Klone bilde mellom 2skjermer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klone bilde mellom 2skjermer

Usikker på hvor jeg skulle legge denne men..

Har kjøpt meg tv nå, og har koblet det til PCen. Nå er både pc-skjermen og tven koblet til pcen her, har Radoen MSI RX9250 skjermkort. Jeg har nå endelig klart å klone bildet (etter å ha prøvd med tre forskjellige skjermkort). Problemet er bare at det blir så svært bilde, hva er det det kalles, for stor oppløsning? Store ikoner osv, dere skjønner hva jeg mener. På PC-skjermen må jeg drive å scrolle frem og tilbake bare for å kunne lese i nettleseren osv. Hvordan fikses dette, hva gjør jeg feil?

Om jeg stiller oppløsningen på skjermene, så blir det mindre, men da klones ikke bilde lenger, da ser jeg bare PC-en på ene skjermen, mens jeg må "dra" vinduet over til andre skjermen for å se det.

Håper noen kan hjelpe

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du de nyeste driverne fra ati?
    Det skal gå an å kjøre forskjellige oppløsninger på de forskjellige skjermene.
    (Nesten uansett skjermkort, bare de støtter flere skjermer)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er normalt sett ikke mulig å ha ulik oppløsning på skjermene når det gjelder kloning. Jeg tror UltraMon har en løsning for dette, men jeg har ingen erfaring med det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt ha lik oppløsning, bare oppløsninga blir mindre skal sjekke ut den linken du ga meg !

Noen fine sider med oppdaterte ati-drivere?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke bruk cloning.
    Bruk den som heter extendet desktop.

Viss du bruker noenlunde ny software fra ati vil du i catalyst softwaren også kunne velge at video blir vist som fullscreen på secondary. (tv)

Du kan utmerket godt ha forskjellig oppløsning på monitor og tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I klone-modus vil du vise det samme på begge skjermer.
    En tv er som oftest ikke i stand til å vise de samme høye oppløsningene som en pc-skjerm, og derfor får du ikke satt den opp mye heller.
    Som sagt så må du ha samme instillinger i klonemodus, og da blir det maks oppløsning på tv som styrer. Dette kan da virke feil på pc-skjerm.

Kjører du extended-desktop (extend main onto monitor står det nok i catalyst), så kan du kjøre forskjellige oppløsninger på skjermene.
    Dette vil nok være det mest gunstige.
    Dette betyr også at skjermene kjører individuellt.
    De viser ikke det samme, noe som vil si at du kan gjøre noe på den ene skjermen, samtidig som det snurrer film på den andre.
    Som noen nevnte her kan man også få filmer man åpner i den ene skjermen til å komme opp som fullscreen på den andre.
    Dette husker jeg ikke helt hvordan funker, så da må noen andre hjelpe til, eller du kan trikse litt inne i catalyst.

Det finnes også to andre skjermmoduser.
    Strech horizontal og vertical. Da slås begge skjermene sammen som om de skulle vært en stor skjerm.
    F.eks. hvis du makser ett vindu vil de strekkes over begge skjermene.
    Dette er ikke noe poeng til din bruk, men da vet du hva det er vaffal

Her finner du nyeste catalyst, hvis du ikke hadde det alt.
    Før du installerer ny driver er det viktig å avinstallere tidligere catalyst-versjoner (hvis du har noen).
    Gå på start -> kontrollpanel ->Legg til/fjern programmer
    Hvis du har noen linjer med ATI xxxxx må du avinstallere dette.
    Hvis "ATI - Software uninstall utulity" ligger i lista, så begynn med denne.
    Den skal fjerne alle ati-programmer/drivere i en omgang.

Ble kanskje litt mer info enn du lurte på her nå, men det gjør vel ikke noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne løsningen til catalyst driverene fungerer ikke alltid like greitt..

På mitt system (37" lcd og 7" lcd) så har skjerm 7" en tendens til å ta over status til 37", slik at jeg får alt som skal på 7" på 37"...

Dette skjer hver gang jeg slår av tv, mens pc fremdeles er på...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Denne løsningen til catalyst driverene fungerer ikke alltid like greitt..

På mitt system (37" lcd og 7" lcd) så har skjerm 7" en tendens til å ta over status til 37", slik at jeg får alt som skal på 7" på 37"...

Dette skjer hver gang jeg slår av tv, mens pc fremdeles er på...
    Sett pc-skjerm til primærskjerm, så er ikke det noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harald25
    I klone-modus vil du vise det samme på begge skjermer.
    En tv er som oftest ikke i stand til å vise de samme høye oppløsningene som en pc-skjerm, og derfor får du ikke satt den opp mye heller.
    Som sagt så må du ha samme instillinger i klonemodus, og da blir det maks oppløsning på tv som styrer. Dette kan da virke feil på pc-skjerm.

Kjører du extended-desktop (extend main onto monitor står det nok i catalyst), så kan du kjøre forskjellige oppløsninger på skjermene.
    Dette vil nok være det mest gunstige.
    Dette betyr også at skjermene kjører individuellt.
    De viser ikke det samme, noe som vil si at du kan gjøre noe på den ene skjermen, samtidig som det snurrer film på den andre.
    Som noen nevnte her kan man også få filmer man åpner i den ene skjermen til å komme opp som fullscreen på den andre.
    Dette husker jeg ikke helt hvordan funker, så da må noen andre hjelpe til, eller du kan trikse litt inne i catalyst.

Det finnes også to andre skjermmoduser.
    Strech horizontal og vertical. Da slås begge skjermene sammen som om de skulle vært en stor skjerm.
    F.eks. hvis du makser ett vindu vil de strekkes over begge skjermene.
    Dette er ikke noe poeng til din bruk, men da vet du hva det er vaffal

Her finner du nyeste catalyst, hvis du ikke hadde det alt.
    Før du installerer ny driver er det viktig å avinstallere tidligere catalyst-versjoner (hvis du har noen).
    Gå på start -> kontrollpanel ->Legg til/fjern programmer
    Hvis du har noen linjer med ATI xxxxx må du avinstallere dette.
    Hvis "ATI - Software uninstall utulity" ligger i lista, så begynn med denne.
    Den skal fjerne alle ati-programmer/drivere i en omgang.

Ble kanskje litt mer info enn du lurte på her nå, men det gjør vel ikke noe?

Takk for kjempeflott forklaring !

Har holdt på med dette i en time nå, og ved hjelp av den nye driveren du ga meg, så har jeg endelig fått til å klone bilde!

Nå er det bare et problem, mulig du kan svare på det også.. Enten så vil ikke bilde fylles helt ut på tv-skjermen, ellers så stikker det litt utforbi. Det er en valgmulighet som gir meg muligheten til å stille inn bilde, ved hjelp av piler, enten gjøre bilde større/mindre eller flytte det. Problemet er bare at det er bare pc-skjermen som reagerer på dette, som allerede er som den skal! Bilde på tv-skjermen endres ikke. Vet du noe om hvordan jeg kan få det til?

Takk !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harald25
    Sett pc-skjerm til primærskjerm, så er ikke det noe problem.
    Hadde det bare vært så enkelt... TV er primærskjerm, og TV skal være primær skjerm... LCD Touch screen skal være sekunder...

Problemet er at det er ingen pc-skjerm her...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ailnrock:
    Har ikke så mye peil på instillinger på tv-skjerm, men er det ikke noen form for justering i menyen til tv?
    Kan ikke komme på noe annet som kan gjøres egentlig, med mindre du bare må velge riktig oppløsning som skjermen skal vise.

crimz: Nå du skrur av tvn. Skrur du den helt av med knappen på tv, eller med fjernkontroll?
    For hvis du skrur av med knapp på tv så kutter den vel all strøm, og vil derfor bytte primærskjerm siden pc'n din ikke registrerer noen skjerm lenger.
    Det kan løse seg ved å bare skru av med fjernkontroll. Men det blir bare spekulasjoner fra min side, så du må nesten bare prøve.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •