Schedulering av IR-sender (sende et signal et spesifikt tidspunkt)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Schedulering av IR-sender (sende et signal et spesifikt tidspunkt)

Hei!
    Jeg jobber med et veldig viktig og spennende prosjekt hvor 10 PCer plassert over 5 etasjer (2 i hver etasje) tilkoblet hver sin PC. I utgangspunktet skulle vi bruker softwaren vi leverer for å styre funksjonene via rs-232 mellom PC og TV. Problemet er at de som hadde ansvaret for bestilling av TV ikke tok høyde for rs-232 styringen vår og det er ikke tid til å bytte ut alle TVene i proff-skjermer. Utfordringen vi nå jobber med er å styre de 2 funksjonene med IR istedet for via rs-232.

Funksjonen vi skal ha løst er følgende:
    - Hver gang TVen slås på skal den starte på PC-inngangen, men en sjelden gang i blant ønsker kunden at sine ansatte skal ha mulighet til å bytte til en tv-kanal for å f.eks se sluttspurten i langrenn e.l. Og at kl 07 hver dag skal TVen slås på (noe vi ordner via strømstyringen i menyen til Sony TVen) og gå rett på PC-kanalen uansett hvilken kanal TVen stod på før den gikk i standby..

Spørsmålet er som følger: Kjenner noen til en software (betalbar eller gratis) hvor vi kan sende ut en egendefinert hexkode via en USB rf-sender? Eller eventuelt har noen gode innspill om hvordan vi kan få løst vår utfordring?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Girder vil jeg tro er løsningen for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Girder vil jeg tro er løsningen for deg.
    Eller LIRC som er gratis. Kjør det via en cronjob eller "at.exe" hver dag kl 0701.

LIRC finnes til windows: WinLIRC Homepage
    eller til Linux: LIRC - Linux Infrared Remote Control

IR-sender kan du bestille her: MythTV LIRC RS232 IR Blaster. Mulig du finner de enda billigere på ebay.

Lyst til å fortelle oss mer om hva PCene skal gjøre og hva slags programvare dere har valgt? Jeg jobbet som konsulent på et lignende prosjekt med info-tavler som skulle kunne vise websider (med reklame og notiser), video, og TV kanaler. Si ifra hvis det er noe du trenger hjelp til.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Fant du en løsning på dette?

Om ikke, send en PM, da jeg muligens har en ide/kontakt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •