Problemer med lydkort fra pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lydkort fra pc

Fikk tak i et Creative SB X-Fi XtremeGamer lydkort. og tenkte koble det til en denon 2807 reciver. en kamerat av meg sa at jeg trengte denne modulen:Creative SB X-Fi Digital I/O Modul men jeg får det rett og slett ikke til og funke jeg altså. står i bruksanvisningen til modulen at den ikke må kobles til Digital out kun til Digital I/O... javel? noen her inne som har samme utstyr kanskje eller som kan gi meg litt info.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, du bør kjøpe den der dingsen digitallyd banker den analoge lyden i det kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Joda, du bør kjøpe den der dingsen digitallyd banker den analoge lyden i det kortet.
    jeg har den dingsen, men får det ikke til og funke fordet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_dvd
    jeg har den dingsen, men får det ikke til og funke fordet jeg.
    Ser for meg ut som du skal koble minijack utgangen på modulen inn i en av de fire utgangene på lydkortet ditt, og en vanlig RCA-kabel mellom modulens SPDIF udgang og en tilsvarende digital-inngang på forsterkeren. Hvilken farge som er digitalutgangen på lydkortet, er sikkert beskrevet i manualen. Og det kan godt hende du må "aktivere" SPDIF i dataen før det blir liv i den.

Lyser det i en av de to optiske utgangene på modulen når den er koblet til?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerveza
    Ser for meg ut som du skal koble minijack utgangen på modulen inn i en av de fire utgangene på lydkortet ditt, og en vanlig RCA-kabel mellom modulens SPDIF udgang og en tilsvarende digital-inngang på forsterkeren. Hvilken farge som er digitalutgangen på lydkortet, er sikkert beskrevet i manualen. Og det kan godt hende du må "aktivere" SPDIF i dataen før det blir liv i den.

Lyser det i en av de to optiske utgangene på modulen når den er koblet til?
    Hei.

Nei det lyser ikke i modulen når den er koblet til lydkortet.Men det står jo i bruksanvisningen til modulen at den IKKE må kobles til Digital out men kun til Digital I/O. hva menes med det?? utgangen på lydkortet som lyser heter jo Optical out.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Nei det lyser ikke i modulen når den er koblet til lydkortet.Men det står jo i bruksanvisningen til modulen at den IKKE må kobles til Digital out men kun til Digital I/O. hva menes med det?? utgangen på lydkortet som lyser heter jo Optical out.
    Hvis det er en optisk utgang på lydkortet og en optisk inngang på forsterkeren, så trenger du neppe den modulen, men kun en slik Clas Ohlson - Optisk fiberkabel Audio - Videokabler
    Kanskje noen kan bekrefte?

I/O er som regel en forkortelse for Input/Output.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en optisk utgang på lydkortet og en optisk inngang på forsterkeren, så trenger du neppe den modulen, men kun en slik Clas Ohlson - Optisk fiberkabel Audio - Videokabler
    Kanskje noen kan bekrefte?

I/O er som regel en forkortelse for Input/Output.

Fikk endelig tid til og lese litt i bruksanvisningen også... der står det som følger:The following accessories are not for use with this card model Digital I/O Module,sound blaster X-fi pluss et par til. og med mine engelsk kunnskaper så betyr jo det at denne modulen får jeg ikke brukt for hehe....

så mulig jeg bare trenger kun en kabel av den typen du sier der ja Cerveza..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så mulig jeg bare trenger kun en kabel av den typen du sier der ja Cerveza..
    Vær oppmersom på at du får den riktige typen da, med 3,5 minijack <-> TOSlink. Det ser iallefall sånn ut på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær oppmersom på at du får den riktige typen da, med 3,5 minijack <-> TOSlink. Det ser iallefall sånn ut på bildet.

Jupp... da får vi se om vi får det til en dag... bare sende tilbake modulen til komplett da. takk for hjelpen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •