Skal bygge den "ultimate" HTPCen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    okei, takk for den infoen

Har blitt endel fram og tilbake nå på deler osv. Har nå kommet frem til at touchscreen ikke er så mye vits.

Derfor har valget falt på det Lian Li kabinettet jeg nevnte tidligere men, selvfølgelig så får ikke netshop det inn før første uke i januar :S

Så derfor har jeg sett litt rundt i andre butikker og har sendt mail til digitalimpuls å spurt om de kan skaffe det til rundt 15 des.

Vil helst ha alle delene jeg trenger for å få systemet opp å kjøre til 15 des. for det er da jeg kommer hjem til Norge. (Studerer i England atm)

Her er da det oppsettet jeg har i bestillingen hos netshoposlo nå:
    - Lian Li Desktop/HTPC, Aluminium, Sort
    PCC30B ATX u/powersupply

-Corsair strømforsyning 520W
    120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 2

-Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775
    DDR2, WIFI, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

-Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz Socket775
    2MB, BOXED m/vifte 800Mhz

-Mushkin DDR2 2048MB high Performance
    HP2-6400 2x1024MB 800MHz. (4-5-4-11)

-Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB
    HD501LJ

-Gigabyte GeForce 8600 GTS 256MB vifteløs
    Dual DVI-I/D-sub,HDCP,Silent-Pipe 3

-Plextor PX-810SA/T3B Sort
    18x8x16xDVD+RW 18x6xDVD-RW RTL 2 stk.

-SilenX vifte, iXtrema PRO 92mm
    14 dB(A), 92x92x25mm

-Scythe CPU-kjøler, "Ninja Mini"
    m/vifte, 775/AM2

-Sandberg Optical Toslink-Toslink, 1 m
    Optisk kabel

-Logitech Z-5450 wireless høyttalersett
    5 satelitter og subwoofer, THX 5.1

Har også en julegave til meg selv på vei fra usa. 8) En fiirechief fjernkontroll fra FIIRE - LinuxMCE hardware and tech support som forøverig er en genial forettnings ide.

Om det blir sånn at kabinettet ikke kan skaffes før januar så kan det hende at jeg går for et Zalman HD160 så dermed så har jeg vifte-driver-problemet igjen...

Det skal ikke være lett å fikse alt på en gang :P

Tror dere jeg kan kjøre cpu kjøleren uten vifte siden det er 2 80mm vifter noen centimeter unna?

-Bountyhunter

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Zalman HD160XT revision 3 enclusure
    ouch, det er ikke skjermen som er problemet, men driverne til kabinettviftene (som visstnok styres via ett USB interface)
    Nå hadde vel du kanskje bestemt deg for noe annet?
    Går man for ZALMAN HD160XT PLUS er den inne byggete viftestyringen fjernet, og erstattet med en 5/12v kobling til hver av viftene...
    Man kan vel si at Zalman har tatt lærdom at HD160XT hvor det er 3 forskjellige revisjoner av vifte/lcd, med kun offisiell støtte for xp.

Ulempen med dette kabinettet er at det er 20-34db vifter som står i det... Det er helt ok, du får det "støyfritt", men bytter man de med f.eks PAPST Silent Cooler 80mm 12dB så vil jeg tro at det blir noe mindre støy.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis I skal installere Linux på en Zalman HD160XT, så kan man hente lidt inspiration her: zalman.ostergaard.net

Bemærk at Windows driverne har fået meget hårde ord med på vejen, se Zalmans supportforum.

Mvh
    Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

media drev

Heisann, om ikke å erstatte så eventuelt i tillegg så ville ivertfall jeg ha hatt denne i min HTPC : http://prisguide.hardware.no/product...roductId=86556 om du er HD-klar da vel og merke

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Heisann, om ikke å erstatte så eventuelt i tillegg så ville ivertfall jeg ha hatt denne i min HTPC : Hardware.no - Prisguide - DVD/optiske enheter - LG GGC-H20L om du er HD-klar da vel og merke
    LinuxMCE kommer ihvertfall med innebygget støtte for BD og HD-dvd i neste utgave.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bountyhunter
    Kan ikke finne mce løst noe sted nei...

Vil jo egnetlig gå for en linux løsning ettersom jeg synes disse ser mye bedre ut en microsoft sine. LinuxMCE, mythbuntu, mediaportal er bare noen av de jeg har lastet ned for å teste ut.

Nå ser det ut som om netshoposlo ikke får inn kabinettet før 28.12 :S

Prøvde å sende dem en mail men fikk kun en pdf tilbake hvor leveringsdatoen var satt til 28.12 ingen forklaring eller noe. På siden dems så står det jo 1-3 dager.

Sitter nå å ser på andre kabinetter, et nVidia skjermkort pga. linux støtte, og eventuelt et mATX hk.

Bountyhunter
    Du kan bare dualboote med XP og Linux og teste begge til du finner den løsningen du trives best med.

Ellers må du desverre forberede deg på at mye fremover blir låst imot Vista, og du må evt mate i deg mye sukker for å nyte en linux løsning. (Dvs en del hacks for å gå rundt leverandør lås og annet dilledall)

Bare min tanke rundt touch skjermer..

Tenker du faktiskt gå opp av sofaen hver gang å dille med skjermen når du skal endre noe/navigere etc ?

Jeg ville heller kun brukt den som skjerm og lagt litt kule statistikk, grafer, visualiseringsnaxx e.l der..

Lykke til og gi aldrig opp!

--
    Ulf

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var jeg igang med å prøve linuxMCE....

Er blitt endel knoting med skjermkort driveren, noe som egentlig ikke skulle være noe problem... :S

Har lært en hel del om linux og kubuntu da iallefall :P

Akkuratt nå så irriterer jeg meg grenseløst over kubuntuen min, den er rett og slett dum :P

x konfigurasjons filen min sier at jeg har nvidia driver mens i "system settings" så står det VESA :S

jaja, håper bare det er system setings som er feil... får nvidia splash screen i starten iallfall...

Ellers så har jeg byttet kabinett til Silverstone LC17, må innrømme at det ser utrolig vakkert ut men de 2 80mm i bakdelen bråker ca.1000 for mye. Håper viftestyringen skal fikse det....

Eneste negative med det i forhold til lianli kabinettet er at strømforskyningen er på undersiden av hovedkortet noe som fører til at skjermkortet blir passelig varmt...

Den herre "silentpipe 3" kjølinga til gigabyte kan du få billig av meg, etter 5 min uten en vifte omtrent oppå kjøleribba så blir den så varm at man brenner seg på den :S

har heldigvis 15 stk. 120mm vifter fra mist som er muse stille så skal prøve å få satt inn et par av de istedet med noen reodor felgen løsninger her og der :P

Hvis det er noen kubuntu guruer her så hadde det vært hyggelig om de kunne ha kommet med noen innspill om driverproblemet mitt

-Bountyhunter
    - Tilbake til pingvin-fikling!

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du splashscreen så har du riktig driver. Om passiv kjøling blir glovarm er irrelevant så lenge systemet er stabilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I frykt for å gjenta meg selv :razz:
    LMCE støtter bare skjermkort opp til gf 6xxx serien inntil 0710 blir tilgjengelig.
    Jeg venter nå på 710 for å gjøre en 'seriøs' install.

Det er heller ikke noe sjakktrekk å dualboote LMCE med Vista ettersom LMCE forlanger å være DHCP server for å fungere som den skal.
    (men her står det masse på LMCE forumene og Wikien)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    I frykt for å gjenta meg selv :razz:
    LMCE støtter bare skjermkort opp til gf 6xxx serien inntil 0710 blir tilgjengelig.
    Jeg venter nå på 710 for å gjøre en 'seriøs' install.

Det er heller ikke noe sjakktrekk å dualboote LMCE med Vista ettersom LMCE forlanger å være DHCP server for å fungere som den skal.
    (men her står det masse på LMCE forumene og Wikien)
    Er det ikke bare å mate inn siste Nvidia drivern ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :S

og her sitter jeg å knoter med drivere og det som værre er :S

Noen ny info om når 7.10 versjonen kommer da? Skulle vel opprinnlig komme i november...

hmmm... hva skal jeg kjøre imens da... må få fiksa så den virker halveis iallefall, til 4 jan. for da drar jeg tilbake til england...

hmm

Bountyhunter i tenkeboksen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bounty
    I denne tråden listes flere muligheter for hvordan man kan legge inn den siste Nvidia driveren.
    Easy as 123 Quick DVD Install with latest nvidia drivers (supports my 7050)

Tiger, jo, det kan man, men LMCE var opprinnelig et blackbox design, LMCE overskriver derfor alle innstillinger som Linux gjør med det som blir gjort i LMCE, og i LMCE er det ikke støtte for nyere enn 6xxx generasjonen fordi det frem til i høst bare har vært to personer som har gjort noe med koden for å åpne den. Driverne er oppdatert i 710, den skulle komme før jul, men som med alle frivillige prosjekter får 'crunch time' på den betalte jobben prioritet.

Det er ett satt antall mål for 710 utgivelsen og ikke alle disse er nådd enda

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for den linken, skal prøve den metoden i morgen

Bountyhunter

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen 710 før til neste år

Da er det bekreftet, det blir ingen 0710 release før i januar
    [lmce-dev] Happy Holidays!
    Men som det blir nevnt er Betaen tilgjengelig som en torrent.
    Problemet med den er at det er en test installasjon og den vil ikke kunne patches senere til 'final release' status.
    Beklager

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •