Bistand til HTPC software

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bistand til HTPC software

Hei,

Jeg driver og bygger en liten hjemmekino (byggetråd her for de interesserte)
    En HTPC er selvsagt tenkt som kjerne i dette konseptet.
    Men jeg har kanskje noen ønsker som ikke er gjennomførbar, men jeg spør alikvel.

Siden jeg har kun vanlige DVD-filmer nå (HD-DVD/BluRay får bli litt senere), setter jeg inn en standard DVD-spiller i HTPC. Mitt mål derimot er at jeg har 2 stk "promofilmer" som jeg ønsker å spille av før selve hovedfilmen ved fremvisning, og ønsker derfor at jeg finner en DVD-avspiller som kan benytte spill-liste av noe slag.
    Samtidig har det jo vært unektelig snasent å slippe å måtte stå opp for å ordne alle menyvalg på filmen etter promofilmene, så det hadde gjort seg om det finnes en software som du kan programmere inn menyvalg før du trykker "play" på spilllista liksom.

Noen som i det heletatt skjønner hva jeg mener her, og som kanskje har et tips. Må software kjøpes, så får nå det være så. Selvsagt hadde det gjort seg om dette var gratis

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shicca
    Hei,

Jeg driver og bygger en liten hjemmekino (byggetråd her for de interesserte)
    En HTPC er selvsagt tenkt som kjerne i dette konseptet.
    Men jeg har kanskje noen ønsker som ikke er gjennomførbar, men jeg spør alikvel.

Siden jeg har kun vanlige DVD-filmer nå (HD-DVD/BluRay får bli litt senere), setter jeg inn en standard DVD-spiller i HTPC. Mitt mål derimot er at jeg har 2 stk "promofilmer" som jeg ønsker å spille av før selve hovedfilmen ved fremvisning, og ønsker derfor at jeg finner en DVD-avspiller som kan benytte spill-liste av noe slag.
    Samtidig har det jo vært unektelig snasent å slippe å måtte stå opp for å ordne alle menyvalg på filmen etter promofilmene, så det hadde gjort seg om det finnes en software som du kan programmere inn menyvalg før du trykker "play" på spilllista liksom.
    I VLC media player (VLC media player - Overview) kan du spesifisere tittle/chapter/subtitles i playlisten. Det er gratis, GPL og virker på Linux/Mac/Windows. Playlisten kan for eksempel se slik ut:

C:\reklame.avi
    C:\skruavmobil.avi
    dvd://D:@3:3 :sub-track=2 :audio-track=1

Sitat Opprinnelig postet av Shicca

Noen som i det heletatt skjønner hva jeg mener her, og som kanskje har et tips. Må software kjøpes, så får nå det være så. Selvsagt hadde det gjort seg om dette var gratis
    Vet at VLC støtter fjernkontroll via lirc.org i linux. Sikkert mulig å få til (gratis) i windows også.

Girder er et program som kan brukes til mye rart, blandt annet avspilling av forhåndsprogramerte museklikk sekvenser linket til knapper på en fjernkontroll. Det finnes sikkert enklere programmer som gjør samme nytten. Mer om dette i forumet til mp3car

Vil også anbefale deg å ta en titt på
    Elisa Media Center - Demo video
    LinuxMCE - Demo Video

Bare å spørre hvis det er noe mere du lurer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VLC har jeg mye bra å si om, iallefall når det gjelder vanlige MPEG, AVI filer osv. Derimot har jeg hatt store problemer med VLC når det kommer til DVD filmer. Tar jo ut og bort å starte en DVD...
    Men mulig ny versjon forbedrer dette.
    Har fått et annet tips fra en kamerat av meg. Zoom Player. Noen som har erfaringer med denne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •