Trådløs musikkstyring fra laptop til musikkanlegg UTEN Airport Express/Extreme

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs musikkstyring fra laptop til musikkanlegg UTEN Airport Express/Extreme

Hei, jeg ser etter en tilsvarende løsning som Apples Airport Express med trådløs overføring av musikk. Det er derimot to ting som gjør at jeg IKKE vil ha Airport.

1. Jeg har Lyngdorf TDA2200 forsterker UTEN A/D-konvertere, og Airport sender bare ut analogt signal. Jeg trenger altså en løsning som sender lyden digitalt fra mottaker til forsterker.

2. Jeg HATER iTunes.

(Jeg har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen eksempler på akkurat dette. Om jeg har søkt for dårlig, bare steng av tråden og henvis til en eksisterende)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner ikke jeg Airport Express, men kanskje en Squeezebox gjør nytten: Logitech Squeezebox

Frode

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke her Stereophile: Media Servers/MP3 Players
    og her Stereophile: Computer Audio

BTW, Airport express har optical out.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Nå kjenner ikke jeg Airport Express, men kanskje en Squeezebox gjør nytten: Logitech Squeezebox

Frode
    Hele poenget er at jeg ikke vil styre musikken fra Squeezeboxen mens Pcen står her eller i et annet rom, jeg vil styre den FRA PCen. Jeg trenger altså bare en trådløs mottaker..

EDIT: Har kikket litt på Logitech Wireless Music system, noe som kunne vært av interesse om det bare hadde hatt digital ut istedenfor bare analog. Også litt kjipt å måtte bruke USB-dongle..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, airport express har jo som tidligere nevt optisk utgang. Du sier du hater iTunes. Jon Lech Johansen aka DVD-Jon har laget et program som du kan ha på pc'en din som tar alt av lyd som spilles på angitt lydkort og sender det til airporten.

nanocr.eu » JustePort

Kanskje det fungerer for deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ABIT AirPace

ABIT AirPace gjør nettopp det du er ute etter. Har en selv og er strålende fornøyd.

Du installerer en driver i windows og så dukker enheten opp som et vanlig lydkort. Med andre ord kan du sende lyd fra alle mulig rare programmer.

Boksen har optisk ut og sender lyden sendes uten foringelse fra PC. Den støtter visstnok også flerkanalslyd.

Billig er den også! I tillegg kan den også fungere som en trådløs router, dersom du skulle trenge det.

Komplett.no - ABIT AirPace Wireless Audio Device, from PC to your HIFI System, 802.11b/g
    Universal abit > Digital Speakers
    Minitest: Abit Airpace - Hardware.no

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Hele poenget er at jeg ikke vil styre musikken fra Squeezeboxen mens Pcen står her eller i et annet rom, jeg vil styre den FRA PCen. Jeg trenger altså bare en trådløs mottaker..
    Jeg vil bare nevne at det er mulig å fjernstyre Squeezeboxen fra PCen (fra Slimserver)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •