EPG i Vista MEdia Center med FLoppyDTV-C og Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPG i Vista MEdia Center med FLoppyDTV-C og Canal Digital

Får bare opp EPG for NRK1, NRK2, Tv2, TV2 Zebra, Tv3, TVNorge, Discovery og Animal Planet.
    Orginalt var det bare NRK1, Tv3, Animal Planet og Discovery, men vha "Legg til oppføring til kanal" så klarte jeg og få frem EPG for NRK2, TV2, TV2 Zebra og TVNorge.
    Alle andre kanaler har derrimot ingen EPG info, og jeg får det heller ikke frem vha. "legg til oppføring til kanal". Skal det være slik? Hva må gjøres for å fiks det?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hacket for å få alle de kanalen som ligger i Unmapped DigitalCable eller Sattelitt som valg under DVB/C og /S i stedenfor de 12 som
    du får standard.

Gå i Regedit, søke ette headend. Endre verdi, søk så ett strProviderId og endre verdi.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Service\EPG\headend

Gammel setting f.eks.: 8200001
    Ny setting f.eks: 8200003

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Media Center\Settings\ProgramGuide\strProviderId

Gammel setting f.eks.: 8200001
    Ny setting f.eks: 8200003

Husk: Be om oppdatering av Guide - Instillinger - TV - TVGuide - Oppdatering....

Restart MCE, Rediger og velg de kanalene du har og kjør Legg til oppføring......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ganske bra!

Det mangler fortsatt en del kanaler, men hvertfall bedre en før. Det er kanskje ikke EPG for alle kanalene?

Eneste problemet med den hacken er at alle kanalene hopper tilbake til sin default plasering. Litt irriterende og måtte flytte på alle kanalnummerene igjen, spessielt siden det er ganske tungvindt i Vista MC. Finnes det noen enklere metode for å f.eks flytte en kanal fra plass 95 til plass 5, uten å måtte trykke på "opp pila" 90 ganger? Kunne tenke meg en plass der man bare kunne skrevet inn kanalnummeret man ville ha elns.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sleepy81
    Det fungerte ganske bra!

Det mangler fortsatt en del kanaler, men hvertfall bedre en før. Det er kanskje ikke EPG for alle kanalene?

Eneste problemet med den hacken er at alle kanalene hopper tilbake til sin default plasering. Litt irriterende og måtte flytte på alle kanalnummerene igjen, spessielt siden det er ganske tungvindt i Vista MC. Finnes det noen enklere metode for å f.eks flytte en kanal fra plass 95 til plass 5, uten å måtte trykke på "opp pila" 90 ganger? Kunne tenke meg en plass der man bare kunne skrevet inn kanalnummeret man ville ha elns.
    Hva med å f.eks installere mediaportal?

Ting er BETYDELIG mye enklere å få til å fungere, og du slipper å editere i registry.. (Også ser det utrolig mye penere ut)

Windows media center løsning er pr. i dag knapt brukendes til høre musikk og se på bilder....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Media Portal før, men det var riktignok før jeg hadde TV-tuner i PCen. Syns det var ok, men jeg syns faktisk Vista Media center fremstår som penere og enklere å bruke til daglig (Når alt er satt opp) en MediaPortal. Min subjektive mening.

Men mulig TV biten er mye bedre? Har den EPG for alle kanalene som Canal digital tilbyr på kabel? Hva med serieopptak? Fungerer det bra? (En av hovedårsakene til at jeg gikk over fra CD's (utrolig dårlige) PVR dekoder til en DVB-C løsning i HTPCen min.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •