildet. zoom player + ffdshow resize

Som dere sikkert skjønner, blir bildet grønt/lilla når jeg haker av/slår på RESIZE i ffdshow.

Samme om jeg kjører ZP eller MPC. Har nettopp byttet skjermkort fra et råttent onboard-kort til Nvidia GeForce 8500 GT. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Det var jo ikke sånn før..

Ser med stor takknemlighet på all hjelp som kan lede til en løsning av problemet, da jeg lider av en utbredt sykdom som kalles film-avhengighet. På forhånd takk.

Marius L.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt på YV12 der du skal? og hvilken multiplier bruker du i Resize? prøv å endre på den.. Og du kan muligens ha satt filtere i feil rekkefølge..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Har du satt på YV12 der du skal? og hvilken multiplier bruker du i Resize? prøv å endre på den.. Og du kan muligens ha satt filtere i feil rekkefølge..
    Jeg bruker ikke multiplier. Jeg har satt resize til 720 pixler horisontalt. YV12 er slått på. Når jeg slår av resize blir bildet helt normalt. Det er kun på grunn av den. Skjønner ingen ting jeg...

EDIT: Nå prøvde jeg "Multiply by", litt for moro skyld. Hvis jeg setter den til 1,14 er bildet helt normalt, men hvis jeg setter den til 1,15 blir det grønne og lilla felter i bildet. Nå skjønner jeg enda mindre...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, og du har huket av: no aspect ratio correction sant? Hvilke andre filter bruker du? riktig rekkefølge under hverandre blir: DScaler - Blur & NR - Resize & Aspect
    Hvilken Video Render/overlay bruker du? prøv å bytt..
    Om ikke dette hjelper så foreslår jeg at du avinstallerer alle codecer og kjører zp på nytt med installcenter..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjent problem. Se til at du benytter PAL i videofilterets oppsett. Eventuelt må du endre litt i Registry. Det finnes en fix for dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •